Auteur Topic: "Politici, u vergeet verkeersveiligheid"  (gelezen 5480 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
"Politici, u vergeet verkeersveiligheid"
« Gepost op: maandag 10 september 2012 - 17:04:05 »
Citaat van: GVA
"Politici, u vergeet verkeersveiligheid"

Vlaamse kiezers vinden veiligheid in het verkeer een topprioriteit, maar politieke partijen hebben dat niet begrepen. [...]

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1238480/politici-u-vergeet-verkeersveiligheid.aspx

Jaja, Vlaamse kiezers vinden veiligheid in het verkeer een topprioriteit... behalve op de weg dan.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: "Politici, u vergeet verkeersveiligheid"
« Reactie #1 Gepost op: maandag 10 september 2012 - 19:48:58 »
Als de Vlaming werkelijk zo oprecht begaan was met verkeersveiligheid -zoals hij claimt-, dan zou hij den helft minder werk moeten hebben.  En verder verwijt ik die man dat hij nogal mediageil is.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: "Politici, u vergeet verkeersveiligheid"
« Reactie #2 Gepost op: maandag 10 september 2012 - 20:17:28 »
En verder verwijt ik die man dat hij nogal mediageil is.

Dat is hij inderdaad, en naar mijn gevoel past zoiets niet echt bij een rechter.

Bovendien mag hij bij de laatsten gaan staan die iets over de verkeersveiligheid te zeggen hebben. Iemand die, bij droog weer en op een verlaten autosnelweg, eens tegen 140 km/h rijdt, moet volgens hem veel zwaarder gestraft worden dan iemand die met 2 promille over de weg zwalpt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: "Politici, u vergeet verkeersveiligheid"
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 15 september 2012 - 06:47:02 »
Inzake verkeersONveiligheid zijn we momenteel aangekomen bij de (ON)verantwoordelijkheid van de overheid in haar beleid en uitvoering van de wetten, KBen en MBen, en dus wordt dat luik uiteraard vergeten ...

We praten nu over de verantwoordelijkheid van de politici ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: "Politici, u vergeet verkeersveiligheid"
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 15 september 2012 - 16:24:02 »
Inzake verkeersONveiligheid zijn we momenteel aangekomen bij de (ON)verantwoordelijkheid van de overheid in haar beleid en uitvoering van de wetten, KBen en MBen, en dus wordt dat luik uiteraard vergeten ...

We praten nu over de verantwoordelijkheid van de politici ...

De NVA kan er alleen maar bij winnen, zonder iets  te willen forceren...  ;)

Kijk eens wat in NL gebeurde de partij die vóór (VVD voerde 130 kmh in, ook 100 kmh op 1+1) of tenminste niet tegen (sommige van PvdA(*) mocht zelfs meer op bepaalde snelwegen) een snelheidsmaxverhoging.
(*) http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=DkvzDriYA7M  
 http://lvc.pvda.nl/general/Verkiezingen/130+km.html


De partijen voor (of duidelijk niet tegen) de 130 kmh op de snelweg zijn quasi dé grote winaars van de verkiezingen geworden... en zullen wslk beide de nieuwe regering leiden.

De hypocriete partijen die niet naar het autorijdend volk (= stemmen is eveneens niet verplicht) luisterden werden mss meer afgestraft...  ;D

Duidelijker gaat het niet, het is dus helemaal geen nadeel geweest voor kabinet Rutte I een snelheidsmaxverhoging naar 130 kmh en 100 kmh doorgezet te hebben, dus ook aan de 100 kmh op menige 1+1-wegen met groene middenstreep (stroomwegen : http://www.wegenwiki.nl/Stroomweg  )


interessante links:
http://www.snieuws.nl/01/09/2012/samsom-draait-130-kmh-niet-terug/#.UEHxtyffsto.nujij
http://poosterbaan.wordpress.com/2012/09/10/vvd-gebruikt-op-kosten-van-belastingbetaler-verkeersborden-130-als-propagandamiddel-dit-heet-elders-corruptie/

Uiteraard is het niet alleen de mogelijke snelheid ook aan de capaciteitsuitbreiding en wegwerken van autosnelwegknelpunten is er werk geleverd in NL. De kiezer beloonde dat blijkbaar ook. vbtje VVD die vooral doorstroming en vlotte wegen wenst en-en duurzaam veilig op de 2e plaats :
Citaat
http://www.amersfoort.vvd.nl/nieuwsarchief/31359/

In de Begroting 2011-2014 staat dat ontsluitingswegen worden heringericht met de principes Duurzaam Veilig als uitgangspunt. De VVD is blij dat dit college veel werkt maakt van de veiligheid op de ontsluitingswegen. Alleen is de VVD er absoluut op tegen dat Duurzaam Veilig het uitgangspunt wordt bij de herinrichting van ontsluitingswegen en doorstroming daarna aan bod komt. De VVD zal hiertoe een amendement indienen. Alle facetten moeten tegelijkertijd bekeken worden en doorstroming is leidend, want als duurzame inrichting leidt tot stilstaande auto’s geeft dit veel meer overlast.
...  (ook de rest best lezen)



- Groenlinks wou de 130 kmh nog absoluut opschorten (slecht gegokt ?) kijk naar hun resultaat in de grafiek... kan ook toeval zijn...  ;D
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3309120/2012/08/31/GroenLinks-wil-130-rijden-opschorten.dhtml

- CDA was (aanvankelijk) steeds tegen de 130 kmh zie resultaat... kan ook toeval zijn...
(1-2 weken voor de verkiezingen krabbelden ze wat terug, en werden ze ongeloofwaardig)
http://www.deondernemer.nl/binnenland/616933/CDA-past-voor-plan-130-km-u.html

- PVV (Wilders) was natuurlijk ook pro 130 of 140 kmh, maar die heeft serieuze andere kemels uitgebazuind (anti €), vreemdelingen... die weegden veel feller door.

-D66 en SPA waren niet absoluut voor (enkel onder strenge voorwaarden) dus ook niet absoluut tegen en bleven wat rond de pot draaien...

Hopelijk wordt de 130 kmh op de snelweg binnenkort uitgebreid - dus best algemeen zonder borden - en verdwijnen die verwarrende 120 kmh-borden:
http://www.telegraaf.nl/autovisie/12944306/__Nieuwe_snelheidslimieten_op_snelweg_werken_verwarrend__.html
alles kan beter, wie weet kijken ze al meer naar D.

In elk geval gaat de partij in Be die vooral vlotte verkeersdoorstroming vooropsteld naast en-en verkeersveiligheid (vb-link VVD.nl) er zeker baat bij hebben. Of ze de moed hebben ? Want voor verkeersdoorstroming en het wegwerken knelpunten is geld nodig... ook geld voor het opruimen van het onwettig wegmeubilair... vooral gemeentewegen... dus best een comité W oprichten die de wegbeheerder handhaaft...
« Laatst bewerkt op: zaterdag 15 september 2012 - 18:39:33 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline modano

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 90
Re: "Politici, u vergeet verkeersveiligheid"
« Reactie #5 Gepost op: maandag 17 september 2012 - 12:36:11 »
Met alle respect Michel, maar ik vrees dat de link tussen verkeersbeleid en stemgedrag puur toeval is  ;)

In B zijn trouwens andere katten te geselen bij de komende landelijke verkiezingen. Als ik de keuze heb tussen een partij die voor 130 of 140 gaat op de autosnelweg of een partij die structurele veranderingen wil op sociaal-economisch vlak, dan weet ik toch voor welke is moet kiezen.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: "Politici, u vergeet verkeersveiligheid"
« Reactie #6 Gepost op: maandag 17 september 2012 - 15:41:44 »
Met alle respect Michel, maar ik vrees dat de link tussen verkeersbeleid en stemgedrag puur toeval is  ;)
Kan zijn maar feit is dat het zeker niet geschaad heeft...  ;)

Daarbij ook kleine steentjes helpen, en de zeer grote meerderheid Nederlandse kiezerstemmen rijden met de auto en die willen zeker wat vlotter kunnen rijden op de snelweg zonder voordurend op hun teller te loeren...
(al is het maar 10 kmh meer op 60 % van de snelweg, vooral in het rustigere Nederland)

Even een redelijke poll betreft snelheidsmax-wens opgezocht die toch niet te onderschatten is: (politiekers weten dat ook...)
Citaat


Wij vroegen u, de reaguurder, middels onze gepatenteerde autoblog-poll, wat volgens u een redelijke Vmax zou zijn. Met een absolute meerderheid van de stemmen kwam hier 160 km/u per uit. En aangezien de ab-bezoeker een volstrekt realistische representatieve afspiegeling van de samenleving is, bellen we Schultz even, of ze op de borden die bij de grens komen de ’3′ even in een ’6′ wil veranderen. 160 is per slot van rekening beter. Bedankt!

http://www.autoblog.nl/definitief-kamer-vertraagt-130-kmu-uitslag-poll
Als je een poll weet met meer stemmen weet ik ze graag.

Citaat
In B zijn trouwens andere katten te geselen bij de komende landelijke verkiezingen. Als ik de keuze heb tussen een partij die voor 130 of 140 gaat op de autosnelweg of een partij die structurele veranderingen wil op sociaal-economisch vlak, dan weet ik toch voor welke is moet kiezen.
Mss die partij die beide wil en nog meer wat je past ?  ;)

Kijk Modano, even een omgekeerd vb:
 ik ken de politiek in Duitsland beter als die in Nederland, denk je dat socialist Schröder toen 2 x Bundeskanzler was geworden moest hij voor de Kanzlerverkiezingen gezegd hebben dat hij de aanbevolen 130 kmh zou veranderen in vaste 130 kmh of 120 kmh zoals menige socialist en vooral Groenen dat wilden invoeren ? Ook toen Schröder aan de macht kwam en bleef in een coalitie met de Groenen werd geen snelheidslimiet ingevoerd in D... ik weet waarom (ook door de sterke autolobby natuurlijk) maar ook omdat een grote meerderheid automobilisten radicaal tegen een snelweglimiet is. Elke stem telt, zelfs als het maar een paar tienduizend zijn een heel nipte meerderheid is ook een meerderheid (zie herverkiezing 2002).

De oppositiepartijen CDU en FDP hoopten alleszins dat de partijvoorzitters van SPD en-of Groenen zulke uitspraken gingen doen om milieuredenen of whatever veiligheid... ze deden het niet, zot waren die niet.  ;)

Gerhard Schröder was Bundeskanzler van 1998 tot 2005... dus in 2002 herkozen, telkens met de Groenen als coalitiepartner... met een heel nipte meerderheid in 2002 zie grafiek onderaan. De veel ruimere meerheid in 1998 was eigenlijk ook een verrassing.
Citaat
Schröder als bondskanselier

Na de verkiezingen in 1998 werd Schröder op 27 oktober 1998 tot 7e bondskanselier van de Bondsrepubliek Duitsland verkozen. De regering werd door een coalitie tussen de SPD en Bündnis 90/Die Grünen gevormd. Schröder werd hierdoor de derde sociaaldemocratische kanselier van Duitsland. Zijn regeerstijl wordt, al naargelang de politieke houding, als pragmatisch of populistisch geclassificeerd. Kenmerkend voor Schröder is zijn vaardigheid in de omgang met de media.

Met de verkiezing van Schröder werd voor het eerst na 16 jaar een sociaaldemocraat in het kanselierschap verkozen. Onder meer door het feit, dat voor het eerst politici van de nieuwe sociale bewegingen aan de regering deelnamen, was er snel sprake van het project rood-groen, die een wijziging in de politieke cultuur van Duitsland personifieerde.

In het begin van de eerste legislatuur (1998 tot 2002) was een probleem dat Schröder en de toenmalige minister van Financiën Oskar Lafontaine verschillende opinies over substantiële economische en financiële vraagstukken hadden. In de loop van dit meningsverschil, dat tot een machtsstrijd evolueerde, verliet Lafontaine in 1999 de regering en gaf zijn ambt als partijvoorzitter op. Schröder volgde hem als partijvoorzitter op en verving Lafontaine door Hans Eichel als minister van Financiën.

