moeten die niet op voorhand aangekondigd worden als de snelheidsvermindering meer dan 20 km/u is?
Ja.
De eerste 90 staat er ALTIJD onreglementair in Vlaanderen.
Volgens mij is het ook een manier om de bordenleveranciers extra te spijzen .
Er staan dan nog borden 70 en 50, telkens met onderbord.
Dat geeft 6 borden, of 8 als ze ook nog naar 30 gaan.
In principe zijn er maar 4 nodig + een onderbord 400m ofzo.
De vooraankondiging + de eigenlijke snelheidsbeperking.
Als dat zou mogen, tenminste ....
Want ook het opleggen van een snelheidsbeperking is er niet reglementair ...
9.9. Verkeersbord C43. Vanaf het verkeersbord tot het volgend kruispunt, verbod te rijden met een grotere snelheid dan deze die is aangeduid.
1° Dit verkeersbord mag niet gebruikt worden op plaatsen waar :
a) de bijzondere plaatsgesteldheid duidelijk een snelheidsvermindering oplegt;
b) waar een gevaarsbord kan gebruikt worden behalve wat betreft (...) [de schoolomgeving - Inazuma]
In plaats van 3 of 4 palen met 6 of 8 borden, horen er dus maar 1 paal met 2 borden te staan :
Eventueel kan men daar nog een onderbord aan toevoegen met een grotere afstand dan 150m.
Fijn toch als je je leveringsomvang per afrit kan verdrie- tot verviervoudigen ...
Hoeveel afritten telt Vlaanderen ?