Auteur Topic: Zeventig per uur wordt de norm op gewestwegen  (gelezen 22476 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Zeventig per uur wordt de norm op gewestwegen
« Reactie #60 Gepost op: zaterdag 29 november 2014 - 20:26:54 »
Citaat
Wist je dat in Ierland -waar ze links rijden- ook VVR bestaat (zonder borden) maar niet aan T-kruispunten* waar de weg rechtdoor steeds voorrang geniet.
Wist ik niet. Geldt dit ook in UK?
Weet 't niet zeker, zou best kunnen.
De voorrang pas je onbewust correct toe in GB.

Ofwel heb je B1 / Give Way, STOP voor je neus, da's zoals hier , ofwel enkele of dubbele dwarsstrepen over jouw helft van de rijbaan, vlak voor de dwarsrijbaan.

Tot het kleinste wegeltje in het kleinste hol van Pluto ...
Idd, in UK vind je overal verkeerstekens, helemaal geen VVR dus.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Zeventig per uur wordt de norm op gewestwegen
« Reactie #61 Gepost op: zaterdag 29 november 2014 - 22:03:16 »
Probleem bij ons is waarschijnlijk de bevolkingsdichtheid en lintbebouwing dat zorgt voor onveiligere wegen.
Ik ben zeker dat dat een dikke denkfout is, men neemt immers het aantal verkeersdoden per inwoner als dé maatstaf, per mrd vtg-km neemt men ook, maar daar hebben teveel landen geen cijfers van. De kms van de zwakke weggebruikers worden immers nooit geregistreerd... en 35 à 55 % van de verkeersdoden zijn zwakke weggebruikers... (waarvan ook onderling en enkelvoudige ongevallen)

Op statbel.fgov.be kan men de ## verkeersdoden/100.000 inwoners vinden voor de 10 provincies + Brussel, dan moet men daar ongeveer kunnen aflezen welke provincies dichtbevolkter zijn ttz in de regel de meeste lintbebouwing hebben... en dan navenant de slechtere cijfers hebben, is dat zo ? ##.

In Duitsland met Nordrhein-Westfalen dan Saarland enz.. is dat ook niet anders...  (Brussel (~ 3 doden/100.000 inw) kan men utsluiten wegens té dichtbevolkt, de stadsstaten in D evenzo)
In de regel zijn steeds de deelstaten of provincies navenant meer dichtbevolktheid de veiligste, de uitzondering bevestigt eerder de regel.
Bij de D-deelstaten (13 + 3 stadsst.) heb ik het al eens gedaan (daar vielen 2 deelstaten iets uit de rij), nu eens bij de Belgische provincies doen:

Citaat
## Gemiddelde 3 jaren ttz (2005+2010+2012)/3  om toevalligheden te beperken, verkeersdoden/100.000 inwoners, afgerond.
(Brussels Hfst Gewest:   3.0   7210 inw/km²)
 St   Provincie     gemiddelde  inw/km²       enkel  cijfer 2012
1. Vlaams-Brabant:   5,8    526 inw/km²        4,93
2. Antwerpen:            6,4    629 inw/km²       4,83
3. Oost-Vlaanderen:  7,5    488 inw/km²        7,01 
4. Luik:                      8,1    283 inw/km²        7,01
5. West-Vlaanderen:  8,5    374 inw/km²        6,24
6. Waals-Brabant:      8,6    358 inw/km²        9,07 
7. Limburg:              10,2    353 inw/km²       7.77
8. Henegouwen:       11,5    352 inw/km²       8.39 
9. Namen:                17,8    132 inw/km²      16,66
10. Luxemburg:       20,4     62 inw/km²       17,18

http://statbel.fgov.be/nl/statistieken/cijfers/verkeer_vervoer/verkeer/ongevallen_slachtoffers/  Chart 3.4.1.1
Antwerpen valt iets negatief op, Provincie Luik postief, voor de rest hoe dichtbevolkter hoe minder verkeersdoden per 100.000 inwoners.

Naargelang uithoek land ttz provincie-minder-dichtbevolkt wordt het Openbaar Vervoer (bus-trein-tram) veel minder gebruikt.
Provincies die navenant meer fietsers hebben is zeker geen voordeel, eerder integendeel.

En blijf je nu bij je stelling dat een dichtbevolktere streek wslk "onveiliger" is ?

Luister dus niet naar dat gezwans dat lintbebouwing tot meer verkeersdoden leidt...

Nordrhein-Westfalen (~ 27 verkeersdoden/miljoen inwoners, SE 28, UK 29, DK 32, NL 34...) is eigenlijk het veiligste "land" van Europa qua naakte cijfers, maar is eveneens het dichtbevolkste en heeft het meeste "lintbebouwing" van Duitsland... en het OV niet vergeten. Daarom ook dat NL het relatief minder goed doet als de stand weergeeft (veel fietsers is zeker geen voordeel).
« Laatst bewerkt op: zaterdag 29 november 2014 - 23:16:17 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Zeventig per uur wordt de norm op gewestwegen
« Reactie #62 Gepost op: zaterdag 29 november 2014 - 22:57:58 »

Met dien verstande dat de doorsnee weg buiten de BBK er in Vlaanderen uit ziet als een gebiedsontsluitingsweg binnen de BBK in NL ...

NL heeft niet onze totaal chaotische ruimtelijke ordening
Die zijn doorgeslagen in de andere richting, nl volledig georganiseerd in uniforme doorkijkwijken - huizentekort terwijl ze plaats zàt hebben om er bij te bouwen ...
Effect is dat niet iedereen overal woont, dat je niet in woonwijken terechtkomt als je daar niet moet zijn, en dat je rond woonkernen rijdt ipv er doorheen zoals hier .
is een beslissing die in de jaren 70 genomen is om de lintbebouwing te stoppen
toen zijn er massaal onteigeningen geweest en hebben ze gewoon hele stukken nederland uitgegomd en hertekend

toen waren ze hier ook goed bezig om een aantal 2*2 wegen aan te leggen
die plannen zijn grotendeels allemaal opgeborgen waardoor er nu een aantal bruggen verlaten bijliggen

in nederland zijn ze er nu zelfs nog niet vies van om nieuwe snelwegen en ringwegen aan te leggen
waar ze er hier niet in slagen van ieper naar de kust een klein stukje snelweg aan te leggen
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Zeventig per uur wordt de norm op gewestwegen
« Reactie #63 Gepost op: zondag 30 november 2014 - 13:37:27 »
nog een tabelletje voor onze Vmax-verkeersbordenlobby IQSeventy:  ;D
EU-verkeersdoden/miljoen inwoners 2013 en Vmax op hun beste 1+1 wegen zonder middenberm (bronnen Wegenwiki, ADAC, offic. refertes via Wikipedia, andere)

EU - Land    doden+30d/milj inw.| Vmax 1+1 (personenwagens/moto´s...)
1. Zweden                  28               100/90 kmh (steeds met borden)
2. Verenigd Kon.        29                97 kmh (60 mph)
3. Denemarken           32               90 kmh primaire 1+1 ( Primærrute ), 80 kmh algemeen                   
4. Nederland               34              100 kmh stroomwegen met groene middenmarkering, 80 kmh algemeen             
5. Spanje                    37              100 kmh met borden, algemeen 90 kmh
6. Duitsland                41              100 kmh
7. Ierland                    42              100 kmh , 80 kmh secundaire smalle wegen (steeds met borden)
8. Slowakije                42               90 kmh  algemeen     
9. Finland                    48              100 kmh primaire, 80 kmh secundaire
10. Frankrijk                50               90 kmh  algemeen
11. Cyprus                  53               80 kmh algemeen         
12. Malta                     54               80 kmh
13. Oostenrijk             54              100 kmh
14. Italië                     58                90 kmh
15. Hongarije              59                90 kmh
16. Estland                 61                90 kmh
17. Slovenië                61                90 kmh
18. Portugal                62                90 kmh
19. Tsjechië                63                90 kmh
20. België                    65               90 kmh-Wallonie |Vlaanderen 90... naar 70 kmh algemeen?
21. Griekenland           81               90 kmh
22. Bulgarije                82               90 kmh
23. Litouwen               85               90 kmh
24. Kroatië                  86               90 kmh   
25. Letland                  86               90 kmh
26. Luxemburg            87               90 kmh
27. Polen                     87               90 kmh
28. Roemenië              92                90 kmh

EU-gemiddelde         52              92 kmh afgerond
« Laatst bewerkt op: zondag 30 november 2014 - 13:56:47 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Zeventig per uur wordt de norm op gewestwegen
« Reactie #64 Gepost op: woensdag 03 december 2014 - 12:55:49 »
Deens proefproject 90 kmh loopt ten einde, het zou wel eens 90 kmh kunnen worden in DK ipv enkel 80 kmh (zoals Zweden 80-90-100):

Metingen tonen aan dat 90 kmh ipv 80 kmh op betere 1+1 wegen veel beter gerespecteerd wordt en de gemiddelde snelheid nauwelijks stijgt (0,1 kmh).

15 % van de bestuurders die bij 80 kmh meer als 100 kmh reden rijden nu gemiddeld 1 kmh langzamer, de traagste bestuurders rijden navenant gemiddeld iets sneller.
De snelheidsverschillen verminderen, en daardoor ook minder conflictsituaties (ook door minder inhalen). Men verwacht/hoopt van de 90 kmh minder verkeersdoden op -in de regel- dodelijkste wegen qua aantal.

Citaat
http://www.fdm.dk/nyheder/hoejere-fartgraense-giver-bedre-trafik


0,1 km / h. sneller

De gemiddelde snelheid is alleen maar toegenomen van 0,1 kilometer per uur - 89,0-89,1 km / h, The Road directoraat metingen.. Om dit moet worden toegevoegd dat de verhuizing op vergelijkbare wegen in de periode zijn een daling van 0,3 km / u., Dus de reële stijging van de snelheid is ongeveer 0,4 km per uur.
Het is veel minder dan Vejdirektoratet geschat voordat het proces begon, en waarschijnlijk nog minder dan sommige sceptici hadden voorspeld. Road Directie geschat dat de gemiddelde snelheid zou gaan 89-90 km / h. tot ongeveer 94 km / h.
...
Terwijl de gemiddelde snelheid is vrijwel onveranderd, met de snelste coureurs bevochtigd de verhuizing en de traagste stijging het. En het is waarschijnlijk echt goed voor de veiligheid. Bijzonder is zeer gunstig voor de zeer snelle drivers vertragen. En ze hebben gedaan. Onder de zevende van de automobilisten loopt snel, de gemiddelde snelheid daalde door de hele 0,9 procent.
In alle piloot routes verdeeld in snelheid verlaagd. Het helpt om een betere doorstroming en minder inhalen bieden.

FDM pleitbezorger voor gedifferentieerde snelheidsbeperkingen

FDM is al lang een groot voorstander van het hebben van verschillende snelheidslimieten deze beter aansluiten op de lokale omstandigheden, dus respect voor snelheidsbeperkingen toegenomen. Bovendien zou de verkeersveiligheid worden verbeterd als er minder gevaarlijk inhalen, omdat automobilisten voel de snelheid in overeenstemming met de feiten.

