Auteur Topic: Flitspalen passen zich aan aan dynamische snelheidsborden  (gelezen 5103 keer)

Offline Rafael

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Flitspalen passen zich aan aan dynamische snelheidsborden
« Gepost op: donderdag 25 april 2013 - 11:28:40 »

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
Re: Flitspalen passen zich aan aan dynamische snelheidsborden
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 25 april 2013 - 13:58:49 »
De reden is toch simpel: de kassa kan volop rinkelen, zonder dat er veel moeite voor gedaan moet worden.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 25 april 2013 - 14:08:35 »
bewijs maar eens dat de snelheidsvermindering niet op de juiste manier was aangegeven
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 25 april 2013 - 16:34:14 »
Ik was al langer van plan om met een dashcam te gaan rijden, dat zou al helpen. Maar zoals ze in de buurt van Antwerpen spelen met ronduit gevaarlijke instellingen gaat dit heel veel ongevallen veroorzaken. Ik maak regelmatig mee dat op een lege snelweg, 's avonds plots de snelheid naar 50 km/u wordt teruggebracht zonder één enkele reden.

Repressie om totaal ongeloofwaardige snelheidsbeperkingen af te dwingen ipv geloofwaardige beperkingen in te voeren!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 25 april 2013 - 18:26:24 »
Dan gaan die flitspalen dus op de plaats van die dynamische snelheidsborden moeten staan. Want als ik een dynamisch snelheidsbord voorbijrijdt dat net daarna van 90 km/h naar 70 km/h wijzigt, kan men mij verderop niet beboeten omdat ik nog tegen 90 km/h rijd.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 25 april 2013 - 18:37:32 »
Ik voorspel met de rergelmaat van de klok botsingen voor de craeybeckstunnel.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Paprieka

• Expert
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 26 april 2013 - 14:08:08 »
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20130424_00554457&_section=62042035&utm_source=standaard

Citaat
Bij een normaal verkeer krijgt u een groen pijltje te zien op dynamische verkeersborden. Dat wil zoveel zeggen als: 'Hier mag u 120 kilometer per uur rijden.'

Moeten er niet eens straffen komen voor mensen die zulke gevaarlijke uitspraken doen?

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 26 april 2013 - 20:15:55 »
« Laatst bewerkt op: vrijdag 26 april 2013 - 20:17:38 door Rafael »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 26 april 2013 - 20:16:43 »
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20130424_00554457&_section=62042035&utm_source=standaard

Citaat
Bij een normaal verkeer krijgt u een groen pijltje te zien op dynamische verkeersborden. Dat wil zoveel zeggen als: 'Hier mag u 120 kilometer per uur rijden.'

Moeten er niet eens straffen komen voor mensen die zulke gevaarlijke uitspraken doen?

Ik ben daar ook voorstander van, Paprieka.

Er worden onder meer via het Internet bij de vleet uitspraken gedaan die overtredingen inhouden en niet zelden gevaar opleveren.

In België bestaan er 3 soorten misdrijven: overtredingen (bijvoorbeeld verkeersovertredingen), wanbedrijven (bijvoorbeeld diefstal) en misdaden (bijvoorbeeld moord). Aanzetten tot overtredingen is helaas niet strafbaar, aanzetten tot wanbedrijven en misdaden wel.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 27 april 2013 - 13:30:16 »
Gezien ook ik al verschillende keren die borden heb zien verspringen voor mijn neus (leg maar eens uit aan die mensen die het portiek passeerden toen er 50 op stond dat je niks illegaals doet als je aan 120 passeert omdat dat bord voor je neus blanco werd) gaat dat plezant worden qua opvolging... Per sjans staan er nog niet zoveel palen.

Op de E40 Sterrebeek-Bertem gaat men het eenvoudig oplossen: trajectcontrole aan 90 per uur, ongeacht de rijomstandigheden...

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #10 Gepost op: zaterdag 27 april 2013 - 15:48:05 »
Aanzetten tot overtredingen is helaas niet strafbaar

Behalve deze dan:

Artikel 10. Snelheid

10.4. Het is verboden een bestuurder aan te sporen of uit te dagen overdreven snel te rijden.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rudi

• Expert
« Reactie #11 Gepost op: maandag 29 april 2013 - 16:32:02 »
@wooter,
Weet je wanneer dat ingaat dit TC Sterrebeek-Bertem?
@allen,
benevens Gentbrugge E17 en Erpe-Mere Wetteren E40 zijn er nog ergens anders trajectcontroles in voege of serieus gepland?
Greetz.

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #12 Gepost op: maandag 29 april 2013 - 17:41:59 »
Deze middag, vanaf Ranst richting Antwerpen 70/uur, niets te zien.
In Wommelgem staat aangegeven file tot Borgerhout, volgend portaal 70 doorstreept.
Portaal daarop 100, portaal daarop 50 maar dat was al te laat want daar stond iedereen ineens stil.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 02 mei 2013 - 01:17:57 »
@allen,
benevens Gentbrugge E17 en Erpe-Mere Wetteren E40 zijn er nog ergens anders trajectcontroles in voege of serieus gepland?
Greetz.

De A602 in Luik is er ook al een tijdje ene.