Auteur Topic: Studie naar sluipverkeer in zuidoostrand van Antwerpen  (gelezen 1900 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Studie naar sluipverkeer in zuidoostrand van Antwerpen
« Gepost op: donderdag 08 februari 2007 - 12:39:04 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Bertje

• Gevorderde
Re: Studie naar sluipverkeer in zuidoostrand van Antwerpen
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 08 februari 2007 - 20:48:52 »
Mensen kiezen eenvoudig voor de weg langs dewelke ze het snelst op hun bestemming geraken. De overheid kiest eenvoudig voor het bemoeilijken van de doorgang op deze wegen. Het netto resultaat is dat er hoe langer hoe meer wegen dichtslibben en er hoe langer hoe meer sluipwegen bijkomen.

Ik heb een aantal verschillende mogelijkheden om naar mijn werk te rijden:
- ik kan een gigantische omweg maken via Duffel om daar op de E19 door de file te rijden;
- ik kan in Mortsel in de file gaan stilstaan (door de heraanleg van de Mechelsesteenweg kan je met de motor geen auto's voorsteken);
- ik kan via Boechout, Hove en Edegem rijden waar ik alle auto's kan voorsteken en op 30 à 35 minuten op mijn werk kan geraken.
Het valt niet moeilijk te raden welke keuze ik maak.

De overheid oogst wat ze gezaaid heeft: door een totaal ontbreken van degelijke kadastrale inplanning zijn alle verkeersaders die vroeger verbindingswegen waren nu woonwijken geworden door de lintbebouwing. De weilanden achter het huizenlint zijn hermetisch afgesloten en kunnen noch voor woonwijken, noch voor nieuwe wegen gebruikt worden. De (al)machtige boerenbond vaart er wel bij en de automobilist die zich naar zijn werk begeeft om zich te kunnen laten leegpersen door de overheid betaalt het gelag. Landuyt staat erbij en kijkt ernaar.

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
Re: Studie naar sluipverkeer in zuidoostrand van Antwerpen
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 09 februari 2007 - 00:09:03 »
Helemaal akkoord.