Auteur Topic: Peter D'hondt in Knack  (gelezen 2288 keer)

Offline mazda

• Meer dan expert
Peter D'hondt in Knack
« Gepost op: donderdag 03 januari 2013 - 10:01:53 »
Deze week staat er in de Knack een interview met politierechter Peter D'Hondt.

Op de vraag wat er mis is met flitspalen antwoord hij het volgende :

"Op kruispunten geldt sinds jaar en dag een doodsimpele verkeersregel : voorrang van rechts. Maar kennelijk was dat voor de VLAMINGEN niet duidelijk genoeg. Dus werden er op gevaarlijke kruispunten sint-andries-kruisen gezet om hen nog eens op die voorrangsregel te wijzen. Omdat ook dat niet volstond, was het Vlaams Gewest zo vriendelijk om die kruispunten op kosten van de gemeenschap met lichten uit te rusten zodat iedereen veilig kon oversteken onder bescherming van een groen licht.
Maar ook die lichten werden genegeerd. Dus liet voormalig minister Stevaert camera's installeren om de lichten te bewaken. Maar toen werd een club in het leven geroepen die onder luid gejuich flitspalen in de fik stak. Gevolg : er moest een tweede flitspaal komen om die eerste te bewaken. Waanzinnig allemaal."

( Vlamingen heb ik in grote letters gezet omdat men in Brussel en Wallonie de voorrangsregels consequent toepast, die discussie heb ik vroeger reeds gevoerd er vanuitgaande dat agressief gedrag vooral uitgelokt wordt door diegene die de voorrang niet verleent en niet door de bestuurder die voorzichtig gebruik maakt van zijn recht op voorrang. In vele Vlaamse regio's is het net andersom, en beschouwt men diegene die gebuik maakt van zijn voorrang van rechts onterecht als agressief.)

"Zelfs zaken die eigenlijk een kwestie van hoffelijkheid zijn, moeten in wetten gegoten worden. Ritsen, bijvoorbeeld. Sommige VLAMINGEN zijn blijkbaar te lomp dat je zelfs dat moet vastleggen."

"Om in Belgie een rijbewijs te behalen heb je meer chance nodig dan verstand.

"Als ik hoor hoe weinig mensen van het verkeersreglement afweten, heb ik de neiging om me niet meer op straat te begeven zonder helm op mijn hoofd."

"Als mannen reden zoals vrouwen dan waren er minder ongevallen"

"Sommige vrouwen rijden meer op routine dan dat ze rekening houden met de signalisatie"

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Peter D'hondt in Knack
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 03 januari 2013 - 15:57:09 »
Het kon natuurlijk niet missen dat D'Hondt zich als rechter ook deze keer weer eens zou laten kennen met uitspraken van het laagste niveau, zoals de sexistische uitspraak: "Als mannen reden zoals vrouwen, dan waren er minder ongevallen." Helaas: D'Hondt is niet van allochtone afkomst, en dus zal het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding hem niet vervolgen.

In plaats van uitgerekend D'Hondt te vragen wat er mis is met flitspalen, hadden ze hem beter gevraagd wat er volgens hem zo verwaarloosbaar is met alcohol aan het stuur.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 03 januari 2013 - 17:04:31 »
Wel spijtig als je bij hem moet komen, tegenover zoveel vooroordelen en wrok kan niemand op.
Ik zou hem wel de tip willen geven naar Walonië uit te wijken, het lijkt hem daar allemaal beter.

Misschien moeten we hem ruilen voor Depardieu. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 03 januari 2013 - 18:34:47 »

"Als mannen reden zoals vrouwen dan waren er minder ongevallen"

"Sommige vrouwen rijden meer op routine dan dat ze rekening houden met de signalisatie"

???  :o

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 10 januari 2013 - 19:00:18 »
Misschien moeten we hem ruilen voor Depardieu. ;D
Voor eender wie, we doen altijd een zaak ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 11 januari 2013 - 16:41:42 »
Ik zou hem wel de tip willen geven naar Walonië uit te wijken, het lijkt hem daar allemaal beter.

Daardoor stijgt dan zowel in Vlaanderen als in Wallonië het gemiddeld IQ.  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."