Auteur Topic: taalactivist dreigt DE LIJN 3 miljoen euro te kosten  (gelezen 1496 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
taalactivist dreigt DE LIJN 3 miljoen euro te kosten
« Gepost op: dinsdag 18 december 2012 - 11:51:34 »
Citaat van: GVA
Activist jaagt DE LIJN op kosten door eis om Nederlandtalige reclame

De Lijn dreigt bijna 3 miljoen euro aan inkomsten te verliezen, en dat is toe te schrijven aan één man: Rudi Coels. De taalacitivist uit Overijse diende al meer dan honderd klachten in omdat de vervoersmaatschappij reclame in een andere taal toelaat.

Bron en ©:  >>> GVA
« Laatst bewerkt op: dinsdag 18 december 2012 - 11:53:29 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Re: taalactivist dreigt DE LIJN 3 miljoen euro te kosten
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 18 december 2012 - 18:24:30 »
Gelijk heeft de man. Taalwetten zijn er om nageleefd te worden.

Blij dat we hier in Duitsland geen taalproblematiek hebben.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Daffodil31LE

• Expert
  • Pienter Pookje
Re: taalactivist dreigt DE LIJN 3 miljoen euro te kosten
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 18 december 2012 - 21:22:13 »
Waar je je maar druk over kan maken...

Reclame? Die zie ik nog niet eens; ik besteed er absoluut geen aandacht aan. Ongeacht in welke taal het is opgesteld.

En dan nog:
Citaat
Campagnes als ‘Rooms for 49 euro’ en ‘Britney Spears Femme Fatale Tour’ vinden geen genade in zijn alziende ogen.

Hotels mogen geen kamers verhuren aan toeristen die geen kennis van de Nederlandse taal hebben?

Britney Spears moet haar zingronde speciaal voor noordelijk België een andere titel geven? Zou ze in haar thuisland tot de orde worden geroepen omdat 'Femme Fatale' stiekem Frans is en Amerikanen het niet begrijpen?

Zou die Rudi Coels ook klachten hebben ingediend over 'Always Coca-Cola' (of zelfs alleen maar om de naam 'Always' van het damesverband)? Over Cup-a-Soup? Over computers, software, Firefox, downloaden?

Waarschijnlijk krijgt hij een hartaanval als hij ooit een ambtelijk stuk papier in handen krijgt waarvan de koptekst 'PRO JUSTITIA' luidt.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !