Auteur Topic: auto kopen tegen foutparkeerders  (gelezen 2552 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
auto kopen tegen foutparkeerders
« Gepost op: woensdag 05 juni 2013 - 08:58:16 »
http://www.gva.be/regio-antwerpen-zuid/boom/bewoner-koopt-auto-tegen-foutparkeerders.aspx

Soek te vaudten .....

1) Hijj verzuimde een reproductie van zijn kenteken voor zijn garagepoort aan te brengen, en mag er daardoor eigenlijk zélf geeneens parkeren....   :D
2) Erger: hij kreeg van het gemeentebestuur gedaan, dat ze er een gele onderbroken streep aanbrachten op de trottoirband.  Nu mag hij er zelf zéker niet meer parkeren op de rijbaan ...  :D
3) En ik vermoed dat deze markering niet mag aangebracht worden, op plaatsen waar sowieso al een parkeerverbod geldt.

Begrijp me nu zeker niet verkeerd.  Ik kan kan er uiteraard wél enorm veel begrip voor opbrengen dat die man dat spelleke kotsbeu wordt om z'n garage weer 's niet in of uit te kunnen door de zoveelste foutparkeerder.
« Laatst bewerkt op: woensdag 05 juni 2013 - 10:33:03 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Re: auto kopen tegen foutparkeerders
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 05 juni 2013 - 13:37:53 »
Het is inderdaad droevig dat zovele mensen zelfs geen respekt meer hebben voor de toegang tot een eigendom.

En als het is dat je niet binnen kunt rijden, doen de flikken niets. Tenzij je vóór de inrit van een politiebureau parkeert.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 05 juni 2013 - 13:43:58 »
En als het is dat je niet binnen kunt rijden, doen de flikken niets. Tenzij je vóór de inrit van een politiebureau parkeert.

Men heeft het genot van zijn garage.  Ook bij het niet kunnen inrijden, MOET de politie desgevraagd actie ondernemen.  Ik dacht daar in het Antwerpse al rechtspraak over bestond, maar ik vind niet meteen link.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 06 juni 2013 - 13:35:09 »
Men heeft het genot van zijn garage.  Ook bij het niet kunnen inrijden, MOET de politie desgevraagd actie ondernemen.

Jaja, ze zullen wel eens langs komen, als ze eens tijd hebben, want er zijn ondertussen dringender zaken. En tegen dat ze komen, is de foutparkeerder al lang weg.

Bovendien kan dat moeilijk worden. Stel: mijn auto staat vóór jouw inrit, en voortdurend neem ik er een lucifersdoosje uit en leg het er weer in. Mijn auto staat dus niet geparkeerd, want ik ben aan het laden en lossen. En daar staat geen tijdsbeperking op.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 06 juni 2013 - 13:38:37 »
Men heeft het genot van zijn garage.  Ook bij het niet kunnen inrijden, MOET de politie desgevraagd actie ondernemen.

Jaja, ze zullen wel eens langs komen, als ze eens tijd hebben, want er zijn ondertussen dringender zaken. En tegen dat ze komen, is de foutparkeerder al lang weg.

Bovendien kan dat moeilijk worden. Stel: mijn auto staat vóór jouw inrit, en voortdurend neem ik er een lucifersdoosje uit en leg het er weer in. Mijn auto staat dus niet geparkeerd, want ik ben aan het laden en lossen. En daar staat geen tijdsbeperking op.

Hier in Duitsland is dat beter geregeld. Een niet-geïmmobiliseerd voertuig dat ergens langer dan 3 minuten staat of door zijn bestuurder verlaten wordt, is een parkerend voertuig. In- of uitstappen of laden en lossen maakt daarbij niets uit.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 06 juni 2013 - 16:43:43 »

Ik dacht dat er al gemeenten aansprakelijk gesteld waren voor de schade die een voertuig opliep, mede doordat een eigenaar zijn inrij niet in kon, en de politie verzuimde op te treden.

Zij kunnen dan nog steeds optreden, en je bevelen je auto te verplaatsen.  Verplaats je hem niet, dan heb je een bevel van een bevoegd persoon genegeerd. 

Hier in Duitsland is dat beter geregeld. Een niet-geïmmobiliseerd voertuig dat ergens langer dan 3 minuten staat of door zijn bestuurder verlaten wordt, is een parkerend voertuig. In- of uitstappen of laden en lossen maakt daarbij niets uit.

Dus een autocar die 60 gepensioneerden, inclusief hun bagage wil laten instappen, heeft maar 3 minuten.  Nadien wordt 't een geparkeerd voertuig .... 

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 07 juni 2013 - 18:02:30 »
Dus een autocar die 60 gepensioneerden, inclusief hun bagage wil laten instappen, heeft maar 3 minuten.  Nadien wordt 't een geparkeerd voertuig .... 

Inderdaad.

In Duitsland overweegt een autocarbestuurder dus best niet om een half uur vóór jouw inrit of op een bushalte te gaan staan om die 60 gepensioneerden te laten instappen en hun bagage te laden.