Neen, je kan niet alles voorzien. En neen, niet elke wielrenner is een wielerterrorrist. Noch individueel, noch in groep. Veralgemenen is -zoals gewoonlijk- geheel uit den boze.
Maar het voorval dat jij beschrijft, lijkt me toch iets helemaal anders dan het voorval waarover dit artikel gaat. In voornoemd artikel lees ik niks over oogcontact. Zou trouwens vermoedelijk niet kunnen ook, ze was namelijk een foto aan 't trekken. En dan keek ze wellicht in haar lens. Hier lees ik evenmin wat over een plotse beweging van die fotograaf, integendeel zelfs. Volgens de advocaat van de wielrenner zélf, stond die dame er al. En heeft de wielrenner nog tevergeefs geprobeerd haar te ontwijken en/of te stoppen. En anderzijds heeft déze dame, evenmin vluchtmisdrijf gepleegd zoals die bomma bij jullie wielergroepje deed. Zij was namelijk eventjes bewusteloos na haar valpartij.
ttz: ik ga er in deze van uit dat die bomma bij jou vluchtmisdrijf pleegde. Ik kan moeilijk geloven dat ze zich nergens bewust van was, en otherwise: dan zou ik daar ook ernstige bedenkingen over hebben.