Auteur Topic: Onbetaalde verkeersboetes vanaf 2013 via belastingen geïnd  (gelezen 1355 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Onbetaalde verkeersboetes vanaf 2013 via belastingen geïnd
« Gepost op: woensdag 02 januari 2013 - 13:20:31 »
Citaat van: autokanaal.be
Onbetaalde verkeersboetes vanaf 2013 via belastingen geïnd

Op 1 januari verandert er doorgaans vanalles en dat geldt in 2013 alvast voor verkeersboetes.

Onbetaalde verkeersboetes komen sneller bij de fiscus terecht. De overtreder zal eerst een betalingsbevel van het parket krijgen. Als hij na30 dagen niet heeft betaald of bezwaar heeft aangetekend, stuurt de procureur zijn/haar naam door naar de fiscus. Die kan de niet-betaalde boete verekenen via de belastingen.

Oef, dan heb je tenminste nog een jaar of meer tijd.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
Re: Onbetaalde verkeersboetes vanaf 2013 via belastingen geïnd
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 04 januari 2013 - 20:25:09 »
Hopelijk volstaat het dan om bezwaar aan te tekenen, zonder dat je op dat moment al je eventuele argumenten/bewijsmateriaal op tafel moet leggen?

Slapende honden, weet je wel.  Het zou niet echt de eerste keer zijn, mocht een verbalisant nog rap een aanvullend PV opstellen met een correctie naar bvb datum, tijdstip, of andere .... omdat de beklaagde zo onhandig geweest is om z'n verdedgingsstrategie prijs te geven op het inlichtingenformulier.  In voorkomend geval, hou ik mijn argumenten en eventuele bewijzen wel liefst voor bij de rechter.  En als de verbalisant dan ter zitting ineens nog met een correctie of whatever wil afkomen, zal de eerste vraag van mijn advocaat dan zijn waarom de verbalisant er pas dan -zovele maanden na datum- pas mee afkomt.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 04 januari 2013 - 20:27:04 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 04 januari 2013 - 20:47:41 »
Ik betwijfel het. Zoals Inazuma al had ondervonden zitten de antwoorden van het antwoordenformulier zelden tot nooit bij het dossier dat de politierechtbank bereikt.

Ergo: iedereen gaat de boete van zijn belastingen afgetrokken zien.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 04 januari 2013 - 20:50:53 »
Ik betwijfel het. Zoals Inazuma al had ondervonden zitten de antwoorden van het antwoordenformulier zelden tot nooit bij het dossier dat de politierechtbank bereikt.

Zoals op een ander forum geregeld te lezen viel, stelden verbalisanten méér dan eens een extra PV op, met correcties.  Daar ging de verdediging natuurlijk.  Of ging men alrap nog wat takken wegsnoeien, om te bewijzen dat het verkeersbord wel degelijk voldoende zichtbaar was.  Het snoeisel was op de foto zelfs nog te zien ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone