Auteur Topic: Bestuurder klem gereden en in elkaar geslagen  (gelezen 2039 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Bestuurder klem gereden en in elkaar geslagen
« Gepost op: zaterdag 10 november 2012 - 22:56:14 »
Citaat van: GVA

In Wuustwezel is een bestuurder zaterdag gewond geraakt bij een geval van verkeersagressie. [...]

http://www.gva.be/regio-antwerpen-noord/wuustwezel/bestuurder-klem-gereden-en-in-elkaar-geslagen.aspx

Mensen, wat is dat toch voor een land waar jullie leven? Op minder dan een week tijd wordt er in het verkeer ene zijn been afgeslagen met een bosmaaier en een andere in elkaar getimmerd. Hoe lang gaan jullie dit nog dulden?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline modano

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 90
Re: Bestuurder klem gereden en in elkaar geslagen
« Reactie #1 Gepost op: maandag 12 november 2012 - 10:22:29 »
Citaat van: GVA

In Wuustwezel is een bestuurder zaterdag gewond geraakt bij een geval van verkeersagressie. [...]

http://www.gva.be/regio-antwerpen-noord/wuustwezel/bestuurder-klem-gereden-en-in-elkaar-geslagen.aspx

Mensen, wat is dat toch voor een land waar jullie leven? Op minder dan een week tijd wordt er in het verkeer ene zijn been afgeslagen met een bosmaaier en een andere in elkaar getimmerd. Hoe lang gaan jullie dit nog dulden?

Ik denk niet dat het toeval is dat verreweg de meeste gevallen van extreme verkeersagressie in dezelfde provincie plaats vinden.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Bestuurder klem gereden en in elkaar geslagen
« Reactie #2 Gepost op: maandag 12 november 2012 - 13:39:11 »
Loenhout = provincie Antwerpen (waar deze man in elkaar geslagen werd)
Sint-Niklaas = provincie Oost-Vlaanderen (waar die man met een bosmaaier bewerkt werd)

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Bestuurder klem gereden en in elkaar geslagen
« Reactie #3 Gepost op: maandag 12 november 2012 - 15:06:01 »
Wat ik me afvraag is waarom die mensen uitstappen - de slachtoffers dan.

Ik raad het niemand aan mij te bedreigen als ik in mijn auto zit
(daarbuiten ook niet echt, maar soit  ;) )
Je mag er vergif op inpakken dat ik die kar als een pletwals tegen eender welke agressor zal gebruiken.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Bestuurder klem gereden en in elkaar geslagen
« Reactie #4 Gepost op: maandag 12 november 2012 - 21:38:10 »
Wat ik me afvraag is waarom die mensen uitstappen - de slachtoffers dan.

Ik raad het niemand aan mij te bedreigen als ik in mijn auto zit
(daarbuiten ook niet echt, maar soit  ;) )
Je mag er vergif op inpakken dat ik die kar als een pletwals tegen eender welke agressor zal gebruiken.

Dat was inderdaad ook mijn bedenking. Mijn reactie is éénvoudig, rustig blijven zitten en onmiddellijk naar de politie bellen. Zorg ervoor dat je deuren vast zijn, wat bij de meeste wagens automatisch al het geval is. Indien het gerechtvaardigd is, bijvoorbeeld bij het gebruik van wapens (stokken, bats, kettingen, ...), gas geven en erover.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline modano

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 90
Re: Bestuurder klem gereden en in elkaar geslagen
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 13 november 2012 - 11:13:06 »
Loenhout = provincie Antwerpen (waar deze man in elkaar geslagen werd)
Sint-Niklaas = provincie Oost-Vlaanderen (waar die man met een bosmaaier bewerkt werd)



Ik heb het niet alleen over deze twee gevallen hé  ;)

De perceptie is in ieder geval zo dat Antwerpenaren een 'groot bakkes' hebben.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 13 november 2012 - 11:17:17 door modano »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Bestuurder klem gereden en in elkaar geslagen
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 13 november 2012 - 21:52:36 »
Jama, hij had niet de intentie om iemand te enig letsel te bezorgen, zulle.  Hij had niet gehoord dat de ruzie tussen zijn compagnon en de andere bestuurder al beslecht was.  Hij was namelijk hardhorig.  En hij wou enkel de andere maar wat schrik aanjagen, meer niet.  Want hij voelde zich.... bedreigd.  

En zeg nu zelf: dat dit ZO zou aflopen, kon hij nu toch niet voorzien hebben hé?  [IRONIEMODUS UIT]

Duh: komaan, regelmatig (beroepshalve dan nog) met zo'n machine werken en er de risico's niet van kennen?  Ik heb er nu zelf ook een gehad.  Helaas uitgeleend aan familie en nooit meer teruggezien, natuurlijk.  Maar ik weet toch al waartoe zo'n ding in staat is, en ik ben bijlange na geen beroeps..  Altijd veiligheidskledij gedragen, veiligheidsbril etc.  NOOIT aan gewerkt zonder eerst de motor volledig af te leggen.  Zelfs nooit neergelegd wijl de messen nog draaiden.  Dat ding altijd ver buiten het bereik van m'n kinderen gehouden en er nooit mee gewerkt als de kinderen thuis waren.  Zelfs niet als Greet ook thuis was.  Bram of Lotte moesten maar 's plots achter me staan.  Nog geen haar op m'n kop dat er nog maar aan zou denken om daarmee in de richting van iemand anders te gaan uithalen.  
« Laatst bewerkt op: woensdag 14 november 2012 - 08:51:09 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone