Auteur Topic: Eindelijk... snel Internet  (gelezen 4406 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Eindelijk... snel Internet
« Gepost op: dinsdag 20 november 2012 - 06:23:22 »
In deze forumrubriek delen we onder meer heuglijke gebeurtenissen met elkaar.

Sinds gisteren heb ik eindelijk een snelle Internetverbinding. Het moge banaal klinken, maar na de snelheden die ik in België gewoon was met Telenet, is hier meer dan 4 jaar lang een DSL-verbinding met een downloadsnelheid van 384 kbps en een uploadsnelheid van 64 kbps een blok aan mijn been geweest.

Een Youtube-video van 3 minuten bekijken? Doe maar, over een kwartier is hij wel binnen. Een DVD downloaden? Doe maar; de oorspronkelijk geraamde downloadtijd bedroeg meer dan 3 dagen, doch omdat ik intussen ook nog wat anders met het Internet wilde doen, was de DVD uiteindelijk slechts na 5 dagen binnen.

Deze maand heeft de DuitseTelekom hier in Schönau am Königssee eindelijk een LTE-zendmast neergepoot. Die heeft een rijkwijdte van 10 km. Over de LTE-technologie vind je meer op de Nederlandse Wikipedia en vooral op de Duitse Wikipedia.

Zonder slag of stoot is het niet gegaan.

Ik had Telekom gevraagd of mijn DSL-verbinding nog enkele dagen kon behouden blijven, voor het geval LTE niet meteen zou funktioneren. Neen, dat kon niet, het afsluiten van de DSL-verbinding was punt één van de procedure.

Zoals gepland, werd dan ook donderdagavond mijn DSL-verbinding afgesloten. De LTE-router kon zich evenwel op geen LTE-netwerk aanmelden... dus geen Internetverbinding meer.

Ik vroeg Telekom of ze om die reden mijn DSL-verbinding niet tijdelijk opnieuw in dienst konden stellen. Neen, want dan moest weer de normale DSL-aansluitprocedure doorlopen worden, en dat zou minstens een week duren.

Vrijdag in de late namiddag kreeg ik telefoon van Telekom. Ze hadden de oorzaak gevonden: een fout in de software die de SIM-kaart-toegang beheert (LTE werkt, net als GSM, met een SIM-kaart voor toegang tot het netwerk; die SIM-kaart steek je in de router). Maar... het betrokken softwarebedrijf was al niet meer bereikbaar, en zou dat uiteraard zaterdag en zondag ook niet zijn.

Maandagnamiddag kreeg ik opnieuw een telefoontje van Telekom: "Gelieve uw router even uit te schakelen, zodat we de verbinding hier kunnen resetten." Even later mocht ik de router opnieuw inschakelen, en jawel: sindsien heb ik eindelijk een snelle Internetverbinding!

Wel met een addertje onder het gras: max. 10 GB download per maand. Er kunnen geen bijkomende gigabytes gekocht worden, ze willen de snelheid hoog houden voor alle gebruikers van eenzelfde zendmast. Als ik meer dan 10 GB download, word ik tot op het einde van de maand terug op een downloadsnelhedi van 384 kbps gezet.

Maar eind goed, al goed. Ik had gevreesd dat het nog vele jaren zou duren voor ik hier over een snelle Internetverbinding kon beschikken. Het laatste wat ik in België beter had dan hier, is daarmee dan ook verdwenen. Althans... er dient hier wel ongeveer 18 Euro per maand kijk- en luistergeld betaald te worden, en de hondentaks bedraagt 80 Euro per jaar (300 Euro voor honden die als gevechtshonden gecatalogeerd zijn).

De downloadsnelheid bedraagt maximum 7,2 Mbps, en gegarandeerd mimimum 2 Mbps. Tot nu toe haal ik vlot 5 Mbps.

En... de prijs, inclusief de huur van de LTE-modem, is op de cent na dezelfde als vroeger (zij het dat ik toen geen beperking in downloadvolume had): 34,99 Euro per maand voor een gecombineerd tarief met flat rate 24/7 analoge telefonie naar alle normale nummers van het vaste netwerk in Duitsland en 19 andere Europese landen en voor de Internetverbinding. In België kostte alleen mijn 10 Mbps Internetverbinding bij Telenet me al meer.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 20 november 2012 - 06:27:55 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Eindelijk... snel Internet
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 20 november 2012 - 12:24:03 »
In deze forumrubriek delen we onder meer heuglijke gebeurtenissen met elkaar.
...

De downloadsnelheid bedraagt maximum 7,2 Mbps, en gegarandeerd mimimum 2 Mbps. Tot nu toe haal ik vlot 5 Mbps.

En... de prijs, inclusief de huur van de LTE-modem, is op de cent na dezelfde als vroeger (zij het dat ik toen geen beperking in downloadvolume had): 34,99 Euro per maand voor een gecombineerd tarief met flat rate 24/7 analoge telefonie naar alle normale nummers van het vaste netwerk in Duitsland en 19 andere Europese landen en voor de Internetverbinding. In België kostte alleen mijn 10 Mbps Internetverbinding bij Telenet me al meer.
Interessante post Jozef, en van Telenet gesproken:

Ik heb verleden maand 13,05 € per maand uitgespaard en heb toch iets sneller internet nu (dubbele Mbps Upload tov eerder, rest identisch) dit eerder per toeval toen ik aan ´t neuzen was op de site van Telenet welke modem ik wel juist heb (net niet geschikt voor Fibernetsnelheden, wacht ik nog wat mee...).

Ik ben gewoon al van een Diamondshake /Expressnet XL (die niet meer aangeboden wordt maar betalen doe je wel netjes verder, verwittigen doen je ze lekker niet hoor dat er iets goedkopers aangeboden wordt voor zelfs dubbele snelheid, nl een "Fibernetshake" 60 Mbps-D/4Mbps -U!) naar een Basicshake overgestapt, gewoon online, was na 2 minuutjes geregeld.

huidige shakes: http://telenet.be/1113/nl/thuis/shakes/internet-digitale-tv-telefonie

Voor mijn Diamondshake betaalde ik 58 € per maand, nu voor een Basisshake 44,85 €.

Telenet heeft namelijk ondertussen alweer zijn Shakespakketten (Internet-TV-Telefoon) veranderd want ze bieden nu 2 Fibernetsnelheden aan. Dus voor mensen die telenet hebben -en vooral zulke Shakes- regelmatig eens neuzen, ook de berekenigswijze verandert regelmatig.

Wat ik wel wil zeggen dat ik verleden week mijn nieuwe aanrekening van november kreeg en ze hebben wel wat teruggestort (slecht geweten ? ), in feite een correctie van 12 dagen met terugwerkende kracht , had ik echt niet verwacht.  :)
Citaat
14 november 2012 Detailbijlage
Hier vindt u meer uitleg over aanrekening met referentie *****
Aanpassing vorige periode Diamond Shake
Correcties Periode
Correctie abonnementsperiode ExpressNet XL
Ref. 620025053 02/11 - 13/11 -11,6137
Totaal Aanpassing vorige periode Diamond Shake € -11,6137
Aanpassing diensten Basic Shake: Internet & Digitale tv & Telefonie
Abonnement Periode
Basic Internet (t981147) 02/11 - 13/11 9,6581
Shake korting 02/11 - 13/11 -3,0967
Totaal Aanpassing diensten Basic Shake: Internet & Digitale tv & Telefonie € 6,5614

Basic Shake: Internet & Digitale tv & Telefonie
Abonnement Periode
Basic Internet  14/11 - 13/12                   24,95
Huur HD Digicorder 14/11 - 13/12               8,00
Telenet FreePhone Europe 14/11 - 13/12   20,00
Shake korting 14/11 - 13/12                      -8,00
Totaal Basic Shake: Internet & Digitale tv & Telefonie € 44,95
De vorige rekening oktober :
Citaat
14 oktober 2012 Detailbijlage
Hier vindt u meer uitleg over aanrekening met referentie ******
Diamond Shake
Abonnement Periode
ExpressNet XL  14/10 - 13/11                   59,19
Huur HD Digicorder 14/10 - 13/11               8,00
Telenet FreePhone Europe 14/10 - 13/11  20,00
Korting op de Shake 14/10 - 13/11          -29,19
Totaal Diamond Shake: Internet & Digitale tv & Telefonie:  € 58,00
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Eindelijk... snel Internet
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 20 november 2012 - 18:11:00 »
« Laatst bewerkt op: dinsdag 20 november 2012 - 18:26:58 door Rafael »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Eindelijk... snel Internet
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 20 november 2012 - 18:54:12 »
Althans... er dient hier wel ongeveer 18 Euro per maand kijk- en luistergeld betaald te worden
Veel minder is het hier ook niet hoor.
BTW op digitale TV is naar 21%, was eerst 6% als lokkertje.


Citaat
De downloadsnelheid bedraagt maximum 7,2 Mbps, en gegarandeerd mimimum 2 Mbps. Tot nu toe haal ik vlot 5 Mbps.
De dingen zijn hier gelukkig ook wat geëvolueerd  ;)
28 Mbps down en 2,4 Mbps up effectief - kort bij de 30 en 2,5 in theorie.
100 GB transfer.
Dat is met het goedkoopste Telenet abonnementje dat tegenwoordig 25 euro kost.

Dat zijn ze ook niet komen vertellen hoor, dat er een goedkoper abo was  ;)
Wel dat het tarief ging opslaan, dus even rondgekeken wat ze aan andere abo's hadden, en gedowngrade  ;)
« Laatst bewerkt op: dinsdag 20 november 2012 - 18:58:44 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Eindelijk... snel Internet
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 20 november 2012 - 19:14:53 »
Wel tof van die maatschappij in Duitsland dat ze uit een stenen tijdperk naar de toekomst springen, alleen is de 10 Gb bitter weinig - op dat vlak zitten ze nog wel onder een steen. Ik zie de link tussen de snelheid voor iedereen hoog houden eigenlijk niet zo; je kan net zozeer met een beperkt volume toch gelijk beginnen te downloaden en de snelheid naar beneden halen.

De overheid heeft Telekom verplicht om binnen een bepaalde termijn voor breedband Internet te zorgen in heel Duitsland.

Hier in dat uithoekje van een Alpendorpje waren er weinig alternatieven. De huizen staan vrij ver van elkaar, waardoor de kabelmaatschappij geen kabel legt zolang niet minstens 20% van de gezinnen erop willen aansluiten. En die 20% halen ze niet: bijna iedereen heeft hier een schotelantenne, en velen willen geen PC in huis (ouderen die hier geboren en getogen zijn, en om 20:15 u. na het televisiejournaal in bed kruipen, maar om 5:00 u. 's morgens al rondcrossen met hun traktoren).

Ik heb een LTE WLAN-router, maar Telekom biedt ook LTE USB-Sticks aan: http://www.t-mobile.de/shop/handy/0,,2963-_183595-0-default;CNC-0,00.html?default=11474.

Persoonlijk had ik ook in België genoeg met 10 GB per maand (DVD downloaden op het einde van de maand, zodat je hooguit een dag op lage snelheid gezet wordt). Zware downloaders kunnen inderdaad tijdelijk de snelheid verlagen, doch niet lang vanwege die limiet van 10 GB per maand.

Citaat
Enige nadeel is dat dat ding lekker warm wordt en ik er hoofdpijn van krijg. Maar dat had ik ook als mijn laptop op Wifi hing en ik die verbinding goed benutte. Daarom maar een kabel gelegd. Als mijn gsm fungeert als AP, ligt die in ieder geval ver genoeg van mij weg, misschien ga je hier ook nog hinder van ondervinden.

Ik heb al 14 jaar lang geen hoofdpijn meer gehad. Sinds mijn hartinfarct moet ik een bloedverdunner nemen, en dat is zowat hetzelfde als een aspirientje. Het nadeel is dat het 15 à 20 minuten duurt voor ook maar het kleinste wondje ophoudt met bloeden.

Tja, stralingen... ik heb het nooit begrepen, maar vóór het huis waar Leslie vroeger in Aalter woonde kon niemand zijn auto vergrendelen of ontgrendelen met de afstandsbediening. 2 meter verder was het probleem verdwenen.

En tarieven opvolgen is wel een goede zaak. 4 jaar geleden huurde ik bij Strato een server met 512 MB RAM en 15 GB hard disk. Nu ben ik overgestapt naar een nieuwere formule waarmee ik voor dezelfde prijs 2 GB RAM en 100 GB hard disk heb.

Nu nog bij Telekom een Smartphone voor 1 Euro gaan halen (één model kan ik daarvoor krijgen met mijn huidig GSM-abo van 15 Euro per maand).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Eindelijk... snel Internet
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 21 november 2012 - 10:09:59 »
Sinds mijn hartinfarct moet ik een bloedverdunner nemen, en dat is zowat hetzelfde als een aspirientje. Het nadeel is dat het 15 à 20 minuten duurt voor ook maar het kleinste wondje ophoudt met bloeden.
Sekondenlijm  ;)
(cyano-acrylaat versie)

Dicht kleine wondjes in sekonden, zonder littekens achteraf, zonder infecties.
Ik schat dat ik dat al ergens tussen 50-100 keer gebruikt heb ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Eindelijk... snel Internet
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 21 november 2012 - 21:01:34 »
Sekondenlijm  ;)
(cyano-acrylaat versie)

Dicht kleine wondjes in sekonden, zonder littekens achteraf, zonder infecties.
Ik schat dat ik dat al ergens tussen 50-100 keer gebruikt heb ...

Bedankt voor de tip, daar had ik nog nooit gehoord (althans niet om wondjes te verzorgen).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline sceptisch

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 300
Re: Eindelijk... snel Internet
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 24 november 2012 - 14:57:00 »
Sinds mijn hartinfarct moet ik een bloedverdunner nemen, en dat is zowat hetzelfde als een aspirientje. Het nadeel is dat het 15 à 20 minuten duurt voor ook maar het kleinste wondje ophoudt met bloeden.
Sekondenlijm  ;)
(cyano-acrylaat versie)

Dicht kleine wondjes in sekonden, zonder littekens achteraf, zonder infecties.
Ik schat dat ik dat al ergens tussen 50-100 keer gebruikt heb ...

Van wie heb jij dat ? Ik dacht dat ik dat uitgevonden had.  8)

Het werkt ook perfect bij schaafwonden die anders dagenlang blijven zeuren en zelfs wat grotere/diepere sneden die niet te fel bloeden na eerst wat spoelen met fysiologisch serum (bvb inzetvloeistof contactlenzen) of desnoods drinkwater.

De genezing is twee keer zo snel, en littekens zijn er niet of véél kleiner.

Ik ben hier al lang evangelist voor aan het spelen, maar de reacties - zelfs van artsen die al eens gehoord hebben dat dit in de chirurgie wordt gebruikt - variëren meestal van 'interessant, maareh...' over ongeloof tot afschuw.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Eindelijk... snel Internet
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 24 november 2012 - 15:44:58 »
Sekondenlijm  ;)
(cyano-acrylaat versie)

Bedankt voor de tip, daar had ik nog nooit gehoord (althans niet om wondjes te verzorgen).
Of ze het nog gebruiken weet ik niet, maar 't is minstens een tijdlang gebruikt in ziekenhuizen om kleine en nette snedes (skalpel) weer dicht te plakken.
Pleister er over om de trekkrachten op de lijmnaad weg te nemen bij een wat grotere snede, en klaar.
Kleine wondjes zijn zonder probleem of pleister te dichten in sekonden.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Eindelijk... snel Internet
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 24 november 2012 - 15:49:24 »
Van wie heb jij dat ? Ik dacht dat ik dat uitgevonden had.  8)
Goh, ik doe dat al 25 jaar of zo.

Modelbouwen en dan in je lompe poten snijden  :P
Meestal in een vingertopje ofzo, en dat valt niet deftig af te plakken met een pleister.
Plus, je hebt geen gevoel meer in je vingers met zo'n pleister, en bij een friemelhobby is dat wreed onhandig.
Dus sekondenlijm er op, hadden we toch al bij de hand  ;)


Uiteraard mee uitkijken dat je enkel het wondje dichtplakt   :D

(als het weer los moet : aceton )
« Laatst bewerkt op: zaterdag 24 november 2012 - 15:51:06 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Eindelijk... snel Internet
« Reactie #10 Gepost op: zaterdag 24 november 2012 - 16:05:09 »
Ik ben hier al lang evangelist voor aan het spelen, maar de reacties - zelfs van artsen die al eens gehoord hebben dat dit in de chirurgie wordt gebruikt - variëren meestal van 'interessant, maareh...' over ongeloof tot afschuw.
Idd http://www.google.be/search?sourceid=navclient&aq=hts&oq=&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4GPEA_deBE432BE433&q=chirurgische+weefsellijm

maar tussen de technische en chirurgische zijn er blijkbaar lichte verschillen, volgens wiki:
Citaat
http://nl.wikipedia.org/wiki/Methyl-2-cyanoacrylaat

Toepassingen

Methyl-2-cyanoacrylaat is één van de werkzame bestanddelen in secondelijm. De werkzame bestanddelen vallen elk binnen de stofklasse der cyanoacrylaten, waartoe ook ethyl-2-cyanoacrylaat (in technische secondelijm) en octyl-2-cyanoacrylaat (in chirurgische weefsellijm) behoren.

In zijn vloeibare vorm bestaat cyanoacrylaat uit monomeren van cyanoacrylaatmoleculen. Deze ondergaan onder invloed van waterdamp een polymerisatiereactie waarbij het acrylaat uithardt en een lijmverbinding (die bestaat uit moleculen methanal) kan ontstaan.

