Auteur Topic: Parkeren in Brussel: hoe de inwoners voor de gek gehouden worden  (gelezen 1411 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Parkeren in Brussel: hoe de inwoners voor de gek gehouden worden
« Gepost op: woensdag 24 april 2013 - 19:29:04 »
Citaat van: knack.be
Parkeren in Brussel: hoe de inwoners voor de gek gehouden worden

De gemeente Elsene heeft een nieuw parkeerplan tot stand gebracht om het stijgend gebrek aan parkeerplaatsen aan te pakken. [...]

http://www.knack.be/opinie/opiniemakers/parkeren-in-brussel-hoe-de-inwoners-voor-de-gek-gehouden-worden/opinie-4000283163927.htm
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
Re: Parkeren in Brussel: hoe de inwoners voor de gek gehouden worden
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 24 april 2013 - 22:30:53 »
Citaat
Waarop steunt dan de wettelijkheid van het proces-verbaal? "We hebben gedacht aan wegmarkering, maar dat neemt tijd in beslag en kost geld". Ja, maar ziet u mevrouw, dat kost ons ook geld…

Laat me niet lachen ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 02 mei 2013 - 00:24:51 »
Typisch voor de streek.
Denderleeuw hoort daar ook bij.
Zelfs aan een bewonerskaart (die €50 per jaar kost) geraak je moeilijk.
Ga je naar Aalst, waar parkeren gewoon rampzalig is, krijg je te horen dat je als inwoner van Denderleeuw naar het busje moet gaan die af en toe aan het station staat om een bewonerskaart.
Wel 2 keer dan. Eenmaal om aan te vragen en dan nog een keer om af te halen.
Kan wel enkele weken duren dus kan je een paar keer voor de grap naar het busje gaan zoeken ook.
Wij hebben het opgegeven na 4 pogingen want busje komt vaak niet op vastgestelde tijdstip.
De parkeerwachter daarentegen minstens 3 keer per dag ... met de wagen .... een dikke BMW .... die meestal zelf fout parkeert ook.

Een veilig plaatsje zoeken tussen de andere illegaal parkeerders is de enige mogelijkheid om niet dagelijks minstens €25 aan je been te hebben.

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #3 Gepost op: zondag 15 september 2013 - 14:19:33 »
Deze vorm van oplichting vindt in heel België plaats.

Retributies die opgelegd worden waar er geen afgebakende zone is.
Retributies die opgelegd worden buiten de afgebakende zones, omdat de parkeerwachters hun job niet kennen.
Retributies die opgelegd worden binnen afgebakende zones, maar waar door parkeerborden een andere regeling voorzien is en de zone dus niet geldt (niets zegt dat de andere parkeerregeling effectief moet gelden op dat moment)
Retributies opgelegd aan foutparkeerders, terwijl dat niet mag (Cassatie).

65.5.6. De reglementering geldt in gans de aldus afgebakende zone, behoudens, voor wat het parkeren betreft, op plaatsen waar door middel van verkeerstekens een andere parkeerregeling is voorzien.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder