Auteur Topic: Hove centrum  (gelezen 2015 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Hove centrum
« Gepost op: woensdag 26 september 2012 - 22:46:48 »
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20120926_00312449
Het is de bedoeling het verkeer zoveel mogelijk te hinderen.
De fietsers moeten als obstakel dienen om de auto's te vertragen
......

En het werkt want iedereen rijdt nu trager
........

Als ik straks iemand verbaal bedreig staat 's avonds de politie al aan mijn deur (bij wijze van spreken), die mannen vinden dan nog dat ze goed bezig zijn.
Als men in Hove nu 30 rijdt is dat omdat er 2 flitspalen staan en er geregeld nog controle is ook.
En ja ook door fietsers en voetgangers die een zone 30 als een vrijgeleide zien ; oversteken? gewoon kijken naar waar we moeten hé mijnheer.

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: Hove centrum
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 27 september 2012 - 08:44:17 »
Erg gevaarlijk vind ik dat.  Aan die snelheid kan je bijna niet veilig een fietser inhalen en loop je risico dat fietsers je rechts beginnen in te halen met alle gevolgen vandien.  Ik probeer er in elk geval zo rechts mogelijk te rijden om dat te voorkomen.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Hove centrum
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 27 september 2012 - 11:22:18 »
Ik heb 't al 's in een ander topic geplaatst.  Enfin, voor wat 't waard is.  Hove, da's dus die gemeente, waar je volgende waanzin tegenkomt:




Fietsers als levende snelheidsremmer gebruiken.  Daarbij ook nog wat bloembakjes en andere onnodige hinder plaatsen.  Het verkeer MOET en zal weer in 't 100 lopen.  

Jongens, toch.


En ik hou NU al mijn hart vast, voor wat 't gaat geven als ze de Bredabaan N1 in Merksem gaan heraanleggen vanaf begin 2013 (gedurende twee jaar).  Aan weerskanten een breder trottoir + veiliger fietspad.  Maar er blijft natuurlijk in elke rijrichting maar 1 (wellicht weer behoorlijk smalle) rijstrook meer over.  Een volgende farce genre Sint-Bernardsesteenweg Hoboken is in de maak, let maar op. 
« Laatst bewerkt op: donderdag 27 september 2012 - 11:25:09 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Hove centrum
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 27 september 2012 - 17:44:12 »
Dat is dan een drukke N weg, ach als ze hun economie naar de kl*ten willen helpen, ze zijn in elk geval goed opweg.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Hove centrum
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 29 september 2012 - 01:47:56 »
En ik hou NU al mijn hart vast, voor wat 't gaat geven als ze de Bredabaan N1 in Merksem gaan heraanleggen vanaf begin 2013 (gedurende twee jaar).  Aan weerskanten een breder trottoir + veiliger fietspad.  Maar er blijft natuurlijk in elke rijrichting maar 1 (wellicht weer behoorlijk smalle) rijstrook meer over.  Een volgende farce genre Sint-Bernardsesteenweg Hoboken is in de maak, let maar op. 
De vermortseling van de verkeersinfrastructuur.

Binnen 10-20 jaar breken we dat allemaal terug open ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Hove centrum
« Reactie #5 Gepost op: zondag 07 oktober 2012 - 05:51:05 »
En ik hou NU al mijn hart vast, voor wat 't gaat geven als ze de Bredabaan N1 in Merksem gaan heraanleggen vanaf begin 2013 (gedurende twee jaar).  Aan weerskanten een breder trottoir + veiliger fietspad.  Maar er blijft natuurlijk in elke rijrichting maar 1 (wellicht weer behoorlijk smalle) rijstrook meer over.  Een volgende farce genre Sint-Bernardsesteenweg Hoboken is in de maak, let maar op. 
De vermortseling van de verkeersinfrastructuur.

Binnen 10-20 jaar breken we dat allemaal terug open ...

Als we tegen dan ons nog de luxe van een auto zullen kunnen permitteren hier in België of zelfs West-Europa.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Hove centrum
« Reactie #6 Gepost op: zondag 07 oktober 2012 - 11:46:55 »
Is dat een luxe een auto?
Voor vele eerder een noodzakelijk kwaad.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Hove centrum
« Reactie #7 Gepost op: maandag 08 oktober 2012 - 05:30:57 »
Is dat een luxe een auto?

Eigenlijk wel, al beseft men dat ondertussen vaak niet meer.

Voor vele eerder een noodzakelijk kwaad.

Dat klopt ook.