Yep, fors ding. Ik denk dat ik constant op de grens van de 3,5 ton heb gezeten. Rijklaar met de tanks voor 75% vol en een chauffeur van 75 kg (ik weeg een stuk meer) kwam die op 3 ton. Zet daar nog een extra fles gas in, huisraad, 100% volle tanks, mijn vrouw, mijn schoonmoeder, mijn dochter van 6, zoon van 3 en zoontje van 2 maand en het zal heel dicht bij 3,5 ton gezeten hebben.
Ik was aangenaam verrast door die Mobil home (McLouis Glamys 22G). Dat ding staat op een Fiat Chassis met een 2,4 l diesel in van 130 pk. Dit lijkt niet echt veel, maar je komt er wel vlot mee verder. Bij 100 km/u op de snelweg blijft de motor nog rustig en valt het verbruik nog mee.
Je komt nu met wat planning makkelijk 2 dagen verder zonder even de tanks de vullen/ledigen. Door de volledige LED-verlichting binnen verlies je nauwelijks capaciteit van je batterij op één nacht, ik verbruikte zo'n 20% per nacht. Als het douchen beperkt bleef kan je het net 2 dagen redden met de watertank (goede 100 l).
Zo'n McLouis is alleen niet de topklasse en dat merk je. Alles is net wat minder afgewerkt en fragieler. Over bepaalde zaken is minder goed nagedacht. Al bij al een goede ervaring, maar het heeft me nog niet kunnen overtuigen om er ééntje te kopen.