Auteur Topic: Nog eens 4 dagen naar het koninkrijk der Belgen geweest  (gelezen 1634 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Nog eens 4 dagen naar het koninkrijk der Belgen geweest
« Gepost op: zondag 14 april 2013 - 21:22:59 »
Ik kan natuurlijk alleen maar enkele indrukken weergeven:

  • De erbarmelijke toestand van de wegen.
  • De verkeersmentaliteit lijkt zich niet meer te beperken tot egoïsme. Blijkbaar is het nu ook al een sport geworden om, ook zonder enig persoonlijk voordeel, andere weggebruikers het leven zuur te maken.
  • De politie kon natuurlijk niet ontbreken op het plaatje: op de linker rijstrook van de E34 (richting Antwerpen) heb ik vrijdagvoormiddag een niet prioritaire politiewagen kilometerslang een voorligger zien bumperkleven.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Nog eens 4 dagen naar het koninkrijk der Belgen geweest
« Reactie #1 Gepost op: maandag 15 april 2013 - 08:49:35 »
Ik heb de voorbije week zo'n 1400 km met een mobilhome gereden, tripje Normandië en terug. Een serieus groot ding van 7 m lang en zo'n 2,8 m breed. Het viel mijn dochter onmiddellijk op dat die in België enorm rammelde, door al de huisraad in de kastjes. In Frankrijk had ik daar veel minder last van. Nochtans hebben ze daar ook een winter gekend. In de taluds lag aan de onbeschenen kant nog altijd sneeuw!

In Frankrijk is het verkeersbeeld veel rustiger dan in Belziek. Je hebt er nog last van de bumperklevers, vooral dan de kleine witte franse autootjes, maar voor de rest is het er rustig rijden. Behalve het belachelijk hoge aantal ronde punten op de N en D wegen is het er aangenaam rijden.

Ondertussen hebben de Fransen door dat ze niet overal van die balken moeten plaatsen waardoor mobilhomes niet meer op de parking geraken. Ik heb altijd vlot een standplaats gevonden, dicht bij het centrum, aan een schappelijke prijs en met mogelijkheid tot water innemen en afvalwater dumpen. Op één plek was er zelfs electriciteit inbegrepen. Zo niet in Oostende, daar is het eigenlijk overal verboden om te parkeren, behalve dan op de betalende (Apcoa) parking aan het station, 14 €/dag, zonder service. Beschamend voor een kuststad. Bredene doet het dan iets beter door op een afgelegen plek aan hun sportcentrum enkele plaatsen te voorzien, gratis maar zonder service. Helaas staan daar ook altijd auto's geparkeerd.

"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Nog eens 4 dagen naar het koninkrijk der Belgen geweest
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 16 april 2013 - 07:42:12 »
Hoe kom jij aan 2.8M?  Waar slechts 2.55M de max. toegelaten breedte is om niet over uitzonderlijk vervoer te moeten spreken?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Nog eens 4 dagen naar het koninkrijk der Belgen geweest
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 16 april 2013 - 09:28:54 »
Zal wsl met inbegrip van de spiegels geweest zijn. Ik ben eens gaan kijken in de spec's en daar staat inderdaad 2,5 m. Er hing echter een sticker in de cabine: lengte 7m, breedte 2,8 m, hoogte 3,05 m.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Nog eens 4 dagen naar het koninkrijk der Belgen geweest
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 16 april 2013 - 09:44:06 »
Ja die spiegels....
Forse mobilhome toch, familie uit China weer mee?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Nog eens 4 dagen naar het koninkrijk der Belgen geweest
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 16 april 2013 - 11:03:18 »
Yep, fors ding. Ik denk dat ik constant op de grens van de 3,5 ton heb gezeten. Rijklaar met de tanks voor 75% vol en een chauffeur van 75 kg (ik weeg een stuk meer) kwam die op 3 ton. Zet daar nog een extra fles gas in, huisraad, 100% volle tanks, mijn vrouw, mijn schoonmoeder, mijn dochter van 6, zoon van 3 en zoontje van 2 maand en het zal heel dicht bij 3,5 ton gezeten hebben.
Ik was aangenaam verrast door die Mobil home (McLouis Glamys 22G). Dat ding staat op een Fiat Chassis met een 2,4 l diesel in van 130 pk. Dit lijkt niet echt veel, maar je komt er wel vlot mee verder. Bij 100 km/u op de snelweg blijft de motor nog rustig en valt het verbruik nog mee.
Je komt nu met wat planning makkelijk 2 dagen verder zonder even de tanks de vullen/ledigen. Door de volledige LED-verlichting binnen verlies je nauwelijks capaciteit van je batterij op één nacht, ik verbruikte zo'n 20% per nacht. Als het douchen beperkt bleef kan je het net 2 dagen redden met de watertank (goede 100 l).
Zo'n McLouis is alleen niet de topklasse en dat merk je. Alles is net wat minder afgewerkt en fragieler. Over bepaalde zaken is minder goed nagedacht. Al bij al een goede ervaring, maar het heeft me nog niet kunnen overtuigen om er ééntje te kopen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Nog eens 4 dagen naar het koninkrijk der Belgen geweest
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 16 april 2013 - 11:31:30 »
Ik denk dat kopen vooral goed is als je het ding bijna wekelijks gebruikt.
Als het is om een keertje mee op vakantie te gaan kun je het beter huren lijkt me, zelfs als je het jaarlijks zou doen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Nog eens 4 dagen naar het koninkrijk der Belgen geweest
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 16 april 2013 - 11:53:08 »
Ik denk dat kopen vooral goed is als je het ding bijna wekelijks gebruikt.
Als het is om een keertje mee op vakantie te gaan kun je het beter huren lijkt me, zelfs als je het jaarlijks zou doen.

Mijn gedacht ook.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."