Auteur Topic: Tijdelijke verboden parkeren bordjes  (gelezen 2126 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Tijdelijke verboden parkeren bordjes
« Gepost op: maandag 12 november 2012 - 14:41:43 »
Citaat
Het is verboden een voertuig te laten stilstaan of te laten parkeren op elke plaats waar het duidelijk een gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hun onnodig zou kunnen hinderen, inzonderheid :
10° op minder dan 20 meter voor de verkeersborden
De bepalingen van 9° en 10° gelden niet voor voertuigen waarvan de hoogte, lading inbegrepen niet meer dan 1,65 m bedraagt, wanneer de onderkant van die verkeersborden of lichten zich ten minste 2 meter boven de rijbaan bevindt.

Dus als men van die tijdelijke verboden parkeren bordjes plaatst dan mag ik tot 20m voor het "begin" bordje niet parkeren?
Evenals 20m voor het "einde" bordje zelfs als het op die dag wel toegestaan is te parkeren.
Ergens is dat logisch om te zorgen dat die bordjes zichtbaar zijn, maar er is toch niemand dat dat (niet) doet?
Of begrijp ik hier iets fout?

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Tijdelijke verboden parkeren bordjes
« Reactie #1 Gepost op: maandag 12 november 2012 - 14:58:38 »
Ergens is dat logisch om te zorgen dat die bordjes zichtbaar zijn, maar er is toch niemand dat dat (niet) doet?
Of begrijp ik hier iets fout?

Je analyse en opmerkingen zijn 100% correct.

Maar zoals gezegd, niemand kijkt er naar om.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: Tijdelijke verboden parkeren bordjes
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 13 november 2012 - 14:01:22 »
Dus als ik eens een verhuis heb moet ik eigenlijk enkel een bordje op het einde plaatsen, en dat moet dan niet eens een parkeerverbod zijn :)