Auteur Topic: Fiets met twee achterlichten  (gelezen 1762 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Fiets met twee achterlichten
« Gepost op: woensdag 29 augustus 2012 - 11:45:40 »
Mag een fiets twee achterlichten hebben, bvb 1 op de dynamo en 1 op batterijen?

Ik zie niet direct een verbod erop, er staat gewoon dat je er 1 moet hebben, of mag je dat zo niet zien ?

Citaat
82.1.1. 

1° Fietsers moeten tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag, en in alle omstandigheden wanneer het niet meer mogelijk is duidelijk te zien tot op een afstand van ongeveer 200 meter, vooraan en achteraan een niet verblindend vast licht of knipperlicht voeren.

Vooraan moet het licht wit of geel zijn, achteraan rood.

Het rode achterlicht moet ‘s nachts, bij helder weer, zichtbaar zijn van op een afstand van 100 meter minimum.


Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Fiets met twee achterlichten
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 29 augustus 2012 - 12:58:12 »
In elk geval moet een fiets geen achterlicht hebben, je moet als bestuurder licht voeren, kan dus ook op uw lijf zijn.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: Fiets met twee achterlichten
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 29 augustus 2012 - 13:52:30 »
Ok, dus eigenlijk moet ik vragen, mag je op je fiets + op je lijf samen geteld meer dan 1 achterlicht hebben?

 ;)

Reden die ik kan bedenken om het niet toe te laten: als je er bvb twee naast elkaar hebt kan men denken dat je een auto bent.  Maar dat vind ik zelf geen goede reden.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Fiets met twee achterlichten
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 29 augustus 2012 - 14:11:38 »
Moest je ze in hetzelfde vlak dragen (wat ook een breed begrip is), dan worden ze als 1 beschouwd.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien