Auteur Topic: Kop-staartbotsing  (gelezen 13834 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Kop-staartbotsing
« Reactie #15 Gepost op: zaterdag 17 februari 2007 - 17:30:01 »
..En ik hoop dat Isjtar met "alles dichtsmijten" bedoelt dat hij onmiddellijk geremd en dan ontkoppeld heeft en niet zoals zovelen eerst ontkoppeld en daarna pas geremd...

Het voordeel van een automaat: er is geen koppelingspedaal ...  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Kop-staartbotsing
« Reactie #16 Gepost op: zaterdag 17 februari 2007 - 17:42:41 »
Eerst ontkoppelen en dan pas remmen? Lijkt mij onlogisch. Ik heb dus eerst geremd en dan pas ontkoppeld.
Gebeurt dat zoveel?

Vooral bij beginnende bestuurders, eerst ontkoppelen, dan pas remmen. Uit schrik om stil te vallen. Helaas verleer je slechte methodes niet snel..
Omdat ze geen les hebben gehad en de ouders het niet in de gaten hebben  :-\


Citaat
Iemand mag perfect kunnen rijden in zijn eigen land, dat houdt niet noodzakelijk in dat hij of zij dat ook hier in België kan. Ons land heeft het drukste wegennetwerk van Europa. Ik ben van mening dat het niet is omdat je in Turkije of in Polen vlot kan rijden, dat je dat hier ook kan. De rijstijl en de verkeerssituatie zijn volledig anders. Het is aan de staat om terughoudend  te zijn in het aantal mensen dat ze de baan op laat. Wie alle dagen naar Brussel rijdt, zal wel begrijpen wat ik bedoel. Ik ben helemaal niet racistisch, ik constateer gewoon.
Isjtar, België is nu net één van de landen waar de chauffeurs de minste rijvaardigheid hebben. Buiten Ierland is er geen ander land waarin minstens de helft van de chauffeurs geen rijopleiding krijgt en de rest maar een beperkt aantal lesuren volgt. Ik heb ook nog nergens in het buitenland gezien dat zo veel chauffeurs niet begrijpen hoe ze de richtingaanwijzers moeten gebruiken.
Richtingaanwijzers moet je ook gebruiken als er alleen een voetganger of een fietser is![/b]
Ik ben laatst nog bijna aangereden door zo'n eikel die aangaf rechtdoor te gaan en ineens afsloeg.

Ik wil maar zeggen dat wij blij moeten zijn dat de andere landen niet zo moeilijk doen over het niveau van de chauffeurs en ons met ons Belgisch rijbewijs laten rijden. Wij zijn de laatsten om kritiek te mogen leveren op het rijbewijs uit andere landen. Istanbul is overigens ook een zeer drukke stad, itt Brussel zelfs een wereldstad. Een beetje zelfreflectie kan geen kwaad  ;)

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Kop-staartbotsing
« Reactie #17 Gepost op: zaterdag 17 februari 2007 - 18:05:02 »

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Kop-staartbotsing
« Reactie #18 Gepost op: zaterdag 17 februari 2007 - 18:22:28 »
Omdat ze geen les hebben gehad en de ouders het niet in de gaten hebben  :-\

Zever in zakjes m'n beste. Er zijn ook personen zat die rijschool gevolgd hebben, en toch op deze manier werken..
Met 10 uur les?
20 uur les?
Nog erg weinig in vergelijking met de andere landen, nietwaar?
Maar goed, ik zal eens bij de noorderburen informeren hoe hun ervaringen zijn, ofdat ze iemand kennen die zo rijdt.
Hoe dan ook, een rijinstructeur die dat niet opmerkt en/of het er niet uit krijgt binnen pak hem beet 10 lessen verstaat zijn job niet.

Ken jij persoonlijk mensen die 20 uur les hebben gevolgd en dit nog steeds doen?

Wat mij opviel bij mijn lessen was dat alles zo gehaast was omwille van het beperkte aantal uren. Zo heb ik niet eerst alleen gestuurd maar meteen alles zelf moeten doen. Ik heb niet kunnen uitproberen hoe de auto reageert in extremere omstandigheden, bijvoorbeeld gewoon eens het gas loslaten en zien in welk tempo de auto uitbolt en wanneer de auto pas stilvalt (dit is de oorzaak van de angst bij veel mensen, als ze de grens kennen zullen ze daar niet bang voor zijn!), maximaal remmen enz.
Ik denk dat het goed zou zijn als je eerst de auto goed leert aanvoelen, kunt ervaren wat de grenzen zijn en dan pas het verkeer in gaat.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 17 februari 2007 - 18:28:31 door BBB »

Offline Bert De Meyer

  • Starter
  • *
  • Berichten: 36
Re: Kop-staartbotsing
« Reactie #19 Gepost op: zaterdag 17 februari 2007 - 18:25:23 »
[
Citaat
Eerst ontkoppelen en dan pas remmen? Lijkt mij onlogisch. Ik heb dus eerst geremd en dan pas ontkoppeld.
Gebeurt dat zoveel?
Citaat

Wees maar gerust... Hééél vééél chauffeurs! En elke leerling die uit de vrije begeleiding komt en les komt volgen in de rijschool...
Met zo'n slechte vertragingstechniek kom je zelfs het praktisch examen door... krijgen ze een opmerking voor, maar als het geen directe gevolgen heeft kost dit geen punten...
En dan maar de autosnelweg op!


Offline Bert De Meyer

  • Starter
  • *
  • Berichten: 36
Re: Kop-staartbotsing
« Reactie #20 Gepost op: zaterdag 17 februari 2007 - 18:29:19 »
Omdat ze geen les hebben gehad en de ouders het niet in de gaten hebben  :-\

Zever in zakjes m'n beste. Er zijn ook personen zat die rijschool gevolgd hebben, en toch op deze manier werken..

Klopt. Soms durven leerlingen tijdens hun stage het terug verkeerd doen... maar vooral diegene die voor dat ze naar de les kwamen al (verkeerd) gereden hadden...
Iemand die nog nooit achter 't stuur gezeten heeft en een degelijke opleiding kriijgt leert 't niet meer af.

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Kop-staartbotsing
« Reactie #21 Gepost op: zaterdag 17 februari 2007 - 18:32:04 »
Omdat ze geen les hebben gehad en de ouders het niet in de gaten hebben  :-\

Zever in zakjes m'n beste. Er zijn ook personen zat die rijschool gevolgd hebben, en toch op deze manier werken..

Klopt. Soms durven leerlingen tijdens hun stage het terug verkeerd doen... maar vooral diegene die voor dat ze naar de les kwamen al (verkeerd) gereden hadden...
Iemand die nog nooit achter 't stuur gezeten heeft en een degelijke opleiding kriijgt leert 't niet meer af.
Voila, dat is precies mijn punt.
Het is veel moeilijker om een verkeerd aangeleerde gewoonte af te leren dan dat het is om een goede gewoonte aan te leren. Dit zal ieder van jullie wel al eens ondervonden hebben. Het is overigens ook wetenschappelijk bewezen.

Offline eliomys

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 185
  • Geslacht: Man
Re: Kop-staartbotsing
« Reactie #22 Gepost op: zaterdag 17 februari 2007 - 22:58:15 »
Ik kan me bijvoorbeeld inbeelden dat de Duitsers hetzelfde zeggen voor alle niet-Duitsers op de snelwegen...
Gegarandeerd  ;D
Als je er hier één hebt die ´braafjes´ 130 rijdt en links blijft plakken is ´t meestal een wagen met een gele plaat.
Toegegeven, zodra je erachter hangt gaan de meeste wel snel naar rechts, het is dus geen moedwillig dwarsliggen, maar ondertussen moet je toch in de buurt van de grenzen zeer vaak van 190 naar 140 afremmen...

