Auteur Topic: Top Gear Live Show (NEC, Birgmingham)  (gelezen 3215 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Top Gear Live Show (NEC, Birgmingham)
« Gepost op: maandag 29 oktober 2012 - 09:10:12 »
Dit weekend ben ik met enkele 'petrolheads' naar de Top Gear Live Show gaan kijken in de NEC in Birmingham (UK). Zoals elke petrolhead is de reis naar het evenement al minstens even interessant. We reden met de BMW520d van een vriend van mij, met een tussenstop in Erpe-Mere en Sleidinge ging het via de Chunnel, de Dartford-crossing richting Birmingham.
Het viel me onmiddellijk op dat het verkeer in Groot-Brittaniƫ vreselijk druk is. Heel de rit tot in Birmingham hebben we eigenlijk bijna nooit de max. snelheid kunnen rijden.

De show was fantastisch. Nadat we ons enkele uren hadden vermaakt met het kwijlen bij supercars: Lamborghini Aventador, Bugatti Veyron, een collectie klassieke Lambo's, Ferrari 458, BMW M5, Jaguar XKR, Noble M600, Maserati's, Caterham's, Nissan GTR's, Pagani Zonda. In die rij beginnen M3's, Audi R8, AMG C6.3 e.d. een beetje gewoontjes te worden.
Daarna de show met meerdere stunt-acts, een race tussen Tiff Needell en de Stig. Racen met halve auto's met Tiff en Vicky Henderson), 3/4 scale Nascars, rally auto's uit de '90's, ... En natuurlijk het gedeelte met het trio Jeremy, James en Hammond. Leuke momenten waar Hammond een Fiesta rondslingert met een BMW Z4, een act met enkele moto's en auto's die in brand staan, een stunt-act met 'something they call a bike', ...

All bij al de moeite, maar toch ietwat prijzig (ook door onze Platinum-ticketten). Is het de moeite om ervoor tot in Birmingham te rijden? Maak dat voor jezelf uit, voor de echte auto-liefhebber waarschijnlijk wel, zeker als je de trip op zich al een belevenis vindt.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Top Gear Live Show (NEC, Birgmingham)
« Reactie #1 Gepost op: maandag 29 oktober 2012 - 19:39:05 »
Ziet er wel geinig uit  ;)

Het viel me onmiddellijk op dat het verkeer in Groot-Brittaniƫ vreselijk druk is. Heel de rit tot in Birmingham hebben we eigenlijk bijna nooit de max. snelheid kunnen rijden.
Verkeerde moment misschien ?
Of veel wegenwerken ?

Behalve als je in de buurt van B'ham / M6 komt en thv Watford Gap , valt het meestal nogal mee vind ik.
Effe vertraging aan Dartford Xing is wel normaal.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Top Gear Live Show (NEC, Birgmingham)
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 30 oktober 2012 - 08:24:31 »
Niet echt het verkeerde moment denk ik. We zijn van de chunnel gereden rond 11:30 en we waren pas in Birmingham rond 16:30. Voor een afstand van rond de 200 mijl is dat toch vrij lang. We hebben inderdaad wat vertraging gehad aan de Dartford crossing, maar verder was er weinig aan de hand. Er was niet echt file, maar gewoon heel druk verkeer waardoor de snelheid regelmatig onder de 80 km/u bleef, maar het bleef wel bollen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519