Auteur Topic: Voorstel om snelheid auto’s te begrenzen  (gelezen 3047 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Voorstel om snelheid auto’s te begrenzen
« Gepost op: dinsdag 19 maart 2013 - 19:25:15 »
Citaat van: autokanaal.be
Voorstel om snelheid auto’s te begrenzen

http://www.autokanaal.be/nieuws/aid1352960/voorstel-om-snelheid-auto-s-te-begrenzen.aspx

Ik ben eerder voorstander van het Duitse motto: "Frei Fahrt für freie Bürger", het vooruitkomen niet afremmen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Voorstel om snelheid auto’s te begrenzen
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 19 maart 2013 - 21:01:26 »
Citaat
Voorstel om snelheid auto’s te begrenzen
Is het al 1e april ?  ;)

In mijn live-krant stond een zeer uitvoerig artikel, dan weet je het wel.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Voorstel om snelheid auto’s te begrenzen
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 19 maart 2013 - 21:24:39 »
en als de gps ontvanger geen ontvangst heeft ?  Waar je trouwens heel makkelijk kan voor zorgen

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Voorstel om snelheid auto’s te begrenzen
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 20 maart 2013 - 11:37:38 »
ik rij op de snelweg door een bebouwde kom
mijn gps ziet mij enkele mtr verkeerd en lap
op de rem en iedereen in mijn gat
leuk is anders

en ze moeten niet zegen dat het niet kan , want mijn gps zegt dikwijls dat ik op de snelweg maar 50 mag rijden
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Voorstel om snelheid auto’s te begrenzen
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 20 maart 2013 - 19:19:08 »
ik rij op de snelweg door een bebouwde kom
mijn gps ziet mij enkele mtr verkeerd en lap
op de rem en iedereen in mijn gat
leuk is anders

en ze moeten niet zegen dat het niet kan , want mijn gps zegt dikwijls dat ik op de snelweg maar 50 mag rijden
Als er vlak naast de snelweg een weg parallel loopt is 'm regelmatig ff verkeerd.  Of bvb de A-12 met daarnaast de N177

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Voorstel om snelheid auto’s te begrenzen
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 20 maart 2013 - 19:34:20 »
ik rij op de snelweg door een bebouwde kom
mijn gps ziet mij enkele mtr verkeerd en lap
op de rem en iedereen in mijn gat
leuk is anders

en ze moeten niet zegen dat het niet kan , want mijn gps zegt dikwijls dat ik op de snelweg maar 50 mag rijden
Als er vlak naast de snelweg een weg parallel loopt is 'm regelmatig ff verkeerd.  Of bvb de A-12 met daarnaast de N177
De huidig gebruikte GPS-systemen gaat men ook nooit gebruiken wel evtl de toekomstige (3e generatie), wat dacht je van tot 20 cm nauwkeurigheid ?

Citaat
Technische voordelen

Galileo is in enkele opzichten beter dan gps, met name:
Betere precisie voor alle gebruikers (één meter; tot 20 cm als betaalde service,[2#]  gps tot vier meter)
Betere dekking van satellietsignalen op hogere geografische breedten (met name de Scandinavische landen profiteren hiervan)
Onafhankelijkheid van Amerikaanse systeembeperkingen in tijden van oorlog.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Galileo_(navigatiesysteem)#Technische_voordelen

In BE blijft het voor mij utopie. Ze kunnen nog geen simpele matrixborden op snelwegstukken foutloos sturen.

Maar wie weet wordt het op beperkte schaal uitgetest (clean en droog woestijnlandje ofzo)... en gaat het werken in omstandigheden met constante monitoring van alle nodige parameters, is er ergens een kleine fail slaat de boel alarm en mag iedereen weer op het gas. De struikrovers zijn dan immers overbodig   ;D

Citaat
Galileo moet volgens planning in 2014 wereldwijd operationeel zijn en kan dan, net als gps, door iedereen gratis gebruikt worden voor tijdsreferentie en plaatsbepaling. Naast de gratis open service die nauwkeuriger zal zijn dan gps, zal Galileo ook extra commerciële diensten beschikbaar stellen.

De belangrijkste bestaansreden van Galileo is politiek van aard: Europese onafhankelijkheid van onder andere de Verenigde Staten. Gps en GLONASS zouden uit politieke overwegingen uitgeschakeld of versleuteld kunnen worden. De gebruikers zullen hun locatie (en tijd) kunnen bepalen door gelijktijdig gebruik te maken van zowel Galileo als gps en GLONASS, maar ook met Galileo alleen. Zo kan Europa zelf beslissen over de beschikbaarheid van een GNSS. In de periode van de besluitvorming en ontwikkeling van Galileo heeft het ministerie van defensie van de VS verschillende vergelijkbare verbeteringen meteen ingevoerd voor gps of deze aangekondigd voor de derde generatie gps-satellieten (zoals extra civiele frequenties en hogere precisie).

