Dit weekend ben ik met enkele 'petrolheads' naar de Top Gear Live Show gaan kijken in de NEC in Birmingham (UK). Zoals elke petrolhead is de reis naar het evenement al minstens even interessant. We reden met de BMW520d van een vriend van mij, met een tussenstop in Erpe-Mere en Sleidinge ging het via de Chunnel, de Dartford-crossing richting Birmingham.
Het viel me onmiddellijk op dat het verkeer in Groot-Brittaniƫ vreselijk druk is. Heel de rit tot in Birmingham hebben we eigenlijk bijna nooit de max. snelheid kunnen rijden.
De show was fantastisch. Nadat we ons enkele uren hadden vermaakt met het kwijlen bij supercars: Lamborghini Aventador, Bugatti Veyron, een collectie klassieke Lambo's, Ferrari 458, BMW M5, Jaguar XKR, Noble M600, Maserati's, Caterham's, Nissan GTR's, Pagani Zonda. In die rij beginnen M3's, Audi R8, AMG C6.3 e.d. een beetje gewoontjes te worden.
Daarna de show met meerdere stunt-acts, een race tussen Tiff Needell en de Stig. Racen met halve auto's met Tiff en Vicky Henderson), 3/4 scale Nascars, rally auto's uit de '90's, ... En natuurlijk het gedeelte met het trio Jeremy, James en Hammond. Leuke momenten waar Hammond een Fiesta rondslingert met een BMW Z4, een act met enkele moto's en auto's die in brand staan, een stunt-act met 'something they call a bike', ...
All bij al de moeite, maar toch ietwat prijzig (ook door onze Platinum-ticketten). Is het de moeite om ervoor tot in Birmingham te rijden? Maak dat voor jezelf uit, voor de echte auto-liefhebber waarschijnlijk wel, zeker als je de trip op zich al een belevenis vindt.