Auteur Topic: Hilarisch 1640 km file in BE, ruim 300 km in Nordrheinwestfalen  (gelezen 7933 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Hilarisch 1640 km file in BE, ruim 300 km in Nordrheinwestfalen
« Reactie #15 Gepost op: woensdag 13 maart 2013 - 19:21:50 »
Ik begrijp nog altijd niet waarom ze die sneeuwschoppen vooraan op hun strooiwagens zelden of nooit gebruiken.

Hier bij ons gebruiken ze die wel degelijk. Althans, als ze al eens voorbijkomen. Op werkdagen vinden ze dat niet nodig. Maar tijdens het week-end komen ze maar al te graag langs, want dan worden ze uiteraard meer betaald.

Tot verleden jaar draaiden ze die schop naar de overkant van de straat ter hoogte van onze oprit. Nu mogen ze dat niet meer van de gemeente: ze moeten de schop altijd naar de rechter kant richten. En natuurlijk zetten ze die schop in als ze onze straat bergaf rijden, zodat er telkens ze voorbijkomen een hoop sneeuw vooraan onze oprit ligt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #16 Gepost op: donderdag 14 maart 2013 - 03:01:34 »
Hier wordt ik alleen maar blijer om dat ik tegenwoordig niet meer rij.
1640km file en volgens ik ergens las was tomtom van mening dat er meer dan 10.000km fileleed was, in België alleen, wanneer ze afgaan op de gereden snelheden op alle wegen.

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #17 Gepost op: donderdag 14 maart 2013 - 12:54:17 »
Een dagje sneeuw kost 116 miljoen Euro, zoek maar verder Di Rupo en co...

Citaat
Het werd gisteren een dag van records. Nooit hebben we langer in de file moeten staan of op de trein staan wachten om op het werk te geraken en nooit was het verlies voor onze economie groter na een sneeuwbui. Volgens werkgeversorganisatie VOKA heeft één dagje sneeuw ons 116 miljoen euro gekost. "Een half miljoen Belgen zijn volgens onze schatting niet gaan werken", zegt Johan Grauwels. "Normaal levert een werkende Belg 220 euro per dag op." Liefst 60 procent van de Belgen kwam bovendien te laat op het werk.

http://www.gva.be/nieuws/economie/aid1348844/dag-sneeuw-kost-economie-116-miljoen-euro.aspx

Ik moet toch eens nadenken hoe ik mijn onderschrift wat kan aanpassen, speciaal voor Belziek...
Citaat
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I
« Laatst bewerkt op: donderdag 14 maart 2013 - 12:58:11 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #18 Gepost op: donderdag 14 maart 2013 - 13:00:17 »
Twee sneeuwvlokken komen elkaar tegen in de lucht.

- Wat ga jij doen op vakantie?
- Gaan snowboarden in Oostenrijk en jij?
- Paniek zaaien in België.  Ook plezant.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #19 Gepost op: donderdag 14 maart 2013 - 14:16:48 »
Twee sneeuwvlokken komen elkaar tegen in de lucht.

- Wat ga jij doen op vakantie?
- Gaan snowboarden in Oostenrijk en jij?
- Paniek zaaien in België.  Ook plezant.
goeike
© Koning Willem I

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #20 Gepost op: donderdag 14 maart 2013 - 14:34:49 »
Hier in Belziek, zijn de Nederlandse strooidiensten al ter hulp gekomen.  En NOG is het niet genoeg om alle wegen berijdbaar te maken.  Ze beginnen al te jammeren, dat ook de avondspits nog problematisch gaat worden.

Bron en ©: >>> HET NIEUWSBLAD.

In hun plaats, ik zou los door de grond zakken van dikke schaamte.  
Een lezersbrief is genoeg van zeer wslk iemand op zomerbanden:

Citaat
p 12 maart 2013 om 17u50, zei Stefanie Demeulemeester:
deze morgen om 4u45 vertrokken, woon hier in 'het hol van pluto'. mezelf op n gegeven moment vastgereden. gelukkig eruit geraakt... wat echt gevaarlijk is, mensen die aan 30km/u rijden.. manman, sommige kunnen hier kakken over t weer en vanalles... teveel verwend zeker?
Aanraden - 4 stemmen Reageer Ongepast?
::)
© Koning Willem I

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #21 Gepost op: donderdag 14 maart 2013 - 16:21:03 »
Nog een paar sneeuwvlokjes, en hoppa: de E40 zat weer muurvast ...
« Laatst bewerkt op: donderdag 14 maart 2013 - 16:24:19 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #22 Gepost op: vrijdag 15 maart 2013 - 12:51:56 »
Nog een paar sneeuwvlokjes, en hoppa: de E40 zat weer muurvast ...

Tja als de veiligheidsafstand veel groter moet worden is er veel minder plaats op de snelweg en automatisch veel minder debiet.
En laat nu net de zomersloefers veel meer afstand (moeten i.p.) nemen als diegene met winterbanden.

Vrachtwagens hebben al gansjaarbanden en zelfs meestal winterbanden (TIR) liggen op hun aangedreven wielen (verplicht in veel landen). "Zomerbanden" bestaan eigenlijk niet bij vrachtwagens.

Maar wedden dat sommige politiekers gaan zeggen dat de vrachtwagens dé schuldigen zijn...  ::)
« Laatst bewerkt op: vrijdag 15 maart 2013 - 12:57:05 door Michel »
© Koning Willem I

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #23 Gepost op: vrijdag 15 maart 2013 - 13:21:57 »
Vrachtwagens hebben al gansjaarbanden en zelfs meestal winterbanden (TIR) liggen op hun aangedreven wielen (verplicht in veel landen). "Zomerbanden" bestaan eigenlijk niet bij vrachtwagens.

Maar wedden dat sommige politiekers gaan zeggen dat de vrachtwagens dé schuldigen zijn...  ::)
Nochtans waren het vrachtwagens die bepaalde hellingen niet op raakten.  En in onze buurt lijnbussen

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #24 Gepost op: vrijdag 15 maart 2013 - 13:46:25 »

Nochtans waren het vrachtwagens die bepaalde hellingen niet op raakten.  En in onze buurt lijnbussen
Niet meer als logisch hé door hun gewicht en grootte, en soms moeilijke gewichtverdeling op hun aangedreven wielen, ze hebben natuurlijk heelwat lading te vervoeren en af te laden, en om die nu net ideaal op hun aangedreven wielen te krijgen zal niet simpel zijn.
(ik heb toch wat ervaring bij het leger in zware camions)

En konden de auto´s echt niet passeren? Ook niet die met winterbanden ?  ;D

Andersom ligt moeilijker hé, als een auto vastzit kan een vrachtwagen moeilijk (half) over de berm passeren hé.  ;)
© Koning Willem I

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #25 Gepost op: vrijdag 15 maart 2013 - 13:56:06 »

euhm, als ze beginnen schuiven en daarbij in schaar  geraken, of een lijnbus zich dwars over de weg zet, dan wordt het wel moeilijk passeren

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #26 Gepost op: vrijdag 15 maart 2013 - 14:59:23 »

euhm, als ze beginnen schuiven en daarbij in schaar  geraken, of een lijnbus zich dwars over de weg zet, dan wordt het wel moeilijk passeren

Idd, als zelfs al strooiwagens van de weg slippen... dat zijn ook vrachtwagens, die zijn dan 2 keer in fout, ze slippen, hinderen het verkeer, en strooien doen ze dan ook al niet...  :-X...

Selbst der Winterdienst bekam Probleme: In Essen ist in der Nacht zu Dienstag ein Streufahrzeug von der glatten Straße abgekommen.
http://www.rp-online.de/regionales/regionale-nachrichten/schnee-im-maerz-bringt-staus-in-nrw-1.3251454#

« Laatst bewerkt op: vrijdag 15 maart 2013 - 15:01:13 door Michel »
© Koning Willem I

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #27 Gepost op: vrijdag 15 maart 2013 - 15:34:15 »

Idd, als zelfs al strooiwagens van de weg slippen... dat zijn ook vrachtwagens, die zijn dan 2 keer in fout, ze slippen, hinderen het verkeer, en strooien doen ze dan ook al niet...  :-X...

;D

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #28 Gepost op: vrijdag 15 maart 2013 - 15:36:44 »

euhm, als ze beginnen schuiven en daarbij in schaar  geraken, of een lijnbus zich dwars over de weg zet, dan wordt het wel moeilijk passeren

Vergeet ook niet dat in Vlaanderen veel secundaire wegen al zodanig zijn ingericht dat er gewoon geen plaats meer is om te passeren als er iets stil staat  :-[

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #29 Gepost op: vrijdag 15 maart 2013 - 16:29:18 »
Tja als de veiligheidsafstand veel groter moet worden is er veel minder plaats op de snelweg en automatisch veel minder debiet.

En als het door te weinig afstand tot een aanrijding komt, vermindert het debiet nog drastischer.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."