[2#]
Citaat
http://www.esa.int/Our_Activities/Navigation/About_satellite_navigation2

Another technique, which makes use of two positioning signals at two different frequencies, does away with the need for differential satellite navigation. It works on the principle that each frequency will be slowed down by a slightly different amount when travelling through the atmosphere. By sending the two frequencies at the same time and recording the time difference between their arrivals, it is possible to build up a model of ionospheric conditions. This dual-frequency technique can increase positioning accuracy to better than one to two metres and will be standard for Galileo.
 
Finally, it is possible to determine positions to within a few tens of centimetres using a technique called Three Carrier Ambiguity Resolution (TCAR). TCAR eliminates inaccuracies by looking at the wavelike structure of the signal and determining how much it has been pushed along during its passage through the atmosphere. Such phase shifts can be measured to within a fraction of the wavelength, which is typically 20 centimetres.
« Laatst bewerkt op: woensdag 20 maart 2013 - 19:49:30 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Voorstel om snelheid auto’s te begrenzen
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 21 maart 2013 - 16:09:03 »
Zo'n 20 jaar geleden was en snelheidsbegrenzer ook ondenkbaar in een vrachtwagen.
Kijk waar we nu staan.
Binnen afzienbare tijd is er zelfs geen bestuurder meer nodig.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Voorstel om snelheid auto’s te begrenzen
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 21 maart 2013 - 19:11:18 »
Binnen afzienbare tijd is er zelfs geen bestuurder meer nodig.

Vreemd dat zelfs treinen nog niet zonder bestuurder kunnen rijden, maar er wel onbemande vliegtuigen (drones) bestaan.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Voorstel om snelheid auto’s te begrenzen
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 23 maart 2013 - 10:16:45 »
Binnen afzienbare tijd is er zelfs geen bestuurder meer nodig.

Vreemd dat zelfs treinen nog niet zonder bestuurder kunnen rijden, maar er wel onbemande vliegtuigen (drones) bestaan.

Oh, maar treinen kunnen best zonder machinist rijden, alleen krijgt de NMBS dan niet uitgelegd dat er geen vertragingen meer zijn ;D
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Voorstel om snelheid auto’s te begrenzen
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 23 maart 2013 - 10:53:09 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Voorstel om snelheid auto’s te begrenzen
« Reactie #10 Gepost op: zaterdag 23 maart 2013 - 17:38:23 »
Ik stap nooit in een vliegtuig zonder piloot. Tenzij je een piloot met zelfmoordneigingen hebt, zal een piloot aan boord àlles doen om levend aan te komen, terwijl er vanaf de grond misschien wat nonchalanter mee omgegaan kan worden. Kan ook positief werken, dat de 'bediener' minder stress heeft omdat zijn leven niet op het spel staat, maar toch.

Een vliegtuig zonder piloot zou wel het voordeel hebben dat de piloot niet kan gedwongen worden om met het vliegtuig door een wolkenkrabber te vliegen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Voorstel om snelheid auto’s te begrenzen
« Reactie #11 Gepost op: zaterdag 23 maart 2013 - 18:11:18 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Voorstel om snelheid auto’s te begrenzen
« Reactie #12 Gepost op: zaterdag 23 maart 2013 - 23:55:47 »
Een vliegtuig zonder piloot zou wel het voordeel hebben dat de piloot niet kan gedwongen worden om met het vliegtuig door een wolkenkrabber te vliegen.

Klopt, dan moeten ze enkel de verkeersleiding binnenvallen met een bende en kunnen ze tegelijkertijd tientallen vliegtuigen naar een wolkenkrabber sturen ;)

Je hebt er nog geeneens iemand voor nodig die zelfmoord wil plegen door een vliegtuig op te stappen en de piloot te dwingen zijn vliegtuig te pletter te laten vliegen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Voorstel om snelheid auto’s te begrenzen
« Reactie #13 Gepost op: maandag 25 maart 2013 - 08:34:03 »
Binnen afzienbare tijd is er zelfs geen bestuurder meer nodig.

Vreemd dat zelfs treinen nog niet zonder bestuurder kunnen rijden, maar er wel onbemande vliegtuigen (drones) bestaan.
onbemande treinen zijn in oorlogsgebied niet echt nuttig
better a bad day at sea
than a good day at the office