Een andere toepassing van methyl-2-cyanoacrylaat is in de forensische wetenschap. Hier wordt cyanoacrylaatdamp gebruikt voor het zichtbaar maken van vingersporen. De damp slaat neer op het vingerspoor en polymeriseert onder invloed van water uit de lucht of het vingerspoor...
In de Engelse wiki (ook Duitse), ga je meer uitleg vinden van de lichte verschillen.
Hier een wetenschappelijke uitleg en de testresultaten van toen (1983-1984) met "Non-suture closure of wound using cyanoacrylate".
 en het verschil met de toen klassieke methode:
Citaat
http://www.jpgmonline.com/article.asp?issn=0022-3859;year=1986;volume=32;issue=2;spage=97;epage=100;aulast=Dalvi

 Results    

(A) Time taken for skin closure
[table - 1] shows the time taken for closure of the skin. It was persistently seen that the time taken for closure of the skin incision was less when cyanoacrylate was used. Longer the incision greater the time difference was seen.
(B) Incidence of infection
In the control group of 25 cases where the suture technique was used, 8 showed inflammatory reaction (32%). In 4, there was a serous discharge on the fifth postoperative day (16%). In the study group where cyanoacrylate was used, 2 out of 28 cases showed evidence of inflammation (7.14%). One case of discharge from the wound was seen (3.57%). Only 1 of the 28 cases using cyanoacrylate showed evidence of frank infection and required secondary suturing (3.57%). Three out of the 25 cases which were sutured showed evidence of infection (12%).
(C) Cosmetic results
Single beautiful linear scar was seen after cyanoacrylate [Fig. 1] as compared to the cross hatching of suture marks which were seen after the use of suture material.
Closure of the ileal leak following exteriorization of the ileal loop for perforation using cyanoacrylate seemed to be successful till 48 hours when it gave way. However, successful closure of the suprapubic leak using cyanoacrylate was seen after its applications on the approximated skin edges.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline sceptisch

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 300
Re: Eindelijk... snel Internet
« Reactie #11 Gepost op: zaterdag 24 november 2012 - 16:58:05 »
Van wie heb jij dat ? Ik dacht dat ik dat uitgevonden had.  8)
Goh, ik doe dat al 25 jaar of zo.

Modelbouwen en dan in je lompe poten snijden  :P

Same here  ;D. De CA is bij de hand, dus gebruik je dat.
Uit het pre-CA tijdperk heb ik nog een paar lelijke littekens door aluminiumplaten met een breekmes te snijden.  :-[

Citaat
http://www.jpgmonline.com/article.asp?issn=0022-3859;year=1986;volume=32;issue=2;spage=97;epage=100;aulast=Dalvi

 Results   

(A) Time taken for skin closure
[table - 1] shows the time taken for closure of the skin. It was persistently seen that the time taken for closure of the skin incision was less when cyanoacrylate was used. Longer the incision greater the time difference was seen.
(B) Incidence of infection
In the control group of 25 cases where the suture technique was used, 8 showed inflammatory reaction (32%). In 4, there was a serous discharge on the fifth postoperative day (16%). In the study group where cyanoacrylate was used, 2 out of 28 cases showed evidence of inflammation (7.14%). One case of discharge from the wound was seen (3.57%). Only 1 of the 28 cases using cyanoacrylate showed evidence of frank infection and required secondary suturing (3.57%). Three out of the 25 cases which were sutured showed evidence of infection (12%).
(C) Cosmetic results
Single beautiful linear scar was seen after cyanoacrylate [Fig. 1] as compared to the cross hatching of suture marks which were seen after the use of suture material.
Closure of the ileal leak following exteriorization of the ileal loop for perforation using cyanoacrylate seemed to be successful till 48 hours when it gave way. However, successful closure of the suprapubic leak using cyanoacrylate was seen after its applications on the approximated skin edges.


Dus de studies zijn gebeurd en de resultaten positief (en bevestigen mijn eigen anecdotische ervaringen) maar velen weten het nog niet. Ik zal voort evangelizeren...

Voor jezelf is de normaal gangbare CA extern bruikbaar; de gebruikte volumes zijn klein. De medische sector zal natuurlijk enkel medisch gekeurd materiaal gebruiken.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Eindelijk... snel Internet
« Reactie #12 Gepost op: maandag 26 november 2012 - 08:31:28 »
Geen enkele van de met CA dicht gekleefde wondjes is ooit ontstoken bij mij.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Eindelijk... snel Internet
« Reactie #13 Gepost op: woensdag 28 november 2012 - 06:46:00 »
Ik had daar wel al eens aan gedacht maar eigenlijk nog nooit toegepast.
Daar komt vanaf nu verandering in.