Auteur Topic: vrouwen en parkeren  (gelezen 2345 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
vrouwen en parkeren
« Gepost op: zaterdag 18 augustus 2012 - 10:02:42 »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
Re: vrouwen en parkeren
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 18 augustus 2012 - 10:04:18 »
De eerlijkheid gebiedt mij wel erbij te vertellen dat het bord niet zozeer te maken heeft met de parkeerkunsten van de vrouwen.  Dit bord wordt geplaatst op de parkeerplaatsen die het dichtste bij de snelwegparking of tankstation gelegen zijn.  Voornamelijk op parkings waar men al te kampen heeft gehad met criminaliteit etc.  Zou dienen om de veiligheid van de dames enigszins te verhogen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 18 augustus 2012 - 18:37:48 »

In Triberg heeft de burgemeester enkele wat moeilijker toegankelijke plaatsen in een ondergrondse parkeergarage als "Männerparkplätze" laten aanduiden.

Dat was buiten Bild gerekend. Een journaliste van Bild vroeg de burgemeester zijn wagen op zo een plaats te parkeren, wat hem in 15 seconden lukte. De journaliste parkeerde vervolgens de wagen van de burgemeester even onberispelijk op die plaats in... 13 seconden. Waarop de burgemeester toezegde dat hij de aanduidingen zou laten aanvullen met "nicht verboten für Frauen".  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #3 Gepost op: zondag 19 augustus 2012 - 14:12:05 »
Allemaal illegale fantasietjes.

Werken op mij als de spreekwoordelijke rode lap op een stier : ik voel dan de onweerstaanbare drang om net daar te gaan staan, al zijn er nog 100 plaatsen elders open.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: zondag 19 augustus 2012 - 15:40:35 »
Werken op mij als de spreekwoordelijke rode lap op een stier : ik voel dan de onweerstaanbare drang om net daar te gaan staan, al zijn er nog 100 plaatsen elders open.

Waarmee je dan mogelijk een vrouw belet om daar te parkeren. En ik vind het wel een goed idee om de vrouwen aldus wat meer veiligheid te bieden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: maandag 20 augustus 2012 - 09:57:40 »
Loepzuivere discriminatie op basis van geslacht.

Of zuiver onwettig, zoals deze fantasietjes :
en

Aangezien het om publieke parkings gaat, is er volgens de huidige rechtspraak de wegcode van toepassing.
Dat betekent dan ook dat de bepalingen daarvan verplicht gevolgd dienen te worden - ook door de "wegbeheerder".

Het ergerlijke is dat deze onwettige toestanden ... aanbevolen worden als "toegankelijkheidsmaatregelen".
http://toegankelijkgebouw.be/Home/Parkeren/Comfortplaats/tabid/241/Default.aspx

Maar ze doen maar, het levert me vaak een vrij plaatsje op  ;)
« Laatst bewerkt op: maandag 20 augustus 2012 - 10:15:36 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: maandag 20 augustus 2012 - 09:59:34 »
En ik vind het wel een goed idee om de vrouwen aldus wat meer veiligheid te bieden.
Dat bereik je niet met parkeerplaatsen, maar met een sluitend opsporings- , vervolgings-, en bestraffingsbeleid.

Een onwettig gereserveerde parkeerplaats is geen lapmiddeltje voor het falen van die 3 laatste ...
Weg Wanbeheer.be

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: maandag 20 augustus 2012 - 16:28:05 »
als ze de parkeerplaatsen overal 30 cm breder zouden maken, had je al bijna geen parkeerplaatsen voor gehandicapten en vrouwen nodig
ze hebben toch beide hetzelfde probleem
de ene groep om te kunnen parkeren, de andere om in en uit het voertuig te geraken
better a bad day at sea
than a good day at the office