Auteur Topic: Fietser (30) in levensgevaar na aanrijding met andere fietser  (gelezen 3534 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Fietser (30) in levensgevaar na aanrijding met andere fietser
« Gepost op: zondag 26 mei 2013 - 22:11:21 »
Citaat van: GVA
Fietser (30) in levensgevaar na aanrijding met andere fietser

Twee fietsers zijn zondagochtend rond 4.30 uur frontaal op mekaar ingereden op het fietspad van de Kolonel Silvertoplaan [...]

http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/kiel/fietser-30-in-levensgevaar-na-aanrijding-met-andere-fietser.aspx

Er is daar een fietspad aan elke kant van de weg. Eén van de fietsers was dus een spookrijder.

Maar zelfs tegen de snelheid van een fiets zijn ze er niet in geslaagd om een dergelijk ernstig ongeval te vermijden.

Onn@z#l**rs !!!

Goed zo, beste fietsers, doe zo voort. Stand voor de fietsers: 1-1. Stand voor de automobilisten tegenover de fietsers: 2-0.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Fietser (30) in levensgevaar na aanrijding met andere fietser
« Reactie #1 Gepost op: maandag 27 mei 2013 - 00:10:59 »
Fietsers drinken ook...  (bvb)

Citaat
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20120614_00184702

LEUVEN - Een 23-jarige fietser moest woensdagochtend zijn rijbewijs inleveren omdat hij 2,3 promille alcohol in het bloed had.
« Laatst bewerkt op: maandag 27 mei 2013 - 00:22:09 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: Fietser (30) in levensgevaar na aanrijding met andere fietser
« Reactie #2 Gepost op: maandag 27 mei 2013 - 10:45:27 »
Citaat
Eén van de fietsers was dus een spookrijder.

Hier staat volgens mij (met een niet officieel bordje ...) dat het een dubbelrichting fietspad is.
http://goo.gl/maps/1YGv7

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Fietser (30) in levensgevaar na aanrijding met andere fietser
« Reactie #3 Gepost op: maandag 27 mei 2013 - 11:18:37 »
Dat is daar inderdaad dubbelrichting maar dan kun jke de vraag inderdaad nog stellen hoe stom ze kunnen zijn toch tegen elkaar te botsen.
Wacht laat me raden ; 4.30uur, ze hadden beide geen licht en hebben elkaar niet opgemerkt.....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Fietser (30) in levensgevaar na aanrijding met andere fietser
« Reactie #4 Gepost op: maandag 27 mei 2013 - 12:58:46 »
Dat is daar inderdaad dubbelrichting maar dan kun jke de vraag inderdaad nog stellen hoe stom ze kunnen zijn toch tegen elkaar te botsen.
Wacht laat me raden ; 4.30uur, ze hadden beide geen licht en hebben elkaar niet opgemerkt.....
Het fietspad is daar wel goed verlicht, volgens de foto moet het circa aan die verlichtingspaal gebeurd zijn... http://goo.gl/maps/aw13w

Laat me raden de man was dronken en die vrouw was dat niet, daarom had de vrouw wslk een alerte reactie bij het vallen als die man (verwondingen aan het hoofd kunnen dan dodelijk zijn).

De vrouw viel op de rijbaan (gelukkig net toen geen voertuigen), de man wslk aan de andere kant... waar ook nog een voetpad ligt... maar kijk naar de obstakels daar... palen, fietsrekken, brugreling...



Citaat
Een vrouw (39) viel na de aanrijding met haar fiets op de rijbaan naast het fietspad. Ze was slechts lichtgewond en ze kon zichzelf snel in veiligheid brengen.

De andere fietser, een man van 30 uit Berchem, kwam zwaar ten val. Hij liep verwondingen op aan het hoofd. Hij werd in kritieke toestand overgebracht naar het Stuivenbergziekenhuis. Hij verkeert in levensgevaar.

Was de man ook lichtgewond stond het wslk niet in de krant.
« Laatst bewerkt op: maandag 27 mei 2013 - 13:15:54 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Fietser (30) in levensgevaar na aanrijding met andere fietser
« Reactie #5 Gepost op: maandag 27 mei 2013 - 14:31:14 »
Hier staat volgens mij (met een niet officieel bordje ...) dat het een dubbelrichting fietspad is.
http://goo.gl/maps/1YGv7

Dwaas wegbeheer noem ik dat.

2.7. "Fietspad" : het deel van de openbare weg dat voor het verkeer van fietsen en tweewielige bromfietsen klasse A is voorbehouden door de verkeersborden D7, D9 of door de wegmarkeringen bedoeld in artikel 74.

Jazeker, ofwel wegmarkeringen ... ofwel een verkeersbord D7/D9.  Niet de beide.  Want nu mogen die fietsers die je op je link links in hun rijrichting ziet rijden, daar nog geeneens rijden.  Zij moeten strikt genomen thv die dwarsweg afstappen.  Immers:

9.1.2.1° Wanneer de openbare weg een berijdbaar fietspad, aangeduid door wegmarkeringen zoals bepaald in artikel 74, omvat, dan moeten de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A, dit fietspad volgen voor zover het rechts in hun rijrichting ligt. Zij mogen een dergelijk fietspad niet volgen, wanneer dit links in hun rijrichting ligt.
« Laatst bewerkt op: maandag 27 mei 2013 - 14:37:56 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Fietser (30) in levensgevaar na aanrijding met andere fietser
« Reactie #6 Gepost op: maandag 27 mei 2013 - 15:01:08 »
Hier staat volgens mij (met een niet officieel bordje ...) dat het een dubbelrichting fietspad is.
http://goo.gl/maps/1YGv7

Je hebt de Kolonel Silvertopstraat opgezocht.

Het ongeval is gebeurd op de Kolonel Silvertoplaan.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Fietser (30) in levensgevaar na aanrijding met andere fietser
« Reactie #7 Gepost op: maandag 27 mei 2013 - 15:09:41 »
Laat me raden de man was dronken en die vrouw was dat niet, daarom had de vrouw wslk een alerte reactie bij het vallen als die man (verwondingen aan het hoofd kunnen dan dodelijk zijn).

Laat mij ook eens raden: de vrouw was dronken, en geraakte daardoor niet gekwetst tijdens haar val.  ;D

Iemand die dronken is, biedt geen weerstand bij een ongeval, en geraakt daardoor dikwijls niet of minder zwaar gekwetst.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Fietser (30) in levensgevaar na aanrijding met andere fietser
« Reactie #8 Gepost op: maandag 27 mei 2013 - 15:10:19 »
Je hebt de Kolonel Silvertopstraat opgezocht.

Het ongeval is gebeurd op de Kolonel Silvertoplaan.  :D

Yup, ik kan er wel inkomen.  Als ik via Google Maps Kolonel Silvertoplaan intik, krijg ik ook slechts 2 mogelijkheden:

* Kolonel Silvertopstraat in Antwerpen
* Kolonel Silvertoplaan ergens in Sint-Anthonis in Nederland.

Maar de Kolonel Silvertoplaan in Antwerpen, lijkt Google Maps niet te kennen.  Ik zal dus wellicht dezelfde fout maken als Paprieka ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Fietser (30) in levensgevaar na aanrijding met andere fietser
« Reactie #9 Gepost op: maandag 27 mei 2013 - 15:52:44 »
Maar de Kolonel Silvertoplaan in Antwerpen, lijkt Google Maps niet te kennen.  Ik zal dus wellicht dezelfde fout maken als Paprieka ....

De krant is gewoon mis, toch als de straatnaam tussen fotodatum maart 2009 en nu niet veranderd is  ;D:
http://goo.gl/maps/Natjf   duidelijk Kolonel Silvertopstraat
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Fietser (30) in levensgevaar na aanrijding met andere fietser
« Reactie #10 Gepost op: maandag 27 mei 2013 - 15:59:32 »
De krant is gewoon mis, toch als de straatnaam tussen fotodatum maart 2009 en nu niet veranderd is  ;D:
http://goo.gl/maps/Natjf   duidelijk Kolonel Silvertopstraat

Neen, de kaart is gewoon mis. Ik heb daar in één van die blokken in de Jan Denucéstraat gewoond van 1974 tot 1976. Dat is daar ook nu nog altijd de Kolonel Silvertoplaan.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Fietser (30) in levensgevaar na aanrijding met andere fietser
« Reactie #11 Gepost op: maandag 27 mei 2013 - 16:03:56 »
Neen, de kaart is gewoon mis. Ik heb daar in één van die blokken in de Jan Denucéstraat gewoond van 1974 tot 1976. Dat is daar ook nu nog altijd de Kolonel Silvertoplaan.

Dus het straatnaambordje op de link van Michel is dan ook verkeerd?  Daar lees ik toch ook Kolonel Silvertopstraat.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Fietser (30) in levensgevaar na aanrijding met andere fietser
« Reactie #12 Gepost op: maandag 27 mei 2013 - 16:08:03 »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Fietser (30) in levensgevaar na aanrijding met andere fietser
« Reactie #13 Gepost op: maandag 27 mei 2013 - 16:14:38 »
Zie Silvertoptorens.

Zie stratenplan  ;)



(het kan toch zijn dat ze -laan in -straat veranderd hebben ?)

Of in de gesproken taal (volksmond) - laan en de geschreven - straat.  :D

Zelfde link als het stratenplan:
Citaat
http://www.zappaworld.be/Info/Plan_En_Route

U komt vanuit de richting Gent
Na de Kennedytunnel komt u op de Antwerpse Ring en dient u rechts aan te houden. Op de Antwerpse ring neemt u de afrit Antwerpen Centrum - Hoboken. U blijft rechts rijden richting Hoboken. U neemt een nieuwe afslag (grote bocht) richting Hoboken (rechtdoor zou u op de Boomsesteenweg A12 komen.) Op het einde van de afrit (lichten) slaat u linksaf (Kolonel Silvertoplaan);

Naja, google-maps maakt tenslotte de foto´s, en ook een ouder bord x00 meter verder heeft -straat.

Halen we het gezag erbij.  :D
http://www.politieantwerpen.be/streets/kolonel-silvertopstraat-2020

of Huisvesting A:
Citaat
De eigenlijke wandeling doorheen de wijk ‘het Kiel’ in Antwerpen start ter hoogte van
de Silvertop-torens (Jan Dunecéstraat, bereikbaar via afrit K. Silvertopstraat van A12 (J.
De Voslei)).

Het renovatieproject van de Silvertoptorens omvat de renovatie en verbouwing
van 608 sociale appartementen tot 507
totaal vernieuwde woningen, gecombineerd
met commerciële en buurtgerichte functies
en de kantoren van de sociale huisvestingsmaatschappij De Goede Woning. Bij de
voorbereiding en de uitwerking van deze
renovatieprojecten werden de bewoners
maximaal betrokken; gedurende de werken
aan de torens zelf wordt herhuisvesting
voorzien.
http://www.vmsw.be/Portals/0/objects/VMSW/Publicaties/WandelwijzerANTWERPEN.pdf
« Laatst bewerkt op: maandag 27 mei 2013 - 16:31:50 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Fietser (30) in levensgevaar na aanrijding met andere fietser
« Reactie #14 Gepost op: dinsdag 28 mei 2013 - 00:25:13 »
Die weg blijkt dan toch van naam veranderd te zijn. Op de site www.antwerpen.be staat op het stadsplan namelijk Kolonel Silvertopstraat. Zelfs de krantenredacties is dit blijkbaar ontgaan.

Wie verandert er nu zo een naam van -laan in -straat? Weer een Belgische klucht zeker... 't is begod een weg met drie rijstroken in elke richting, een middenberm met tramsporen in beide richtingen, en links en rechts een fietspad en een trottoir, en er staat geen ander gebouw dan de Silvertoptorens, doch de bouwheren daarvan waren destijds verplicht om hun toegang aan te leggen langs achter langs de Jan Denucéstraat. Enkel te voet geraak je van de Kolonel Silvertopstraat bij de Silvertoptorens.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 28 mei 2013 - 00:26:44 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."