"Door met z'n allen iets trager te rijden in Brussel kunnen we jaarlijks 50 à 60 doden en zwaargewonden vermijden", zegt Brussels staatssecretaris voor Mobiliteit Bruno De Lille (Groen). "Trager rijden kent alleen winnaars."

Ook voor de tram dan ?

Typisch opgeblazen snelheidsfobie, op
alle wegen (dus ook die waar Vmax 70 en meer is) in het Gewest Brussel vielen maar 25 doden in 2011 en zelfs in de recordjaren vielen er maar 45, zwaargewonden zowat gemiddeld 220 per jaar.
Waar halen ze die onzin uit ? Precies dat bij 30 en 50 geen doden meer vallen, wie weet zelfs nog meer omdat de zwzwgbr dan al helemaal denkt zomaar arrogant over te kunnen steken... In elk geval hebben die 30 zones geen of niet veel verbetering gebracht.
http://statbel.fgov.be/nl/statistieken/cijfers/verkeer_vervoer/verkeer/ongevallen_slachtoffers/verkeersslachtoffers/Mss bedoelt die Groene wel de tram.

Aantal ongevallen met dodelijke afloop gestegen bij MIVB
Bewerkt door: Peter Luysterborg
30/05/12 - 07u52 Bron: belga.be
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1445987/2012/05/30/Aantal-ongevallen-met-dodelijke-afloop-gestegen-bij-MIVB.dhtml
De tram is duidelijk het gevaarlijkste vervoermiddel
per personenkilometer qua slachtofferrisico (dus niet alleen voor de inzittenden). Ook in het buitenland trouwens (Nederland, zelfs Zwitserland).
Het is niet alleen snelheid dat ongevalgevolgen verzwaard andere factoren zoals massa en het front van de tram spelen ook een rol, maar dan hoor je die Groene schillen niet. Bussen en Trams is heilig voor die domme meloenen, die gevaartes mogen door de bebouwde kom denderen, die zijn Groen, NOT.