Auteur Topic: Superflitspalen in Brusselse tunnels  (gelezen 1581 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Superflitspalen in Brusselse tunnels
« Gepost op: vrijdag 29 maart 2013 - 19:53:17 »
Citaat van: GVA
Superflitspalen in Brusselse tunnels

Het Brussels Gewest gaat nog voor de zomer twee superflitspalen in gebruik nemen: mobiele flitspalen die met laserstralen meten hoe snel je rijdt.

Ze gaan die vooral inzetten in de Brusselse tunnels, want daar rijden veel chauffeurs te snel en gewone flitscamera's werken niet in de tunnels ,zo meldt 'VTM NIEUWS'.

In de meeste tunnels mag je 50 kilometer per uur rijden. Maar weinig automobilisten houden zich daar aan. De nieuwe camera's werken met laserstralen en kunnen in een donkere tunnel en op een korte afstand flitsen. Met de klassieke apparaten lukte dat niet.

De nieuwe camera's worden vanaf mei in verschillende tunnels ingezet.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Superflitspalen in Brusselse tunnels
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 30 maart 2013 - 02:26:31 »
"En wanneer ze niet voldoende opbrengen maken ze er wel een zone 30 van."

Dat zijn ze er vergeten bij te schrijven.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Superflitspalen in Brusselse tunnels
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 30 maart 2013 - 08:50:03 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Superflitspalen in Brusselse tunnels
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 30 maart 2013 - 12:36:47 »
50 km/h is daar inderdaad belachelijk, 70 km/h zou al redelijker zijn.

Destijds hield ik het er eens op 50 km/h omdat ik in mijn achteruitkijkspiegel een zwaantje zag naderen. Toen hij ter hoogte van mij gekomen was, stampte hij tegen mijn portier om de aandacht te trekken, en deed hij me teken om sneller te rijden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Superflitspalen in Brusselse tunnels
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 30 maart 2013 - 12:42:53 »
50 km/h is daar inderdaad belachelijk, 70 km/h zou al redelijker zijn.

Destijds hield ik het er eens op 50 km/h omdat ik in mijn achteruitkijkspiegel een zwaantje zag naderen. Toen hij ter hoogte van mij gekomen was, stampte hij tegen mijn portier om de aandacht te trekken, en deed hij me teken om sneller te rijden.

Je hebt toch klacht ingediend wegens verkeersagressie en vandalisme aan je auto?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Superflitspalen in Brusselse tunnels
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 30 maart 2013 - 15:27:18 »
Anno 2007, de onmacht droop er toen al vanaf:

Citaat
http://www.brusselblogt.be/2007/06/19/snelheid-in-de-brusselse-tunnels.html

Snelheid in de Brusselse tunnels

Geschreven op 19 June 2007 door admin in Mobiliteit | 29 Commentaren

De Brusselse regering gaat binnenkort de maximumsnelheid in de Brusselse tunnels aanpassen. Dat blijkt uit een antwoord van de Brusselse Mobiliteitsminister Pascal Smet op een vraag van de Brusselse afgevaardigde Philippe Pivin (MR). De maximumsnelheid in de Brusselse tunnels is momenteel beperkt tot 50 kilometer per uur. Enkel in de Jubelparktunnel mag er sneller gereden worden: 70 km/u.
HLN

De maximum snelheid in de Brussels tunnels vind ik een goed voorbeeld van het stimuleren van burgerlijke ongehoorzaamheid. Neem bvb het stuk van de Belliard richting de Ring en E40. Iedereen rijdt daar tussen 90 en 120km/u. Een snelheidbeperking van 90 km/u zou goed zijn, een van 70 km/u een beetje streng. Maar een maximum snelheid van 50 km/u? Dat is zo van de pot gerukt dat niemand rijdt alsof er een beperking is.

Dat je op de Kleine Ring wat trager moet rijden op de stukken waar veel mensen invoegen /voorsorteren, dat is geheel terecht. Maar als je onredelijke eisen legt, dan trekt niemand zich er een fluit van aan.

Eens zien wat de nieuwe maximumsnelheid zal zijn.

De kassa moet en zal gevuld worden, ook als het de verkeersveiligheid helemaal niet dient, zelfs integendeel, want de Vmax van 50 is daar beduidend lager als de V85, # zelfs 40 kmh lager neem ik aan # wat absoluut te vermijden is zelfs meer als 20 kmh minder als de V85 is dat al.

Citaat
Um die Streckencharakteristik und das Fahrverhalten der Fahrzeugführer aufeinander abzustimmen, ist es notwendig, dass ve und v85 in einem ausgewogenen Verhältnis stehen. #   Unterscheidungen von mehr als 20 km/h sollten vermieden werden. #

Die Geschwindigkeit v85 wird in der Regel dann über Geschwindigkeitsmessungen bestimmt, wenn die Abweichung der tatsächlichen gefahrenen Höchstgeschwindigkeit zur zulässigen Höchstgeschwindigkeit signifikant zu groß ist.

http://de.wikipedia.org/wiki/Entwurfsgeschwindigkeit#Geschwindigkeit_v85

De misbruik van de Vmax veel te laag dus -en handhaving- schijnt een van de enige wetten te zijn die nog met alle zekerheid geld in het laatje brengt.
Een land waar de loonlast al feitelijk de hoogste van Europa is... dus ze zoeken maar geld in Belgenlandje, alle ruzies in de politiek gaan over het geld en het tekort in de begroting, ze weten het echt niet meer, het misbruik tiert dus.

70 kmh brengt te weinig kassa op op korte termijn, 50 kmh doet dat wel. 90 kmh op gewone 1+1 al helemaal niet, want daar flitsen ze zelf niet op.

Op de snelweg dan : 120 kmh doet dat niet, 90 kmh doet dat wel.
Alle drogredens zijn goed. (zelfs het geluid van vrachtwagens op een 3+3 snelwegviaduct) :-X
http://www.vandaag.be/binnenland/98929_trajectcontrole-een-boete-om-de-twee-minuten.html

wacht een nog betere titel in een link:
Citaat
http://www.nieuws.be/nieuws/GENTBRUGGE-E17-Nieuwe_trajectcontrole_is_gouden_zaak_voor_schatkist_9d2318b1.aspx

GENTBRUGGE - E17 - Nieuwe trajectcontrole is gouden zaak voor schatkist.

En er zullen nog veel trajectcontroles bijkomen... een week geleden klingelt de kassa daar ook, er komen er 3 bij:
Citaat
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1601042/2013/03/22/Voortaan-trajectcontrole-in-Gentbrugge-Wetteren-en-Erpe-Mere.dhtml

Begin juni 2012 werd het eerste trajectcontrolesysteem in Vlaanderen in gebruik genomen op het viaduct van de E17 in Gentbrugge richting Kortrijk. Daar komen er nu drie bij: op het viaduct van de E17 in Gentbrugge richting Antwerpen (1,9 kilometer) en langs de E40 tussen Wetteren en Erpe-Mere (7,4 kilometer), in beide rijrichtingen. De camera's en infraroodflitsers werden aan bestaande bruggen opgehangen.
En vooral geen personeel nodig...
« Laatst bewerkt op: zaterdag 30 maart 2013 - 15:58:48 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Superflitspalen in Brusselse tunnels
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 30 maart 2013 - 17:04:08 »
50 km/h is daar inderdaad belachelijk, 70 km/h zou al redelijker zijn.

Destijds hield ik het er eens op 50 km/h omdat ik in mijn achteruitkijkspiegel een zwaantje zag naderen. Toen hij ter hoogte van mij gekomen was, stampte hij tegen mijn portier om de aandacht te trekken, en deed hij me teken om sneller te rijden.

Je hebt toch klacht ingediend wegens verkeersagressie en vandalisme aan je auto?

Ach, wat kun je doen? Er was geen zichtbare schade aan mijn auto. En ik zat alleen in de wagen. Dus was het zijn woord tegen het mijne, en hij was een beëdigd persoon. Je staat helaas zo dikwijls machteloos tegenover de flikken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."