..En ik hoop dat Isjtar met "alles dichtsmijten" bedoelt dat hij onmiddellijk geremd en dan ontkoppeld heeft en niet zoals zovelen eerst ontkoppeld en daarna pas geremd...
In het gewone stadsverkeer is dat normaal, dacht ik  :-\
Enkel bij een noodstop is je linkervoet gewoonweg niet snel genoeg... de reflexboog stuurt zo snel je rechtervoet naar onder.
En komt dat niet met de jaren ?
Beware the barrenness of a busy life.
Socrates

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Kop-staartbotsing
« Reactie #23 Gepost op: zondag 18 februari 2007 - 00:52:03 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Kop-staartbotsing
« Reactie #24 Gepost op: zondag 18 februari 2007 - 12:38:28 »
Nog maar eens voor de rijschool beleivers. Als er mensen met duidelijk verkeerde technieken rondrijden dan is er een probleem met het praktisch examen, daar kan dat gedetecteerd worden.
Verder een rijschool heeft helemaal niet het doel om veilige chauffeurs af te leveren, hun primaire doel is winst maken. In het verleden was dit wel heel erg duidelijk toen ze nog iedereen met een automaat leerden rijden. Die kwamen dan thuis met hun rijbewijs en konden niet rijden met de manueel geschakelde bak in de auto van thuis. Iets wat deze chauffeurs er natuurlijk niet van weerhield om gaan rond te bollen. Gelukkig heeft de wetgever hier ingegrepen en de rijbewijzen in die zin aangepast. Het gevolg was dat de rijscholen hun automaten onmiddellijk buitengooiden. Nu proberen ze zich natuurlijk een mooi imago aan te meten om dan via lobbying ervoor te zorgen dat ze alle opleidingen mogen doen en vrije begeleiding onmogelijk wordt. Dit dient echter weer maar één doel, meer winst maken.
Er zijn zeker rijscholen die het goed menen en een hele rist instructeurs die het goed menen. Hun inspanningen hebben geen effect wanneer er rijscholen zijn die het voor de "commercie" doen. Ik ben ervan overtuigd dat er veel van die commercanten onder de rijscholen zitten.
Ik ken er nu nog een groot aantal die duidelijk een product zijn van de rijschool. Dat zijn meestal de mensen die alles volgens absurde regeltjes doen. Een goed voorbeeld is bv. "je mag niet in 5de rijden onder de 80 km/u". Hoe dikwijls ik iets dergelijks hoor van mensen die via de rijschool les volgen is beangstigend. Een ander veel voorkomend verschijnsel zijn belabberde stuurtechnieken. Het vlot doordraaien van een stuur waarbij "van de ene hand naar de andere wordt doorgegeven" zit er dikwijls niet in. Met 10 voor 2, schokkerig en met kleine bewegingen aan het stuur draaien zie je des te meer.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline eliomys

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 185
  • Geslacht: Man
Re: Kop-staartbotsing
« Reactie #25 Gepost op: zondag 18 februari 2007 - 17:06:10 »
Verder een rijschool heeft helemaal niet het doel om veilige chauffeurs af te leveren, hun primaire doel is winst maken...
...
Er zijn zeker rijscholen die het goed menen en een hele rist instructeurs die het goed menen. Hun inspanningen hebben geen effect wanneer er rijscholen zijn die het voor de "commercie" doen...
...
Nu proberen ze zich natuurlijk een mooi imago aan te meten om dan via lobbying ervoor te zorgen dat ze alle opleidingen mogen doen en vrije begeleiding onmogelijk wordt. Dit dient echter weer maar één doel, meer winst maken.

Uit bovenstaand betoog zou men kunnen denken dat het concept "winst maken" iets vies is en uit de wereld moet worden verbannen  :-X
(nog een gevolg van mao-assimiliatie ? :D)

Het zijn volgens mij niet de rijscholen die onbekwame mensen hun rijbewijs geven, het zijn test-centra.

Rijscholen hebben inderdaad de opdracht binnen een economische realiteit leerlingen zo snel en zo degelijk als mogelijk (lees: als vereist door de examinatoren) klaar te stomen voor hun proef. Indien een personeelslid onbekwaam is, breek je toch ook niet zijn vroegere bijlesgevers af ? Neen, je vraagt je af welke lage eisen aan het behalen van hun diploma werden gesteld.

Waar ik je wel in volg is dat binnen de rijscholen soms ´slechte gewoontes´ worden afgeleerd. Anderzijds kan ik mij ook voorstellen dat als een persoon ´t van zijn ouders leert (die enkele decennia geleden -of zelfs nooit- hun rijbewijs hebben gehaald), ook enkele ´foutjes´ zou kunnen oppikken. Maar nogmaals: daarom hebben we een gecentraliseerd examensysteem. Als echter dát niet goed functioneert, ... tjsa... dan hebben we écht een probleem, hé  ::)

Beware the barrenness of a busy life.
Socrates

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Kop-staartbotsing
« Reactie #26 Gepost op: maandag 19 februari 2007 - 02:05:08 »
Verder een rijschool heeft helemaal niet het doel om veilige chauffeurs af te leveren, hun primaire doel is winst maken...
...
Er zijn zeker rijscholen die het goed menen en een hele rist instructeurs die het goed menen. Hun inspanningen hebben geen effect wanneer er rijscholen zijn die het voor de "commercie" doen...
...
Nu proberen ze zich natuurlijk een mooi imago aan te meten om dan via lobbying ervoor te zorgen dat ze alle opleidingen mogen doen en vrije begeleiding onmogelijk wordt. Dit dient echter weer maar één doel, meer winst maken.

Uit bovenstaand betoog zou men kunnen denken dat het concept "winst maken" iets vies is en uit de wereld moet worden verbannen  :-X
(nog een gevolg van mao-assimiliatie ? :D)
;D :D
Love it!

Ik ben het eens met Eliomys.
Het probleem van rijscholen is dat ze vaak leerlingen binnenkrijgen die al hebben 'leren' rijden (lees: fout hebben leren rijden) en ze dan met weinig uren eerst de foute gewoonten afleren om dan eindelijk goede gewoonten aan te leren. Ondertussen moeten ze in die tijd ook nog eens de leerlingen voorbereiden op het examen. Dat is geen doen.
Laat duidelijk zijn dat ik geen fan ben van de rijscholen; ze zouden best professioneler kunnen werken.
Dat neemt niet weg dat iemand die er voor is opgeleid normaal gesproken beter een ander kan leren rijden dan iemand die het rijbewijs cadeau heeft gekregen of heeft leren rijden van iemand die het rijbewijs cadeau heeft gekregen.
Ik ga niet voorbij aan de realiteit dat je vooral ook een flinke dosis verkeerservaring nodig hebt om soepel te leren rijden maar doordat veel Belgen geen rijlessen volgen zie je op bepaalde fronten ongewenst verkeersgedrag ontstaan. Om maar eens een simpel voorbeeld te noemen; het feit dat minstens 70% van de Belgische chauffeurs niet correct zijn richtingaanwijzers kan gebruiken. Ik had het laatst nog dat een automobilist rechtsaf sloeg terwijl ik overstak, ik kon het onmogelijk weten dat hij zou afslaan omdat hij aangaf rechtdoor te gaan. Ik heb er bij de rotondes al een tijd op gelet en ik ben er zeer zeker van dat het meerendeel van de automobilisten consequent weigert zijn verkeerslichten aan te steken wanneer er 'alleen' maar voetgangers of fietsers zijn.
Ik poneer de stelling dat dit niet het geval zou zijn als iedereen minstens 30 uur les zou hebben gevolgd en dan pas rijervaring zou opdoen.

Leg mij eens uit waarom ze in alle andere landen wel rijlessen verplicht stellen (met uitzondering van Ierland)? Zijn zij nu zo slim of zijn wij nu zo dom? (jawel, naar Louis van Gaal)
Waar ik nog meer van schrok is het feit dat ze dat zonder dubbele pedalen doen. Ik ken mensen (Nederlanders) die inmiddels zo'n 70 jaar oud zijn en ik heb van hen nog verhalen gehoord dat ze vroeger nog elkaar mochten leren rijden en dat ze dan een auto met dubbele pedalen moesten huren. Ik dacht toen van 'shit, mochten ze vroeger zo leren rijden' en zij legden uit dat dat toen nog kon omdat het verkeer toen nog vrij rustig was. Dan kom je vervolgens in België en kom je er achter dat hier zelfs die dubbele pedalen nog niet zijn ingevoerd  :o

Ik ben het wel met JC eens dat een probleem van de rijscholen is dat ze je alleen maar voorbereiden op het examen. Tja, wat kan je anders als je maar 18 uur krijgt alvorens iemand wordt losgelaten in het verkeer?
Ook ben ik het met JC eens dat de rijscholen wel erg commerciëel zijn. Dat verandert echter niets aan mijn standpunt dat een opgeleid iemand doorgaans beter les kan geven dan een niet-opgeleid iemand.
JC, als ik na mijn afstuderen biologieles zou geven zonder die lerarenspecialisatie te hebben gevolgd (ik kan nu even niet op de naam komen ondanks dat ik mensen ken die het volgen :-[), zou je dat normaal vinden? Ik heb nochtans voldoende kennis van de biologie om op het niveau van het middelbaar onderwijs les te kunnen geven hoor. Stel dan dat iemand die bijvoorbeeld rechten of economie heeft gestudeerd dat zou gaan doen? Hij heeft toch ooit op het middelbaar nog biologieles gehad?
Waarom zou dat met autorijden anders zijn?


Citaat van: Rafael
Een voorbeeld om je rijschool theorie even te raken, de persoon heeft +20u rijles gehad, en geslaagd van de eerste keer. Hij heeft de lollige gewoonte om als je afremt, vanaf +- 30km/u terug te schakelen naar 1ste. Dat geeft een ontzettend leuk gevolg als je dan gewoon je koppeling laat knallen. De persoon had voordien nooit met een wagen gereden, en is begonnen met rijschool.
Schrijnend voorbeeld maar slechts één voorbeeld. Wil je vergelijken dan moet je grote aantallen gebruiken, dat zal je zelf ook heel goed weten.
Normaal leer je dat niet op een rijschool hoor. Ik schakel nooit terug naar de 1 tenzij ik weet dat ik ga stilstaan (bij het naderen van een kruispunt bijvoorbeeld). Ik schakel omhoog bij de bovengrens v/h toerental en ik schakel omlaag bij de ondergrens v/h toerental, ik laat de auto uitbollen in de 2 bij het nemen van bochten en het bijna stilvallen en ik druk pas rond de 10 km/uur mijn koppelingspedaal in. Zo heb ik het geleerd van de rijschool.
« Laatst bewerkt op: maandag 19 februari 2007 - 02:10:39 door BBB »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Kop-staartbotsing
« Reactie #27 Gepost op: maandag 19 februari 2007 - 15:36:30 »
Ik ben rijschoolinstructeur C+E geweest tijdens mijn legerdienst bij de Belgische Strijdkrachten in Duitsland (Neheim-Hüsten). Voor de praktijkopleiding kreeg ik 20 uren; dan moest ik zeggen of de leerling al dan niet klaar was voor het examen.

Dikwijls vroeg ik dan: "Mag ik hem nog 5 uren les geven, dan is hij klaar." Maar dat mocht nooit. Ik zei dan maar dat de leerling klaar was voor het examen, want anders mocht hij het examen niet afleggen. En vele leerlingen waren erop gesteld om bij het leger hun rijbewijs te behalen, omdat ze daarmee achteraf een burgerlijk rijbewijs konden bekomen.

20 uren praktijkopleiding is een basis die de meeste leerlingen in staat stelt om zelf beginnen te rijden. Maar dan zou er bijvoorbeeld na een half jaar een vervolmakingscursus moeten volgen om de intussen opgedane vaardigheden wat bij te schaven en vooral, om een aantal onderwerpen te behandelen die onmogelijk voldoende aan bod kunnen komen in de basiscursus (kijktechnieken, bochtentechnieken, noodstop, uitwijken voor een obstakel, slipbeheersing, rijden in de bergen, enz.).

Citaat van: eliomys
Waar ik nog meer van schrok is het feit dat ze dat zonder dubbele pedalen doen.

In de Belgische rijscholen zijn de leswagens wel degelijk uitgerust met dubbele bedieining, hoor.

Dat lost natuurlijk niet alles op. Je kunt als instructeur het rempedaal induwen als de leerling het niet doet. Maar als je midden op een kruispunt stilstaat en de leerling laat het rempedaal niet los, kan de instructeur niet met de wagen vertrekken. Bij het Vlaams Verkeersopleidingscentrum werd ons daarom aangeleerd dat we bij het begin van de rijopleiding de leerling één ding goed moeten inprenten: als de instructeur zegt "alles los", dan moet de leerling dat ook onmiddelijk doen.

Overigens leerden we bij het Vlaams Verkeersopleidingscentrum zelfs om de wagen in de lengterichting tussen twee andere wagens te parkeren vanop de rechter voorzetel. In het begin valt dat niet mee; je hebt daar wel pedalen, maar geen tweede stuurwiel.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Kop-staartbotsing
« Reactie #28 Gepost op: maandag 19 februari 2007 - 16:03:03 »
Die "Alles los" ken ik van de opleiding zweefvliegen, daar betekent het alles los, behalve veiligheidsgordels en parachute. ;D
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Isjtar

  • Starter
  • *
  • Berichten: 5
Re: Kop-staartbotsing
« Reactie #29 Gepost op: maandag 19 februari 2007 - 17:05:12 »
Isjtar, België is nu net één van de landen waar de chauffeurs de minste rijvaardigheid hebben. Buiten Ierland is er geen ander land waarin minstens de helft van de chauffeurs geen rijopleiding krijgt en de rest maar een beperkt aantal lesuren volgt. Ik heb ook nog nergens in het buitenland gezien dat zo veel chauffeurs niet begrijpen hoe ze de richtingaanwijzers moeten gebruiken.
Richtingaanwijzers moet je ook gebruiken als er alleen een voetganger of een fietser is![/b]
Ik ben laatst nog bijna aangereden door zo'n eikel die aangaf rechtdoor te gaan en ineens afsloeg.

Ik wil maar zeggen dat wij blij moeten zijn dat de andere landen niet zo moeilijk doen over het niveau van de chauffeurs en ons met ons Belgisch rijbewijs laten rijden. Wij zijn de laatsten om kritiek te mogen leveren op het rijbewijs uit andere landen. Istanbul is overigens ook een zeer drukke stad, itt Brussel zelfs een wereldstad. Een beetje zelfreflectie kan geen kwaad  ;)

Ik ben mij daar ter dege van bewust en ik vind het schandalig. Versta mij dus niet verkeerd - het is niet dat ik alle allochtonen de baan af wil houden- : Ik vind dat de staat en general te veel mensen de baan op laat. Autochtoon of allochtoon maakt voor mij niet uit. Ik word gewoon gek van mensen die niet kunnen rijden, vooral omdat ze gevaarlijk zijn voor andere mensen. Mijn ouders wonen op het platteland, ze vinden mij onverdraagzaam als ik commentaar geef op bejaarden die zonder de richtingwijzers te gebruiken afslaan of 60 rijden op een 90-baan. (Waarmee ik niet wil generaliseren, niet alle bejaarden zjin slechte chauffeurs.) Op het platteland is dat misschien niet zo gevaarlijk maar op een autostrade wel. Ik pleit voor consequent de verkeersregels naleven. Wie niet kan rijden, moet maar van de weg blijven.

Er zou trouwens een veel strenger beleid moeten zijn ten opzichte van zo'n overtredingen. Helaas is het verkeersbeleid van onze wetgever vooral gefocust op winst maken en in mindere mate op verkeersveiligheid. Iemand die 127 rijdt op een autostrade krijgt een boete maar levensgevaarlijke chauffeurs die zonder lichten rijden, geen richtingaanwijzers gebruiken, overdreven traag rijden, asociaal rijden,... die laat men maar begaan.
Frustrerend.