Weeral niet inhoudelijk ingaan op de talrijke links, je hebt tenminste de titel toch gelezen ?
Geoengineering op grote schaal/andere middelen, waar zijn ze mee bezig ?
Wiens middelen ?
Wie zou dit dan betalen, want gratis is het in geen geval - aanpassingen aan vliegtuigen, sproeiproduct, transporteren, bijvullen, repareren, ...
enkele seconden kijken is al genoeg, ge kunt ook de commentaar van de piloot en copiloot volgen op de spray off en dan weer spray volle bak weer aan.
(sproeien ze op zeer hoge wolken of is het willekeur ? geen idee... whatever)
Die vliegt gewoon even door een andere (warmere) luchtlaag. Dus even geen condens. Kan je gewoon buiten soms ook zien.
Met wat geluk zie je ook dat het om andere luchtlagen gaat .
Contrails - en die kunnen 6 uur of zo blijven hangen - zijn geen vanzelfsprekendheid achter een vliegtuig.
Ze komen en gaan, naargelang luchtlagen, hoogte , temperaturen...
De very-low-tech achteruitkijkspiegel op een U-2 / TR-1 is er NIET om achteruit te parkeren of te zien of 'm ingehaald wordt ...
Maar 't is zo ambetant als je niet gezien wil worden, en er hangt een witte pluim aan uw gat.
FedEx Aircraft on dangerous collision heading with what appears to be two (2) tankers. Vertical separation under 2,000 feet.
Zover ik kan zien, zijn dat Boeing 747 - die zijn enkel in Iran in gebruik als A2A tanker.
Voor een A340 zijn ze wat kort & dik .
Geen KC-135 dus.
1000 ft separation is normaal.
Militair verkeer in luchtwegen volgt trouwens netjes mee ATC.
Valt er je niks op
De FedEx gasten maakt het duidelijk volstrekt niks uit ....
Brilletje op de vensterbank.
Filmpje maken.
Busy day at the office. Dit zijn situaties die je transatlantisch vaak tegenkomt.
Hands-off flying, op autopilot.
Volgens mij stijgen ze naar FL340 ipv dalen.
Minder brandstof aan boord = hoger kunnen vliegen, als de voorganger ook mee stijgt.
Heel het treintje stijgt dan mee.
Kwestie van wat aan hun fuel-bonus te werken.
Men weet hier duidelijk wie waar en hoe hoog vliegt ...
De poster van het filmpje was blijkbaar bezorgd genoeg om er onnodige muziek over te mixen zodat het onverstaanbaar wordt.
Het enige alarmerende aan het filmpje is de tekst die de poster er bij zet ... dat zijn de conclusies die hij wil trekken, en wil pushen.
FAIK is ook de communicatie volledig bogus.
Ik zie hier gewoon vliegtuigjes die gewone contrails trekken.
Met steeds grotere motoren en grotere volumes verplaatste lucht door de fans, gaan die ook steeds steviger worden.
btw is er een klimatoloog onder ons ?
LATEST STRANGE WEATHER-Gigantic Rotating Cloud.mp4
http://www.youtube.com/watch?v=cKJ1s7l3GrI&feature=related Undecided
Rolwolk.
Behoorlijk zeldzaam maar niks nieuw.
Paar jaar geleden kon je er in België nog een zien op de juiste plaats en tijd.
Geen vliegtuig in de buurt trouwens ...