Auteur Topic: Praalwagens binnenkort reglementair op de openbare weg  (gelezen 3034 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Praalwagens binnenkort reglementair op de openbare weg
« Gepost op: dinsdag 13 februari 2007 - 15:58:23 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
Re: Praalwagens binnenkort reglementair op de openbare weg
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 13 februari 2007 - 18:17:59 »
Citaat
Landuyt rekent erop dat de politie de carnavalsverplaatsingen "met het nodige begrip en met kennis van de toekomstige regeling" zal benaderen.

Dit blijkt echt wel zijn zijn handelsmerk te worden. Het lijkt op het eerste zicht niet slecht, tot je dit leest. Je bent overgeleverd aan de willekeur van de politie.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 14 februari 2007 - 00:46:37 »
Deze wet is gemaakt door mensen die niets van carnaval begrijpen. Als Limburger zit het carnaval in mijn bloed en begrijp ik maar al te goed de problemen die zij hiermee hebben.
Inderdaad JC.
Mbt de zone-30 had Renaatje ons beloofd dat er alleen geflitst zou worden tijdens de schooluren. Yeah right.  ???
Ik vraag me af ofdat Landuyt en van Brempt zelf wel begrijpen hoe het allemaal werkt. Je had mijn gezicht eens moeten zien toen ik las dat onder Landuyt de voorrangsneatie, één van de gevaarlijkste overtredingen die oorzaak is van 25% van de doden wanneer je roodlichtnegatie meetelt, is gedevalueerd naar een overtreding van de 1ste graad.  :o
Mijn indruk van beide mensen is dat ze sympathie en innemend zijn maar weinig begrijpen.

In Nederland zijn nu de nieuwe ministers bekend. Verkeer krijgt Camile Eurlings als minister; hij is sinds zijn 8ste politiek actief en was een goede student technische bedrijfskunde (zoiets als handelsingenieur). Het ministerie van onderwijs krijgt een echte topman als minister; Ronald Plassterk. Hij is één van Nederlands meest prominente wetenschappers, hij leidt een belangrijk biochemisch onderzoekslaboratorium (DNA, RNA, eiwitten enz.), heeft zijn postdoctoraal onderzoek in Cambridge gedaan samen met iemand die vorig jaar de nobelprijs won (voor datzelfde onderzoek) en hij is al zeer lange tijd columnist in een opinieprogramma waarin hij op een heldere, genuanceerde maar luchtige wijze zijn visie geeft over iets actueels. Hij lijkt ook nog eens een zeer bescheiden, ijverige en sympathieke jongen te zijn. Zo speelde hij in één uitzending nog eens een liedje van Bob Dylan omdat hij enorme fan van hem was als kind.
« Laatst bewerkt op: woensdag 14 februari 2007 - 00:48:38 door BBB »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 14 februari 2007 - 02:07:17 »
Je bent overgeleverd aan de willekeur van de politie.

Inderdaad, en dat is echt wel zowat het ergste wat ons kan overkomen in België, als je er rekening mee houdt dat heel vele Belgische politiemensen er bijzonder zwaar gefrustreerd bijlopen (onder meer vanwege de politiehervorming).

Je merkt dit op een politieforum zoals dat van wegcode.be, en veel meer nog op het gesloten politiegedeelte ervan, maar ook aan wat de rechter als regelrechte pesterijen door de Politie bestempelde waarvan Marc en Diane Annemans-Gijselings van het Comité voor Verkeersveiligheid het slachtoffer werden in de loop van verleden jaar.

We hebben het geluk dat we hier op dit forum één van de zeldzame integere politiemensen, Patte, als actieve deelnemer hebben. Want hoezeer een aantal van zijn geschifte collega's erop uit zijn om een initiatief als het Gratis Rijbewijs Online forum te boycotten, hebben we helaas moeten ondervinden. Wellicht beschikt dit gespuis toch nog over de nodige hersencellen om te beseffen dat ze met hun totaal ongepast gedrag op dit forum met mij geen schijn van kans zouden maken, behalve dan op de sancties die ze verdienen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Patte

• Gevorderde
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 14 februari 2007 - 15:44:16 »
Ik kan wel de politie van Aalst begrijpen dat er dient opgetreden te worden tegen niet-verzekering! Het schouwen is iets anders. Zo'n praalwagen rijdt zeer dicht tegen de mensen. Wat bij ongeval? Er wordt vaak wel eens gedronken tijdens het carnaval gebeuren eh. Ik ontken dit zeker niet  ;) Daarmee dient er op worden toegezien dat de verzekering in orde is!