Auteur Topic: Alcoholtesters op de toog  (gelezen 1264 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Alcoholtesters op de toog
« Gepost op: woensdag 13 februari 2013 - 00:39:10 »
Citaat
Recente berichten laten uitschijnen dat Belgen dikwijls nog een lakse houding aannemen wat betreft alcohol en verkeer. Het aantal dodelijke ongevallen nam opnieuw toe in 2011 en in minstens een kwart van de gevallen bleek alcohol in het spel te zijn. Bijna 20 procent van de Belgen denkt dat je ook met een glas op nog zonder problemen kan rijden. In geen ander Europees land ligt dat percentage zo hoog.

Een privébedrijf (SIVV, 'Samen instaan voor veiligheid') neemt nu het initiatief om gratis alcoholtesters te verspreiden in cafés. Het gaat hierbij niet om de wegwerptesters, maar om professionele toestellen zoals de politie die ook gebruikt. Het biedt cafébazen de mogelijkheid om te sensibiliseren, zonder daarom voor politieman te moeten spelen. Klanten die twijfelen of ze een glas te veel op hebben kunnen zichzelf testen voor een kleine bijdrage (2 euro). Ofwel vertrekken ze daarna met een veiliger gevoel, ofwel blijven ze nog wat langer om een paar watertjes of frisdranken te drinken.

Heel wat cafébazen reageren enthousiast en er is reeds een wachtlijst voor de aanvragen. De steden Gent en Hasselt worden eerst bediend.

Bron
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline sniper

• Meer dan expert
Re: Alcoholtesters op de toog
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 13 februari 2013 - 19:31:12 »
net alsof er geen mensen ven thuis vertrekken met een glas op
tegenwoordig hoor ik meer van mensen die naar privee feestjes gaan, dan van mensen die nog op café gaan
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 14 februari 2013 - 05:27:48 »
Tegen de onverbeterlijken is inderdaad geen kruid gewassen.

Die zullen slechts tegen de lamp lopen nadat ze onder invloed van alcohol een ongeval veroorzaakt hebben. Doch te laat de put gedempt als het kalf verdronken is.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 26 februari 2013 - 17:52:34 »
Blijkbaar gaat Frankrijk de verplichting alweer afvoeren:

Bron en ©: >>> DE REDACTIE.BE

edit: Ik zie pas nu, dat ik dit eigenlijk aan een verkeerd topic toegevoegd heb.  :-[
« Laatst bewerkt op: dinsdag 26 februari 2013 - 17:55:29 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone