Deze wet is gemaakt door mensen die niets van carnaval begrijpen. Als Limburger zit het carnaval in mijn bloed en begrijp ik maar al te goed de problemen die zij hiermee hebben.
Inderdaad JC.
Mbt de zone-30 had Renaatje ons beloofd dat er alleen geflitst zou worden tijdens de schooluren. Yeah right.

Ik vraag me af ofdat Landuyt en van Brempt zelf wel begrijpen hoe het allemaal werkt. Je had mijn gezicht eens moeten zien toen ik las dat onder Landuyt de voorrangsneatie, één van de gevaarlijkste overtredingen die oorzaak is van 25% van de doden wanneer je roodlichtnegatie meetelt, is gedevalueerd naar een overtreding van de 1ste graad.

Mijn indruk van beide mensen is dat ze sympathie en innemend zijn maar weinig begrijpen.
In Nederland zijn nu de nieuwe ministers bekend. Verkeer krijgt Camile Eurlings als minister; hij is sinds zijn 8ste politiek actief en was een goede student technische bedrijfskunde (zoiets als handelsingenieur). Het ministerie van onderwijs krijgt een echte topman als minister; Ronald Plassterk. Hij is één van Nederlands meest prominente wetenschappers, hij leidt een belangrijk biochemisch onderzoekslaboratorium (DNA, RNA, eiwitten enz.), heeft zijn postdoctoraal onderzoek in Cambridge gedaan samen met iemand die vorig jaar de nobelprijs won (voor datzelfde onderzoek) en hij is al zeer lange tijd columnist in een opinieprogramma waarin hij op een heldere, genuanceerde maar luchtige wijze zijn visie geeft over iets actueels. Hij lijkt ook nog eens een zeer bescheiden, ijverige en sympathieke jongen te zijn. Zo speelde hij in één uitzending nog eens een liedje van Bob Dylan omdat hij enorme fan van hem was als kind.