Auteur Topic: botsing trein  (gelezen 2047 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
botsing trein
« Gepost op: dinsdag 06 maart 2012 - 16:10:53 »
Citaat van: GVA
vrachtwagen gegrepen door trein

http://www.gva.be/regio-waas/beveren-waas/vrachtwagen-gegrepen-door-trein-2.aspx

Tja, waar moest ik 't zetten?  Ik heb het hier gezet, uiteraard niet omwille van enig leedvermaak.  Maar wél omwille van de sterke journalistiek:

Citaat
De trein kon de vrachtwagen niet meer ontwijken

  :D
« Laatst bewerkt op: dinsdag 06 maart 2012 - 16:14:53 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: botsing trein
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 06 maart 2012 - 17:29:17 »
Voertuigen die kunnen ontwijken moeten kunnen geflitst worden, flitsen die ´nieuwe´ treinen !  :D
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: botsing trein
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 06 maart 2012 - 18:24:50 »
Het is ongeveer standaard gedrag geworden in de pers om door de foute woordkeuze de schuld voor een ongeval te verschuiven naar de bestuurder die er geen schuld aan heeft ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: botsing trein
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 06 maart 2012 - 21:41:08 »
Het is ongeveer standaard gedrag geworden in de pers om door de foute woordkeuze de schuld voor een ongeval te verschuiven naar de bestuurder die er geen schuld aan heeft ...

Hier wordt er zelfs niet naar een bestuurder, maar naar een trein verwezen.  

Soit, da's nog het minst flagrante.  M'n zoontje is nu vijf jaar, maar die heeft toch al lang begrepen dat zowel een trein als een tram "op het spoor rijden, en daarom altijd eerst mogen, want die kunnen niet opzij". (De termen "spoorvoertuig", "voorrang", "ontwijken" gaan z'n petje nog wat te boven).
« Laatst bewerkt op: dinsdag 06 maart 2012 - 21:44:31 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: botsing trein
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 07 maart 2012 - 23:45:31 »
M'n zoontje is nu vijf jaar, maar die heeft toch al lang begrepen dat zowel een trein als een tram "op het spoor rijden, en daarom altijd eerst mogen, want die kunnen niet opzij".

Ze kunnen het soms wel, maar dan duurt het meestal nogal lang vooraleer ze terug op hun sporen geraken, zoals in Buizingen.

In mijn apejaren ben ik ooit met enkele kameraden op de tramsporen gaan zitten. Er komt een tram aangereden, die met een hels gebel tot stilstand komt. De bestuurder stapt uit en snauwt ons toe: "Awel, kunnen jullie niet van de sporen gaan?" Mijn kameraad met een brede glimlach: "Wij wel, maar jij niet met dat trammeke, hé."  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: botsing trein
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 20 december 2012 - 22:51:37 »
« Laatst bewerkt op: vrijdag 21 december 2012 - 20:45:14 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone