Auteur Topic: reizigers vast in snikhete trein  (gelezen 1852 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
reizigers vast in snikhete trein
« Gepost op: zondag 19 augustus 2012 - 11:09:42 »
Bron en © :      GVA    (klik)

Zelfs niets te drinken kunnen krijgen, met dit weer.  En ik die dacht dat de Middeleeuwen al eventjes voorbij waren.
« Laatst bewerkt op: zondag 19 augustus 2012 - 11:13:40 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: reizigers vast in snikhete trein
« Reactie #1 Gepost op: zondag 19 augustus 2012 - 11:33:05 »
« Laatst bewerkt op: zondag 19 augustus 2012 - 11:40:39 door Rafael »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: reizigers vast in snikhete trein
« Reactie #2 Gepost op: zondag 19 augustus 2012 - 14:03:30 »
De gebruikelijke toestanden bij het Openbaar Veetransport.

Mij verwondert het dat ze niet staken omdat het te warm is.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: reizigers vast in snikhete trein
« Reactie #3 Gepost op: zondag 19 augustus 2012 - 15:23:47 »
Wat ik wel raar vind is dat niemand uit de trein kon. Die deuren hebben toch een manuele override?

Als de treinbegeleider verbiedt om de deuren te openen en je doet het toch, hangt daar een nogal zware boete aan vast.

De treinbegeleider mag het openen van de deuren slechts in uiterste nood toestaan (bijvoorbeeld bij brand in een wagon). Anders zijn er gegarandeerd een aantal die bij het uitstappen (geen perron) of even verder op de sporen op hun smikkel gaan, waar de NMBS dan moet voor opdraaien. Nog gevaarlijker wordt het als er een tweede spoor in gebruik is.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: reizigers vast in snikhete trein
« Reactie #4 Gepost op: maandag 20 augustus 2012 - 09:42:42 »
Blijkbaar was het op enkelspoor
Volgens NMBS te gevaarlijk om water te gaan bedelen ?

Citaat
"De trein was stilgevallen op enkel spoor, tussen twee hoge bermen. Waterbedeling op die plaats zou de veiligheid van de NMBS-medewerkers in het gedrang hebben gebracht"

Bij dit weer totaal onverantwoordelijk om de mensen zo lang in de trein te laten.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: reizigers vast in snikhete trein
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 21 augustus 2012 - 04:47:30 »
Wat ik wel raar vind is dat niemand uit de trein kon. Die deuren hebben toch een manuele override?

Als de treinbegeleider verbiedt om de deuren te openen en je doet het toch, hangt daar een nogal zware boete aan vast.

Als meerdere oververhitte reizigers maar dichtbij genoeg komen, bindt zo'n conducteur waarschijnlijk wel rap in...

Citaat
De treinbegeleider mag het openen van de deuren slechts in uiterste nood toestaan (bijvoorbeeld bij brand in een wagon). Anders zijn er gegarandeerd een aantal die bij het uitstappen (geen perron) of even verder op de sporen op hun smikkel gaan, waar de NMBS dan moet voor opdraaien. Nog gevaarlijker wordt het als er een tweede spoor in gebruik is.

Fijn hoor, dat moderne materieel...

In oudere treinen kon je tenminste nog een paar raampjes openzetten.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: reizigers vast in snikhete trein
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 21 augustus 2012 - 15:14:50 »
Als meerdere oververhitte reizigers maar dichtbij genoeg komen, bindt zo'n conducteur waarschijnlijk wel rap in...

Alleszins.

Ik stond bij zeer warm weer eens in een overvolle trein met een collega. Desondanks vond de treinbegeleider het aangewezen om zich tussen de mensenmassa door te wringen en de kaartjes voor nazicht te vragen. Het was gelukkig nog een oude trein, en de vensters stonden open. Mijn collega nam de kepie van de treinbegeleider, gooide ze naar buiten door een venster, en zei hem: "Als je wil, kun je er achteraan gaan." De treinbegeleider droop af.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline modano

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 90
Re: reizigers vast in snikhete trein
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 21 augustus 2012 - 19:20:37 »
Als meerdere oververhitte reizigers maar dichtbij genoeg komen, bindt zo'n conducteur waarschijnlijk wel rap in...

Alleszins.

Ik stond bij zeer warm weer eens in een overvolle trein met een collega. Desondanks vond de treinbegeleider het aangewezen om zich tussen de mensenmassa door te wringen en de kaartjes voor nazicht te vragen. Het was gelukkig nog een oude trein, en de vensters stonden open. Mijn collega nam de kepie van de treinbegeleider, gooide ze naar buiten door een venster, en zei hem: "Als je wil, kun je er achteraan gaan." De treinbegeleider droop af.

Ik neem aan dat het een L-trein was?

Voor hetzelfde geld belde die treinbegeleider de spoorwegpolitie, werd je collega van de trein geplukt bij de eerstvolgende (grote) halte en/of werd de trein afgeschaft.