Nadat het eerste jaar van regeren voor de rood-groene coalitie in een reeks verliezen in de landtagsverkiezingen leidde, kon het kabinet van Schröder zich in de loop van de CDU-spendenaffaire consolideren. Schröders hervormingen werden niet alleen door de CDU maar ook herhaaldelijk door delen van SPD en de Groenen aan de kaak gesteld. De hervormingen waren voor veel leden van de coalitie te vergaand, zodat Schröder meerdere keren de eenheid van de coalitie door min of meer bedekte ontslagdreigementen moest waarborgen.

Voor Schröder was het hoofddoel van zijn politiek de werkloosheid in Duitsland te verlagen. Hij slaagde er niet in dit te bewerkstelligen. In 2002 vertrouwde hij Peter Harz de vorming van een hervormingsconcept toe.

Tijdens de verkiezingen op 22 september 2002 hadden SPD en Groenen een kleine voorsprong. Schröder werd op 22 oktober 2002 tot bondskanselier herkozen.
ook http://de.wikipedia.org/wiki/Gerhard_Schr%C3%B6der#Bundesregierung_Schr.C3.B6der_I  

Citaat
http://de.wikipedia.org/wiki/Bundestagswahl_2002

http://www.politik-fuer-die-freiheit.de/webcom/show_page.php/_c-319/_nr-1/_lkm-177/i.html
voor de heel nipte meerderheid in 2002, SPD en CDU hadden beide (afgeronde) 38,5 %...

Toen de uitslagen en ´hoogrekeningen´ binnensijpelden vanaf 18.00 hr, dachten de CDU/FDP om 18.47 hr dat ze deze keer SPD/Grünen geklopt hadden...
Citaat
Gegen 18:47 Uhr ging Edmund Stoiber davon aus, dass die beabsichtigte bürgerliche Koalition von CDU/CSU und FDP die Wahl gewonnen habe. In den Hochrechnungen der ARD war zu diesem Zeitpunkt tatsächlich Schwarz-Gelb vorne. Dies änderte sich im Verlauf des Abends jedoch mehr und mehr zugunsten eines knappen Wahlsieges für Rot-Grün.
Uiteindelijk was het verschil ~ 6027 stemmen meer voor de SPD, maar de coalitie met de Groenen was toch doorslaggevend met 577.000 stemmen. SPD bleef heel nipt grootste partij, en haalde daardoor extra zetels na een speciale verdeelsleutel van de Sonstige partijen (< 5 % ook in deelstaten)

Citaat
Das vorläufige amtliche Wahlergebnis und die daraus folgende Sitzverteilung wurde noch in der Wahlnacht in Berlin im Reichstagsgebäude bekannt gegeben, jedoch erst weit nach Mitternacht. Die SPD lag mit gerade einmal 6027 Stimmen vor den Unionsparteien. Für die Regierungsbildung war der knappe Unterschied zwischen SPD und CDU/CSU allerdings nicht ausschlaggebend, da der Vorsprung von SPD und Grünen zusammen etwa 577.000 Stimmen vor CDU/CSU und FDP betrug.

Das endgültige amtliche Wahlergebnis wurde vom Bundeswahlausschuss am 9. Oktober festgestellt.

Citaat
In B zijn trouwens andere katten te geselen bij de komende landelijke verkiezingen
In Be lijkt verkeersvlotheid en -veiligheid of snelheidsmaxima helemaal geen thema tijdens de verkiezingen, typisch Be zou ik zeggen.
(ook topictitel)
Mss daarom dat hier een "federale minister van mobiliteit" niet meer bestaat... maar wel een "staatssecretaris van immobiliteit".
Of de Gewestelijke ministers er ooit iets gaan aan doen, ik vrees ervoor. Nieuwe fietspaden en hun onderhoud lijken eerder prioritair daar geeft Vlaanderen 25 miljoen € /jaar meer aan uit als aan hoogdringende herstelwerken op de snelwegen.
« Laatst bewerkt op: maandag 17 september 2012 - 16:56:13 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: "Politici, u vergeet verkeersveiligheid"
« Reactie #7 Gepost op: maandag 17 september 2012 - 17:42:23 »
In B zijn trouwens andere katten te geselen bij de komende landelijke verkiezingen. Als ik de keuze heb tussen een partij die voor 130 of 140 gaat op de autosnelweg of een partij die structurele veranderingen wil op sociaal-economisch vlak, dan weet ik toch voor welke is moet kiezen.

Ik ook. Want er bestaat een waterkansje dat die 130 of 140 er zouden komen. Maar een partij die in België structurele veranderingen belooft op sociaal-economisch vlak, die is zeker aan het liegen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline modano

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 90
Re: "Politici, u vergeet verkeersveiligheid"
« Reactie #8 Gepost op: maandag 17 september 2012 - 19:20:36 »
In B zijn trouwens andere katten te geselen bij de komende landelijke verkiezingen. Als ik de keuze heb tussen een partij die voor 130 of 140 gaat op de autosnelweg of een partij die structurele veranderingen wil op sociaal-economisch vlak, dan weet ik toch voor welke is moet kiezen.

Ik ook. Want er bestaat een waterkansje dat die 130 of 140 er zouden komen. Maar een partij die in België structurele veranderingen belooft op sociaal-economisch vlak, die is zeker aan het liegen.

Kleine nuance, Jozef: er staat willen, niet beloven. Met 4 tot 6 verschillende partijen in de regering is beloven dan ook onmogelijk  ;)

Echte veranderingen zijn nu éénmaal gemakkelijker als je alleen kan regeren. En dan nog: uiteindelijk denken politici zelden verder dan de volgende verkiezingen.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: "Politici, u vergeet verkeersveiligheid"
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 18 september 2012 - 00:56:59 »
Echte veranderingen zijn nu éénmaal gemakkelijker als je alleen kan regeren.

Dan pas zou het hek helemaal van de dam zijn. Dat zie je nu al in gemeenten waar één partij de absolute meerderheid heeft.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline modano

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 90
Re: "Politici, u vergeet verkeersveiligheid"
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 18 september 2012 - 12:02:27 »
Echte veranderingen zijn nu éénmaal gemakkelijker als je alleen kan regeren.

Dan pas zou het hek helemaal van de dam zijn. Dat zie je nu al in gemeenten waar één partij de absolute meerderheid heeft.

nationaal hé

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: "Politici, u vergeet verkeersveiligheid"
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 18 september 2012 - 15:23:20 »
nationaal hé

Nationaal? Wat kan er in België nog op nationaal vlak verwezenlijkt worden, met de bestaande tegenstellingen tussen de gewesten? Het duurt al een eeuwigheid voor ze, naar aanleiding van nationale verkiezingen, nog een regering gevormd krijgen (die dan totaal het stemgedrag niet weerspiegelt).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline modano

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 90
Re: "Politici, u vergeet verkeersveiligheid"
« Reactie #12 Gepost op: dinsdag 18 september 2012 - 16:44:05 »
nationaal hé

Nationaal? Wat kan er in België nog op nationaal vlak verwezenlijkt worden, met de bestaande tegenstellingen tussen de gewesten? Het duurt al een eeuwigheid voor ze, naar aanleiding van nationale verkiezingen, nog een regering gevormd krijgen (die dan totaal het stemgedrag niet weerspiegelt).

Dat was (impliciet) mijn punt  ;)

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: "Politici, u vergeet verkeersveiligheid"
« Reactie #13 Gepost op: dinsdag 18 september 2012 - 21:43:49 »
Ik zit hier nu regio Lyon, krijg van de Franse constant de vraag of wij nu al een blijvende regering hebben, lachen dat die hier doen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: "Politici, u vergeet verkeersveiligheid"
« Reactie #14 Gepost op: woensdag 19 september 2012 - 06:00:01 »
De NVA kan er alleen maar bij winnen, zonder iets  te willen forceren...  ;)
N-VA steunt het Vlaamse wanbeleid van Crevits, en talloze lokale gevallen van wegwanbeheer ...

De laatste keer dat ik op zoek ben gegaan naar een verkeersstandpunt van N-VA (vorige fed. verkiezingen) heb ik eigenlijk NIETS gevonden ...
1 webpagina loze zever, maar niets dat als "programma" zou kunnen gezien worden

Citaat
dus best een comité W oprichten die de wegbeheerder handhaaft...
De ervaring met de andere comités, is dat ze volstrekt niets oplossen ...

In geval van wegwanbeheer, gaat het om strafrechterlijke inbreuken
Je moet enkel een procureur vinden die wil vervolgen ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder