Auteur Topic: De Lijn rijdt met trams die te oud zijn  (gelezen 1193 keer)

Offline jo

• Meer dan expert
De Lijn rijdt met trams die te oud zijn
« Gepost op: vrijdag 01 februari 2013 - 11:22:08 »
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130131_00453418
Citaat
In Antwerpen rijden nog 50 van de 61 Presidents' Conference Committee-trams (PPC) die besteld werden tussen 1960 en 1962
Hulde zou ik zeggen
Dat ze minder comfort hebben, hoezo, vond die altijd goed rijden-zitten

Ze zouden het in ere moeten houden, folkloren of zo iets, plaats ze op de lijst van werelderfgoed. http://en.wikipedia.org/wiki/PCC_streetcar
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: De Lijn rijdt met trams die te oud zijn
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 01 februari 2013 - 16:31:30 »
Dat ze minder comfort hebben, hoezo, vond die altijd goed rijden-zitten

Wel, op de meeste van die krakende en piepende ondingen, geraakte ik niet eens op met onze kinderwagen.  Laat staan dat je er zou op geraken met iemand in een rolstoel.

Dan deed De Lijn al de ferme investering om minstens een aantal perrons in hun (nu ja) prĂ©metro bereikbaar te maken middels een lift, en andere inspanningen aan hun haltes.  Ze zagen 1 detailke over 't hoofd.  Namelijk dat de rolstoelgebruikers voor wie de inspanningen voornamelijk bedoeld waren, in de kou bleven staan, omdat ze stomweg op een groot aantal trams stomweg niet op geraken.   ;D

Het perron was dan al iets of wat bereikbaar (als de lift tenminste niet voor de zoveelste keer uitviel).  Nu nog op de tram geraken .....  En jaja, de reactie bij De Lijn was dan bekend: bel naar de klantendienst of naar hun fameuze 070 nr.  Duh: I'm telling you: daar wisten ze het natuurlijk gewoonlijk ook niet.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 01 februari 2013 - 16:37:11 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone