Precies mijn gedachte.
Als het plan is om enkel de jongeren extra te bestraffen dan maken ze zich schuldig aan discriminatie ze zich aan discriminatie.
Als ik dezelfde overtreding bega als iemand van 50 dan wens ik ook dezelfde (of een mindere

) straf te krijgen.
Nu kan je stellen dat een groter deel van de onervaren chauffeurs minder rijvaardigheid heeft en dat een groot deel van de onervaren chauffeurs jonge chauffeurs zijn. Dit is mi naast de kwestie omdat een straf aan een
individu wordt opgelegd naar aanleiding van een overtreding van die individuele persoon. De individuele persoon dient daarom niet afgerekend te worden op de groep waar hij toevallig ook toe behoort.
In Nederland wilden ze initieel ook een puntenrijbewijs voor jongeren invoeren. Gelukkig heeft de toenmalige Nederlandse overheid op tijd het licht gezien en is, zoals jullie weten, het puntenrijbewijs voor iedereen geldig, niet alleen voor jongeren.
Nog een dwaling in dit plan is dat ze spreken over jongere chauffeurs en niet over onervaren chauffeurs. Zolang onderzoeken niet hebben uitgewezen dat jongeren vaker brokken maken door het jong zijn itt tot het gebrek aan ervaring wat mi de causale factor is durf ik niet te stellen dat de leeftijd de oorzaak is. Zoals ik al eerder stelde, ik heb geen verschil ervaren tussen jongere chauffeurs en oudere chauffeurs.
Kortom, als ze het plan aanpassen en het voor alle chauffeurs willen doen gelden, jong en oud, ervaren en onervaren, dan ga ik akkoord onder de voorwaarde dat het op een adequate wijze wordt geïmplementeerd (een grote als met onze politici

). De strafpunten zouden dan uitgereikt moeten worden op basis van het reële gevaar dat de overtreding veroorzaakt, niet op basis van het louter overtreden van een wet. Vb.; mensen strafpunten gaan geven omdat ze verkeerd geparkeerd staan, om 22u 's avonds 50 rijden in een 30-schoolzone, met dat soort flauwekul moeten ze bij mij niet aankomen. Als ze strafpunten geven omdat iemand met 100 km/uur door een dichtbevolkte bebouwde kom (niet elke bebouwde kom is even bebouwd

) rijden of omdat mensen bumperkleven dan heet ik dat plan warm welkom.
Ook zou het dan een vereiste zijn dat de politie daadwerkelijk op andere gevaarlijke overtredingen zou gaan controleren dan enkel de onaangepast hoge snelheden (een aangepaste hoge snelheid is immers niet gevaarlijk, nietwaar Jozef?

).
Voor nu; in de prullenbak met het plan.