Citaat
http://jyllands-posten.dk/indland/trafik/ECE6501554/hoejere-fartgraenser-giver-mere-trafiksikre-landeveje/


Google vertaling: (een goede begrijper weet de verkeerde woorden te vervangen)

TRAFFIC & WEER 2014/02/20

Hogere limieten snelheid geeft meer verkeersveilige wegen

Twee van de drie dodelijke slachtoffers zijn gedood op de wegen, maar het minder door het instellen van de maximumsnelheid tot 90 km / h kan zijn. in sommige gedeelten, de experimenten.
Het kan de verkeersveiligheid ten goede komen aan de maximumsnelheid op sommige wegen in te stellen.

Sinds 2011, de Deense Directoraat wegen mogen automobilisten om te rijden 90 km / h. van meer dan 100 km weg in het hele land, en de hogere toegestane snelheid heeft de mensen niet gekregen om sterker te draaien.

Integendeel, de voorlopige bevindingen dat er momenteel * minder automobilisten rijden met een snelheid van meer dan 100 km / h. Intussen is de trage automobilisten vertraagd een beetje.

Dit betekent dat het verbeteren van de verkeersveiligheid, volgens verschillende deskundigen, want op deze manier minder afstand tussen de hoogste en de laagste snelheden is geweest.

"Als er een groot verschil in de snelheden, zijn er verschillende die zullen proberen om in te halen. Dus hoe meer gelijkmatige snelheden die we kunnen krijgen op de twee-baans wegen, hoe veiliger ze zijn, "legt caseworker the Road directoraat tijdens het proces, Rene Juhl Hollen.

Death run op de weg

Het is niet zonder reden dat de Deense Road directie probeert de verkeersveiligheid op de wegen te versterken.

De ongevallenstatistieken, wegtype oververtegenwoordigd in de meest ernstige ongevallen, en volgens studies door de raad is snelheid een factor in de helft van alle verkeersdoden. Tweederde van de trafikdræbtes bloemen moeten zijn in de weg sloten, cijfers van Statistics Denemarken.

Maar het is niet alleen de snelheid die bepaalt hoeveel ongelukken gebeurt op een stuk weg, en sommige levens zullen waarschijnlijk worden opgeslagen door de snelheidsbeperkingen op.

Negen jaar geleden, de vorige liberale regering en de Deense Volkspartij, de maximumsnelheid op sommige snelwegen omhoog van 110 km / h tot 130 km / h, en plug tegen vele voorspellingen uiteindelijk niet met meer doden, maar met minder dodelijke slachtoffers.

Ook de politie in Zuid-Seeland en Lolland-Falster waren sceptisch voordat de proefrit. Zij vreesden dat mensen gewoon sneller zou lopen en had twijfels over wat een hogere snelheidslimiet zou doen om het aantal ongevallen. Het vertelt het hoofd van hun verkeer afdeling, Erik Mather:

"De politie is misschien een beetje zwarte kijkers op dat punt. Maar de houding die we hebben moeten maken een draai van 180 graden op na het proces is nu loopt al twee jaar, "zei hij.

De resultaten tot nu toe van het Deense Directoraat Wegen tussentijdse evaluatie van het experiment zijn welsprekend:

De trage chauffeurs hebben inderdaad opgevoerd het tempo, maar de snelste 15 procent. van automobilisten lopen vandaag gemiddeld 1 km / h langzamer dan wanneer de maximum snelheid was 80 km / h De gemiddelde snelheid is grotendeels ongewijzigd, maar anderzijds een meer uniforme snelheid.

"Het was wat we hadden gehoopt. Het suggereert dat we de juiste snelheid op de lijn hebt gevonden, dus krijgen we een gereduceerd tarief verspreid en hebben dus minder inhalen, "legt Rene Juhl Hollen Directoraat wegen.


Eindrapport

Het is nog te vroeg om iets definitief over de vraag of het experiment heeft geleid tot minder of meer ongevallen langs de routes zeggen. Het kan pas na de gepubliceerde eindrapport medio 2015.

Volgens verkeer onderzoeker Harry Lahrmann van Aalborg University, is er geen twijfel over bestaan ​​dat een meer consistente snelheid verhoogt de verkeersveiligheid.

"Een manier waarop mensen lopen met verschillende snelheden, is gevaarlijker dan wanneer alle draaien op hetzelfde tempo," zei hij.

In de Verenigde Staten vertonen soortgelijk experiment, is het aantal ongevallen gedaald tot 20 procent.

Maar waarom krijgen de hogere maximumsnelheid van mensen om meer gezagsgetrouwe rijden? Het antwoord kan gevonden worden in de psychologie.

Onderzoek naar gedrag en verkeer psychologie aan de Technische Universiteit van Denemarken Mette Møller legt uit dat er twee dingen die belangrijk zijn voor de weg houdt de toegestane snelheid. Het is vooral meer gezagsgetrouwe, als het risico om gepakt te worden is groot. Maar het moet ook zinvol zijn, zegt ze:

"Wij interpreteren de weg gaat een lange weg het verkeer vanuit ons eigen standpunt. Als het een grote brede rechte weg met goed asfalt, kunnen mensen denken dat de maximumsnelheid is zinloos. En dan zullen ze geneigd zijn om sneller dan ze zouden moeten rijden. "

In de eigen vereniging de chauffeurs, FDM, de afdelingsmanager Torben Lund koetsier veel vertrouwen in dat een meer verfijnde omgeving van maximumsnelheden respect over hen zou toenemen:

"Dus automobilisten zullen zien dat er echt bedachtzaam achter de maximumsnelheid omdat iemand heeft beoordeeld hoe gevaarlijk de reis is," zei hij, eraan toevoegend dat het ons chauffeurs die veel meer in overeenstemming met de borden zal geven.


Geen Unity Lijst

Ongeacht de uiteindelijke uitkomst van het onderzoek, doe hogere maximumsnelheid niet verwachten steun van de Alliantie. Partij trafikordfører, Henning Hyllested, denk niet dat je de laatste jaren van succesvolle ontwikkeling van minder verkeersongevallen door snelheidsbeperkingen op te dagen:

"Ik weet dat in Jutland op de lange rechte wegen waar verlieten de mensen lopen rond, bijna de maximumsnelheid als een gids waarnemen. Maar we denken dat de huidige snelheidslimieten zijn prima, en degene die we zouden willen dat je op, "zei hij.

De Links weigert echter dat wanneer een wijziging maakt de aankoop van de verkeersveiligheid. Rapporteur Lorentzen benadrukt dat hij liever wil de verkeersveiligheid te versterken:

"Maar er heroverwegen. En wij geloven dat de gedifferentieerde tarieven in het algemeen meer verkeer moreel en de wil om de verstandige regels te respecteren, "zei hij.

Over automobilisten kunnen zich verheugen op blijven rijden 90 km / h experimentele secties, wanneer de periode van drie jaar, hangt af van het oordeel van de het ministerie van Justitie. Opnieuw wordt besloten of meer wegen in de toekomst hogere maximumsnelheden hebben.

weetjes:
- DK is van de 6e plaats in 2010 naar de 3e plaats opgeklommen in 2013, in 2008 stonden ze nog even 11e
(maar meestal top 10, standen 2003-2013: 6-5-5-5-8-11-8-6-4-4-3)
- het aantal Deense flitspalen - 10 in gans DK - is al vele jaren gelijk gebleven (6 staan bij 80 kmh en 4 staan bij 50 kmh #)  ;D

- Belganistan zou ondertussen 1910 flitspalen hebben, men ziet het ook aan de evolutiecijfers tov het EU-gemiddelde...
 #  http://www.scdb.info/nl/statistik/
« Laatst bewerkt op: woensdag 03 december 2014 - 13:20:08 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Zeventig per uur wordt de norm op gewestwegen
« Reactie #65 Gepost op: woensdag 03 december 2014 - 14:24:56 »
40-50 jaar vooruit op Vlaanderen ...

Hier mogen we al blij zijn dat het huidige bordenbos kan verdwijnen
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Zeventig per uur wordt de norm op gewestwegen
« Reactie #66 Gepost op: woensdag 03 december 2014 - 22:40:47 »
Citaat
Als er een groot verschil in de snelheden is, zijn er verschillende die zullen proberen om in te halen. Dus hoe meer gelijkmatige snelheden die we kunnen krijgen op de twee-baans wegen, hoe veiliger ze zijn
Citaat
Negen jaar geleden, de vorige liberale regering en de Deense Volkspartij, de maximumsnelheid op sommige snelwegen omhoog van 110 km / h tot 130 km / h, en ging tegen vele voorspellingen in met uiteindelijk niet met meer doden, maar met minder dodelijke slachtoffers.
Zo zie je dat enkel snelheidsbeperkingen geen levens redt, integendeel!
Vaak zetten te lage snelheidsbeperkingen aan tot minder alert zijn, afwezigheid, sms- of gsm-gedrag, bumperkleven, roekeloos inhalen, enz.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Zeventig per uur wordt de norm op gewestwegen
« Reactie #67 Gepost op: donderdag 04 december 2014 - 14:49:51 »
Citaat
Als er een groot verschil in de snelheden is, zijn er verschillende die zullen proberen om in te halen. Dus hoe meer gelijkmatige snelheden die we kunnen krijgen op de twee-baans wegen, hoe veiliger ze zijn
Citaat
Negen jaar geleden, de vorige liberale regering en de Deense Volkspartij, de maximumsnelheid op sommige snelwegen omhoog van 110 km / h tot 130 km / h, en ging tegen vele voorspellingen in met uiteindelijk niet met meer doden, maar met minder dodelijke slachtoffers.
Zo zie je dat enkel snelheidsbeperkingen geen levens redt, integendeel!
Vaak zetten te lage snelheidsbeperkingen aan tot minder alert zijn, afwezigheid, sms- of gsm-gedrag, bumperkleven, roekeloos inhalen, enz.

Als de (te) lage Vmax maar snelle directe kassa-kassa opbrengen...  wat anders interesseert hun niet.
Heb jij al een snelheidscontrole gezien/gehoord op een 90 kmh 1+1 weg ?

Denk ook aan al die snelheidscontroles, ook de trajectcontroles, net op die (snel)wegen die het grootste debiet leveren in minder drukke uren, en die 3,7 maal minder dodelijk zijn per voertuigkilometer als de overige wegen (volgens Irtad: http://internationaltransportforum.org/irtadpublic/pdf/risk.pdf   alle wegen: 7,7 / 2,1: snelweg cijfers 2012).

En als dat iedereen zo zeer opvalt dat het aan de grote mediaklok gehangen wordt zoals dit in 2009
Citaat
http://www.hbvl.be/cnt/aid859995/meer-snelheidscontroles-op-snelwegen-is-wereld-op-zijn-kop

"Meer snelheidscontroles op snelwegen is wereld op zijn kop"
02/09/2009

Als de politie dit aangeeft als reden om het aantal verkeersdoden te laten dalen dan heeft men zijn les niet goed geleerd", klinkt het scherp.

"Op autosnelwegen vallen 15% van alle verkeersdoden, de overige doden vallen op secundaire wegen en gemeentewegen. Meer controle kan dus helpen op deze wegen en niet op autosnelwegen.”

Touring reageert zo op het nieuws dat de politie het aantal verkeersdoden wil terugdringen door meer én strenger controleren. Zo plannen ze minstens 40 miljoen bemande snelheidscontroles per jaar. Dat verdubbelt de kans dat u wordt geflitst.

Efficiënte locatie

"De kans om te sterven in een ongeval is driemaal groter op secundaire wegen dan op een autosnelweg. Het is alsof men nog altijd niet heeft begrepen dat verkeersveiligheid veel verder gaat dan alleen maar in het wildeweg flitsen", zegt Touring.

Dan gaan ze nog meer flitsen op de autosnelwegen, zeker weten (en de politiekers zeveren rond de pot in je aangezicht : http://www.groenlicht.be/2012/05/07/geen-flitspalen-meer-langs-snelwegen/  2012  ) :

Citaat
http://www.vandaag.be/binnenland/127127_politie-wil-verschillende-snelheidscontroles-na-elkaar-opstellen.html
6 juni 2013

De federale wegpolitie wil de pakkans op de autosnelwegen in ons land verhogen en denkt er daarom aan om verschillende snelheidscontroles na elkaar op te stellen.

"Wij voeren een nieuw soort opstelling in", legt Michaël Jonniaux, chef van de wegpolitie, uit in De Standaard en Het Nieuwsblad.

"Nu denken de automobilisten dat ze het na één snelheidscamera wel gehad hebben. In de toekomst zullen we op dezelfde weg verschillende controleposten na elkaar plaatsen. Bijvoorbeeld eerst een mobiele camera, dan trajectcontrole en verderop een tweede mobiele camera." Daarnaast wil Jonniaux ook dat er meer trajectcontroles komen op de autosnelwegen.
Vreest de politie om hun vet pensioen ? Gaat een deel naar hun pensioenskas ? ;D
« Laatst bewerkt op: donderdag 04 december 2014 - 15:19:33 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Zeventig per uur wordt de norm op gewestwegen
« Reactie #68 Gepost op: donderdag 04 december 2014 - 16:01:08 »
Zo zie je dat enkel snelheidsbeperkingen geen levens redt, integendeel!
Vaak zetten te lage snelheidsbeperkingen aan tot minder alert zijn, afwezigheid, sms- of gsm-gedrag, bumperkleven, roekeloos inhalen, enz.

Je getuigt hiermee van een uitstekend inzicht in het verkeer. Klasse! Bedankt om deze realiteit zo goed verwoord te hebben.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Zeventig per uur wordt de norm op gewestwegen
« Reactie #69 Gepost op: vrijdag 05 december 2014 - 19:04:31 »
Citaat
Negen jaar geleden, de vorige liberale regering en de Deense Volkspartij, de maximumsnelheid op sommige snelwegen omhoog van 110 km / h tot 130 km / h, en ging tegen vele voorspellingen in met uiteindelijk niet met meer doden, maar met minder dodelijke slachtoffers.
Zo zie je dat enkel snelheidsbeperkingen geen levens redt, integendeel!
Vaak zetten te lage snelheidsbeperkingen aan tot minder alert zijn, afwezigheid, sms- of gsm-gedrag, bumperkleven, roekeloos inhalen, enz.

Van sms-gsm gedrag gesproken: in de USA zouden 3000 doden per jaar (of ~ 10 % verkeersdoden) specifiek daaraan te wijten zijn.
Citaat
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1684465/2013/08/09/Pakkende-reportage-waarschuwt-voor-sms-en-achter-het-stuur.dhtml

In de VS vinden jaarlijks 100.000 ongevallen plaats door chauffeurs die zich tijdens het rijden laten afleiden door hun gsm. In 2011 kwamen daardoor ongeveer 3.000 mensen om het leven, meldt De Standaard. De hoge cijfers gaven aanleiding tot de productie van 'From One Second To The Next', een reportage die waarschuwt voor de gevolgen van sms'en in de wagen.

De video vertelt het verhaal van vier mensen.

Blijkbaar doet men daar wel degelijk onderzoek naar talrijke dodelijke ongevaloorzaken.

Maar ze weten het hier wel hoor:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1779220/2014/01/22/1-op-3-sms-t-achter-het-stuur.dhtml
« Laatst bewerkt op: vrijdag 05 december 2014 - 19:11:03 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I