Hoe weet die dat dat stijgend is?
Nu controleren ze erop, vroeger niet.
Kan mij bvb. voorstellen dat er in de flower power ook vaak achter het stuur zaten met meer in hun bloed dan oorspronkelijk aanwezig.
Het aantal verkeer<->
harddrugs-gevallen die bij rechter D'Hondt (fameuze politierechter in Dendermonde) over de vloer komen stijgt wellicht.
Hij merkt dat...Lijkt me logisch rond Dendermonde met zo´n politierechter, ze zullen van soft- naar harddrugs overgestapt zijn...

deze link, 1 dag eerder, werkt nog:
http://www.gva.be/nieuws/video/binnenland/extern-bestuurders-onder-invloed-van-harddrugs-sneller-aanpakken.aspx
04/01 Binnenland
Bestuurders die onder invloed van harddrugs rijden, moeten sneller aangepakt worden. Dat vraagt Peter D'Hondt, politierechter in Dendermonde. Hij merkt dat er nu veel meer bestuurders harddrugs nemen dan vroeger en spreekt van een verontrustende stijging
Als er algemeen meer "(hard)drugs" genomen worden, lijkt het me logisch dat dat niet veel anders gaat zijn bij 6 miljoen autobestuurders...
Dat ze er nu meer betrappen (enorme nuance) is nog logischer, want vroeger bestond er quasi geen controle op.
Tja wat valt er allemaal onder "harddrugs" ? Ik denk dat sommigen van menige drug pas kunnen autorijden...