Auteur Topic: Meer chauffeurs betrapt op niet-betaling verkeersbelasting  (gelezen 1167 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Meer chauffeurs betrapt op niet-betaling verkeersbelasting
« Gepost op: vrijdag 19 april 2013 - 16:20:35 »
Citaat van: autokanaal.be
Meer chauffeurs betrapt op niet-betaling verkeersbelasting

In 2012 heeft de Vlaamse Belastingdienst (VLABEL) 6.971 van de 330.098 gecontroleerde personenwagens (2,1 procent) op niet-betaling van de verkeersbelastingen (jaarlijkse belasting, belasting op inverkeerstelling en aanvullende belasting) betrapt.

Dat zijn meer chauffeurs dan in 2011, maar procentueel gezien minder. In 2011 werden namelijk 3.158 op 118.912 gecontroleerde wagens (2,6 procent) betrapt. Een en ander blijkt uit het antwoord van Vlaams minister Philippe Muyters op een schriftelijke vraag van Lode Vereeck (LDD).

Nummerplaten scannen

Bij dergelijke controles op de baan beschikken de VLABEL-controleurs over een apparaat dat nummerplaten scant, wat volgens Muyters voor een afschrikkend effect zorgt.

Bron
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Meer chauffeurs betrapt op niet-betaling verkeersbelasting
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 20 april 2013 - 14:30:24 »
Dat moesten ze dagdagelijks doen met die scanner rondtuffen.
Verder ook bij de TC.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Meer chauffeurs betrapt op niet-betaling verkeersbelasting
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 20 april 2013 - 19:28:34 »
En mss 's mobiele keuringen uitvoeren.  In Nederland, voorbij de ring rond Eindhoven, hebben ze mij bij vertrek naar Sauerland (net als alle anderen) een parking opgestuurd.  Snelweg helemaal afgesloten.   Controle van de boorddocumenten, controle op alcohol.  En en passant stonden er ook mensen van de technische keuring bij.  Als zij een wagen zagen die wat teveel of te grove mankementen leek te vertonen, kon die ook van hen op nog wat extra aandacht rekenen.

Hier in ons landje, heb ik dat nog nooit meegemaakt.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Meer chauffeurs betrapt op niet-betaling verkeersbelasting
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 20 april 2013 - 20:37:26 »
Als zij een wagen zagen die wat teveel of te grove mankementen leek te vertonen, kon die ook van hen op nog wat extra aandacht rekenen.

Hier in ons landje, heb ik dat nog nooit meegemaakt.

Hier in Duitsland zet de Polizei vrachtwagens en bussen van de voormalige Oostbloklanden systematisch aan de kant. Want vrijwel geen enkele vertoont geen zware en gevaarlijke technische mankementen. De Polizei kan er helaas per keer slechts 4 à 5 meenemen naar de technische keuring, en beseft dat er ondertussen honderden andere over de autosnelweg donderen. Het is dwijlen met de kraan open.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."