Maar als je het langzaam doet, moet dat toch lukken.
Neen, ZO gegarandeerd is dat niet. Door langzamer aan te doen, kan je de kans verkleinen doch nooit helemaal uitsluiten.
Je hebt daar al minstens drie spiegels, doe er nog een dodehoekspiegel bij, en je zit al aan 4. Onze vrachtwagen is dan nog uitgerust met een camera achteraan, en eentje aan de zijkant van de trailer (middels een knop heeft die een wisselwerking, ik gebruik 'm voornamelijk bij het maneuvreren.). Intussen moet je ook nog alles gadeslaan wat er zich VOOR je afspeelt, en vergeet ook de linkerspiegel niet. (ondemeer alvorens naar links uit te wijken wegens de plaatsgesteldheid en de lengte van je voertuig of sleep om een weg rechts te kunnen indraaien). Wie er àl te gerust op is dat 't hem wel zal lukken als hij 't maar langzaam genoeg doet, is daardoor mogelijks de eerstvolgende die er 1e wegmaait omdat die zo achterlijk was er zich nog rap-rap tussen te willen smijten. Je zou er aardig van
verschieten hoe snel zo'n fietser met donkere kledij en zonder licht bij regen en duisternis ineens tevoorschijn komt .....
En kennelijk lijkt het wel alsof sommigen menen dat het verboden is als fietser om zélf ook een beetje uit je doppen te kijken. Want de beschuldigende vinger gaat dan altijd naar de vrachtwagenchauffeur. Maarreuhm, die camion die 4m hoog, 2,5m breed, 18m lang is .... en desondanks heeft de fietser 'm (zonder dode hoeken) toch niet gezien. En los daarvan: hoeveel fietsers belanden er niet op de motorkap van een rechtsafslaande auto? En wat is dan het eerste wat je die automobilist hoort zeggen (roepen?), denk je? Juist,ja.. "Sorry... 'k had 'm écht niet gezien......"