Auteur Topic: E40 méér dan 24 u afgesloten door gaslek  (gelezen 3549 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
E40 méér dan 24 u afgesloten door gaslek
« Gepost op: woensdag 10 april 2013 - 14:46:42 »
« Laatst bewerkt op: woensdag 10 april 2013 - 17:06:26 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: E40 méér dan 24 u afgesloten door gaslek
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 10 april 2013 - 17:47:38 »
Ik vraag me af of ze die aannemer nu een gasboete gaan geven....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: E40 méér dan 24 u afgesloten door gaslek
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 10 april 2013 - 20:12:15 »
Ik vraag me af of ze die aannemer nu een gasboete gaan geven....

 ;D ;D ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: E40 méér dan 24 u afgesloten door gaslek
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 11 april 2013 - 01:37:44 »
geef die gasboete maar aan de gasmaatschappij omdat het zolang duurt voor het lek gefixed is
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: E40 méér dan 24 u afgesloten door gaslek
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 11 april 2013 - 07:06:54 »
Ik vraag me af of ze die aannemer nu een gasboete gaan geven....

Ze gaan hem in gebreke stellen:

>>> KLIK
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: E40 méér dan 24 u afgesloten door gaslek
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 11 april 2013 - 12:50:19 »
Ben curieus wat dat gaat geven...

Crevits: "Gij stoute aannemer, gij moogt die gasleidingen niet vernielen!"
Aannemer: "Die gasleiding stond op uw planneke niet aangegeven"
Crevits: "Oh."

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: E40 méér dan 24 u afgesloten door gaslek
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 11 april 2013 - 13:07:31 »
Ben curieus wat dat gaat geven...

Crevits: "Gij stoute aannemer, gij moogt die gasleidingen niet vernielen!"
Aannemer: "Die gasleiding stond op uw planneke niet aangegeven"
Crevits: "Oh."
volgend eandis stond de leiding wél correct op het plan

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: E40 méér dan 24 u afgesloten door gaslek
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 11 april 2013 - 14:01:07 »
Ben curieus wat dat gaat geven...

Crevits: "Gij stoute aannemer, gij moogt die gasleidingen niet vernielen!"
Aannemer: "Die gasleiding stond op uw planneke niet aangegeven"
Crevits: "Oh."
volgend eandis stond de leiding wél correct op het plan
Op welk plan, dat van Eandis zelf... of dat wat de aannemer in zijn handen kreeg na de (aanvraag)procedures strikt gevolgd te hebben ?

Naja Eandis zal wel terplaatse geweest zijn, lijken zeker van hun stuk.
Citaat
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1612429/2013/04/10/Beschadigde-gasleiding-correct-aangegeven-op-kaart.dhtml

De werfleider van de aannemer verklaarde eerder dat de gasleiding volgens de atlas van de leidingen 1 tot 2 meter van de boorput verwijderd lag. Gelet op de tegenstrijdige verklaringen, krijgt de zaak vermoedelijk een juridisch staartje.

Werfleider (1 à 2 m) en directeur van Betonac (3,5 m) verspreiden ook fel verschillende verklaringen...

Even nog mijn huidige krant nemen en citeren:
Volgens de aannnemer,
Citaat
ttz algemeen directeur Leon Luyten van Betonac :

 " Op het plan zaten we 3,5 meter naast de leiding "
" We hebben nochtans alle procedures zeer nauwkeurig opgevolgd, maar ja wat heb je aan plannen als die destijds niet nauwkeuriger zijn opgesteld ? "

Verder: ... het heien van de palen (als fundering voor de geluidsschermen) werd nauwkeurig uitgevoerd, op 6 meter diepte raakte een paal de gasleiding, tot op die diepte is een bijkomende peiling niet mogelijk. Voor Luyten wordt de verdere afwikkeling nu een zaak van de verzekeraars...: " er zal wel een onderzoek volgen naar de precieze verantwoordelijkheid ".

Maw deskundigen zullen - best terplaatse - uitmaken of het gebruikte plan nauwkeurig genoeg was - of - uitmaken of het plan "slecht gelezen" werd -, of ....

De standaard.be is al wat duidelijker qua preciezie:
Citaat
Volgens Hilde Masschelein, gedelegeerd bestuurder van de Bouwunie, bemoeilijken de incorrecte gegevens de uitvoering van werken. 'Ik denk dat iedereen er wel rekening mee houdt dat de plannen niet tot op vijf centimeter juist zijn, maar als het over afwijkingen gaat van een halve meter heeft het natuurlijk weinig zin', aldus Masschelein.
Citaat
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20130409_011
woensdag 10 april 2013

Leidingen niet goed in kaart gebracht

Na de gasramp in Gellingen werd besloten om alle gasleidingen in Vlaanderen digitaal in kaart te brengen. In tussentijd kunnen aannemers aparte plannen gebruiken, maar die blijken niet altijd even nauwkeurig te zijn.

