Auteur Topic: Hoge Bokstraat Sint-Niklaas  (gelezen 2828 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Hoge Bokstraat Sint-Niklaas
« Gepost op: maandag 15 oktober 2012 - 12:32:04 »
In Sint-Niklaas zijn ze weer goed bezig ....

http://goo.gl/maps/cX7bL, dit werd veranderd in een rotonde, de oude situatie was eigenlijk te zot om los te lopen.  Verplicht rondaand verkeer, maar telkens VVR duh!
Vervolgens werd er vanaf die rotonde, een weg aangelegd, die naast de spoorweg loopt, vervolgens een nieuw gebouwde brug over de spoorweg, om zo aan te takken op de bestaande rotonde aan de N41 (overzichtslink: http://goo.gl/maps/9URyG, ttz, de nieuw aangelegde weg tussen R42 en N41 is hierop nog niet te zien uiteraard)

Nu.  Op zich is de Hoge Bokstraat niet echt geschikt om veel doorgaand (zwaar) vrachtverkeer te slikken, goed te zien op: http://goo.gl/maps/dWer6 .  Die parkeerstrook en die wegversmalling die je daar her en der vindt, maken dat het voor brede voertuigen eigenlijk niet echt meer je dat is.  Daar waar die witte bestelwagen rijdt, is overigens een oprit naar een boer waar wij om de melk komen met de oplegger.  Als ge daar 's nachts komt, no problem.  http://goo.gl/maps/7Cvkj  We rijden er vooruit op, en rijden vervolgens achter die boom om, en van daaruit, achteruit naar dat bruine deurtje, da's 't melkhuis.  Maar kom er maar eens 's morgens.  Met een gigantische rij dampende auto's die staat aan te schuiven, en je moet rechts die oprit op.  Je kan er enkel op geraken, als je eventjes over de weghelft van je tegenliggers rijdt.  En geloof me: op veel geduld moet je niet altijd rekenen.  Sommigen zouden zich nog liever te pletter rijden, dan je ook maar een halve seconde de kans te geven hier op te rijden.  Niet dat ze dan sneller op hun bestemming geraken, wachten in de file moeten ze toch.  

Nu, toen de werken aan die verbinding tussen R42 en N41 begonnen, werd de Hoge Bokstraat verboden terrein voor doorgaand vrachtwagenverkeer.  En werd er een betonnen fuik geplaatst.  Maw, brede voertuigen konden vanaf hier: http://goo.gl/maps/TlRKO  de Hoge Bokstraat niet langer in.  Intussen is die weg zo goed als af, het verkeer kan er al volop overheen rijden.  De betonnen fuik staat er echter nog.  En denk vooral niet, dat men er ook maar enige deftige omleiding voorzien heeft.  En verder zijn zowat alle wegen in de buurt allemaal verboden terrein voor vrachtwagens.  
Vroeger dierven we wel eens, komende vanuit Sint-Gillis Waas, te Sint-Pauwels de Gentstraat te nemen, waar nog drie leveraars zitten.  Om dan via de Nauwstraat in de Hoge Bokstraat uit te komen.  Maar da's ook allemaal met tonnagebeperking, dus.  Ooit hebben ze een collega van mij daar tegengehouden, op weg naar die twee leveraars.  (Sinds kort heeft 1 van hen een quotum gekocht van een derde bedrijf, dat hij daar nog eventjes gaat volmelken tot zijn nieuwe stal af is).   De collega kon zwart op wit bewijzen dat hij onderweg was naar die leveraars in de Gentstraat, ze mochten hem desnoods volgen in zijn werkzaamheden.  Dan konden ze zélf zien dat hij daar effectief melk ging laden.  En nog wilden ze hem in eerste instantie een boete aansmeren.  En pas na veel mitsen en maren lieten ze hem rijden.

Iemand die nu met de vrachtwagen over die N403 rijdt, staat daar aan die rotonde ineens voor een voldongen feit.  KNAL: een fuik.  Rechtdoor, de Hoge Bokstraat in, gaat niet.  Linksaf, de volgende weg in, mag niet.  Alweer wegens tonnagebeperking.  De enige optie is dan: een volledige toer rondrijden en terugkeren.  En zoek het vanaf daar zélf maar uit.  Er mankeert enkel nog een bordje "hahaha, gefopt!".  >:(  Het is mij onduidelijk of het de bedoeling is dat die fuik ooit nog weggenomen gaat worden, dan wel of ze die ineens zullen laten staan.  Maar: wie neemt de beslissing hierover terzake?  De stad Sint-Niklaas?  Of de afdeling Wegen en Verkeer?
« Laatst bewerkt op: maandag 15 oktober 2012 - 15:45:49 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Hoge Bokstraat Sint-Niklaas
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 17 oktober 2012 - 18:58:12 »
De meeste doortochten in gemeenten zijn overgedragen aan de gemeenten zelf - waardoor het beheer van een (voormalige) gewestweg intussen helemaal versnipperd is.

Je kan navragen bij de stad of zij de wegbeheerder zijn voor weg X of Y ..
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 17 oktober 2012 - 19:10:55 »
In voorkomend geval, (dus als de stad nu het wegbeheer doet) heb ik al zo'n vermoeden dat de stad Sint-Niklaas die fuik gaat laten staan....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 17 oktober 2012 - 19:35:13 »
De naam van de straat is wel assorti met wat ze goed doen : bokken schieten ...
Weg Wanbeheer.be

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 21 november 2012 - 10:38:35 »
Zie ook >>> hier   ;)
« Laatst bewerkt op: woensdag 21 november 2012 - 10:44:21 door bert.covens »

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 04 december 2012 - 07:40:28 »
Uit mijn vorige link:

Citaat
"De werken zijn kwalitatief goed uitgevoerd, maar ik zou wel eens een woordje willen wisselen met diegene die de plannen getekend heeft", zegt Erwin Van Havermaet terwijl hij vers zand tussen de tegels voor zijn huis veegt. "Vrachtwagens die van de rotonde richting Hoge Bokstraat rijden, moeten ofwel de borduursteen op rijden ofwel over het rijvak van hun tegenliggers rijden. Die bocht is gewoon veel te smal", merkt hij op.

Ondertussen, welgeteld 1 maand nadat de allerlaatste hand gelegd werd aan die nieuwe ringweg, is het eerste ernstige ongeval al een feit :

Bron en ©: >>> het nieuwsblad
« Laatst bewerkt op: dinsdag 04 december 2012 - 07:44:22 door bert.covens »

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 05 december 2012 - 03:13:06 »
Citaat
Volgens velen zijn de rijbanen te krap aangelegd maar de politie vermoedt dat het ongeluk eerder te wijten is aan een stuurfout van de chauffeur.

Tiens???????

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 10 januari 2013 - 19:27:40 »
Je maakt de wegen eerst intrinsiek onveilig, en steekt het dan op de weggebruiker ... wegwanbeheer in België.
Weg Wanbeheer.be