'De plannen geven in elk geval een indicatie van de ligging van de leidingen, maar aannemers moeten zich op de locatie zelf telkens vergewissen van de exacte ligging van de leidingen', zegt Van Wijmeersch.
En dat ging dus blijkbaar niet bij het heien tot die diepte... of zie bovenaan werfleider...

btw toevallig zie ik dat in zelfs in "gasland NL" niet alle gasleidingen juist zijn aangegeven en dit in 2011, wat moet dat dan in BE zijn waar men de kwaliteit van de plannen pas echt verbeterde na die gasramp van Gellingen in 2004.

Citaat
http://www.borsele.nl/index.php?mediumid=1&pagid=727&stukid=14673

Infrastructuur
Bestemmingsplan Verdubbeling Sloeweg 2011, 1e herziening, 2012

Aanleiding herziening
Na de vaststelling van het bestemmingsplan "Verdubbeling Sloeweg 2011" is gebleken dat de bestaande gasleidingen in het gebied niet juist zijn weergegeven op de bestemmingsplankaart. Ook is het belang van de gasleidingen niet correct gewaarborgd in artikel 7 Leiding-Gas.
Met ingang van 30 maart 2012 is het bestemmingsplan onherroepelijk geworden.
« Laatst bewerkt op: donderdag 11 april 2013 - 14:31:45 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: E40 méér dan 24 u afgesloten door gaslek
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 11 april 2013 - 23:25:38 »
Wat ik mij onder andere afvraag:

Citaat
Verder: ... het heien van de palen (als fundering voor de geluidsschermen) werd nauwkeurig uitgevoerd, op 6 meter diepte raakte een paal de gasleiding, tot op die diepte is een bijkomende peiling niet mogelijk.

Elders hoorde ik 4,5 meter maar waarom zo diep voor een ongewenst, nutteloos en zoals ondertussen bewezen gevaarlijk geluidscherm?

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: E40 méér dan 24 u afgesloten door gaslek
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 12 april 2013 - 00:11:26 »
Wat is er gevaarlijk aan?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: E40 méér dan 24 u afgesloten door gaslek
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 12 april 2013 - 10:02:14 »
Wat ik mij onder andere afvraag:

Citaat
Verder: ... het heien van de palen (als fundering voor de geluidsschermen) werd nauwkeurig uitgevoerd, op 6 meter diepte raakte een paal de gasleiding, tot op die diepte is een bijkomende peiling niet mogelijk.

Elders hoorde ik 4,5 meter maar waarom zo diep voor een ongewenst, nutteloos en zoals ondertussen bewezen gevaarlijk geluidscherm?
Er loopt een heel stuk van die nieuwe schermen naast een industrieterrein, waarom daar geluidsschermen nodig zijn ontgaat me even

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: E40 méér dan 24 u afgesloten door gaslek
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 12 april 2013 - 13:56:32 »
Wat ik mij onder andere afvraag:

Citaat
Verder: ... het heien van de palen (als fundering voor de geluidsschermen) werd nauwkeurig uitgevoerd, op 6 meter diepte raakte een paal de gasleiding, tot op die diepte is een bijkomende peiling niet mogelijk.

Elders hoorde ik 4,5 meter maar waarom zo diep voor een ongewenst, nutteloos en zoals ondertussen bewezen gevaarlijk geluidscherm?
Er loopt een heel stuk van die nieuwe schermen naast een industrieterrein, waarom daar geluidsschermen nodig zijn ontgaat me even

In 2 of 3 stukken gaat men ze nooit bouwen, ook wegens de # stabiliteit (tegen sterke strormwind tot xxx kmh).

Zo te zien liggen redelijk veel woningen direkt langs die drukke E40.
http://goo.gl/maps/EVzMN

# http://nl.wikipedia.org/wiki/Geluidsscherm
http://de.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4rmschutzwand
http://en.wikipedia.org/wiki/Noise_barrier
enz...
« Laatst bewerkt op: vrijdag 12 april 2013 - 14:04:40 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: E40 méér dan 24 u afgesloten door gaslek
« Reactie #12 Gepost op: vrijdag 12 april 2013 - 15:17:22 »
Een industrieterrein zorgt er enkel voor dat het geluid verder draagt aan de overzijde, het geluid weerkaatst op de gladde industriegebouwen.
Geluidsschermen absorberen het geluid een heel stuk, in de toekomst wil men die ook nog de uitlaatgassen laten absorberen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: E40 méér dan 24 u afgesloten door gaslek
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 18 april 2013 - 18:24:31 »
Wat is er gevaarlijk aan?

Ze vernielen onder andere de gasleidingen, ze zorgen voor ellenlange files, dagelijks voor tientallen ongevallen, ... en dat alleen nog maar bij de plaatsing.
Op Google staan nog oude beelden van het stuk dat ze reeds gedaan hadden maar op sommige plaatsen versmallen ze de weg (bruggen bvb.) en nooddeuren plaatsen ze het liefst dwars tegenover de rijrichting.
Dat laatste misschien omdat je zou zien wat je door je voorruit krijgt bij klapband of uitwijkmanoeuvre.