Frankrijk is in niets vergelijkbaar met Duitsland, weer, eten, cultuur, bevolking, mentaliteit .
Heb ik ergens beweerd dat betreft al dit F met D vergelijkbaar is ? Waar ?

Zelfs als het er volgens jou perceptie in Duitsland in de jaren 70 losjes aan toe ging, men kleurde een beetje buiten de lijntjes, maar in Frankrijk kleurde men alleen buiten de lijntjes en niets meer tussen de lijntjes.
Ik spreek enkel over D, en ik gaf aan dat F quasi of bijna zo onveilig was als D,
ENKEL betreft verkeersdoden/inwoners; en dat in de tijden waar geen gordelplicht bestond en amper een snelheidsbeperking, navenante handhaving enz...
ttz zowat gelijke wapens opgelegd door de overheden = in beide landen ging het er losjes aan toe zeggen de verkeersdodencijfers toch. Dat eten, cultuur, bevolking, mentaliteit... niet te vergelijken is wilt daarom nog niet zeggen dat de Duitsers algemeen veel veiliger reden als de Fransen ook al "kleurden de Fransen meer buiten de lijnen".

Mijn grootmoeder en mijn vader hebben jaren in Duitsland gewoond op hetzelfde ogenblik dat mijn tante in Zuid frankrijk woonde. Hoe het er ergens aan toe gaat is een vorm van perceptie tov van wat je verwacht of gewoon bent.
Van F heb ik amper een perceptie van die tijden 60-70´s, ik ben lang geleden wel eens 3 dagen in Parijs geweest, maar zo reden ze in Brussel ook...
maar zoals ik schreef heb ik nergens F met D vergeleken.
In Frankrijk geeft elke snelheidsovertreding hoe klein dan ook aanleiding tot het aftrekken van punten, naargelang de snelheid worden meer of minder punten afgetrokken.
ELKE ? toch niet gehoord van je tante ?

Volgens mij klopt dat helemaal niet - is ook totaal onlogisch - , en is betreft Vmax-overtreding F quasi amper verschillend van D , F geeft ook 1 punt vanaf 21 kmh teveel hoor, F heeft wel hogere boetes (onlangs serieus verhoogd) vooral binnen-bbk.
Frankrijk:
http://www.securite-routiere.gouv.fr/ LES PAGES LES + LUES
> Vitesse Sanctions et réglementations
Excès de vitesse inférieur à 20 km/h (avec limitation supérieure à 50 km/h)
- Amende forfaitaire de 68 euros
- Retrait d’1 point sur permis de conduire
Excès de vitesse inférieur à 20 km/h (avec limitation inférieure ou égale à 50 km/h)
- Amende forfaitaire de 135 euros
- Retrait d’1 point sur permis de conduire
Excès de vitesse égal ou supérieur à 20 km/h et inférieur à 30 km/h
- Retrait de 2 points sur permis de conduire
Excès de vitesse égal ou supérieur à 30 km/h et inférieur à 40 km/h
- Retrait de 3 points sur permis de conduire
- Suspension de 3 ans du permis de conduire
Excès de vitesse égal ou supérieur à 40 km/h et inférieur à 50 km/h
- Retrait de 4 points sur permis de conduire
- Confiscation du véhicule
Excès de vitesse supérieur ou égal à 50 km/h
- Amende forfaitaire de 1 500 euros
- Retrait de 6 points sur permis de conduire
- Suspension de 3 ans du permis de conduire (sans sursis ni « permis blanc »)
- Confiscation obligatoire du véhicule en cas de récidive
Récidive d’excès de vitesse supérieur ou égal à 50 km/h
- Amende forfaitaire de 3 750 euros
- Retrait de 6 points sur permis de conduire
- Suspension de 3 ans du permis de conduire (sans sursis ni « permis blanc »)
- Immobilisation ou confiscation du véhicule - Peine de prison de 3 mois
Duitsland: (link uit vorige post)
buiten bbk:
21-25 km/h 70,- EUR, 1 Punkt 26-30 km/h 80,- EUR, 3 Punkte
31-40 km/h 120,- EUR, 3 Punkte 41-50 km/h 160,- EUR, 3 Punkte, 1 Monat Fahrverbot
51-60 km/h 240,- EUR, 4 Punkte, 1 Monat Fahrverbot
61-70 km/h 440,- EUR, 4 Punkte, 2 Monate Fahrverbot
über 70 km/h 600,- EUR, 4 Punkte, 3 Monate Fahrverbotbinnen bbk:
21-25 km/h 80,- EUR, 1 Punkt 26-30 km/h 100,- EUR, 3 Punkte
31-40 km/h 160,- EUR, 3 Punkte, 1 Monat Fahrverbot 41-50 km/h 200,- EUR, 4 Punkte, 1 Monat Fahrverbot
51-60 km/h 280,- EUR, 4 Punkte, 2 Monate Fahrverbot 61-70 km/h 480,- EUR, 4 Punkte, 3 Monate Fahrverbot
über 70 km/h 680,- EUR, 4 Punkte, 3 Monate Fahrverbot
Je had toch moeten weten dat ik dat ging nazien, zeker als je zoiets ongelooflijks vertelt.

Een bord missen 30, 50, 70, 90 is dus uit den boze.
Kwatsch dus.
Ook het niet verlenen van voorrang geeft in Frankrijk een aftrek van 4 punten van je krediet.
Zoek jij nu eens even naar de bron.

hopla, hier heb je gelijk:
Refus de priorité
- Retrait de 4 points sur permis de conduire
In D is voorrangsnegatie tot 3 punten:
Vorfahrt nicht beachtet und dadurch einen Vorfahrtsberechtigten gefährdet 50,- EUR, 3 Punkte
Misschien kan men in Belgie ook punten aftrekken van fietsers want dat zou veel oplossen.
Nu ben je wat aan´t overdrijven...
Het gaat er voor het ogenblik in Frankrijk vrij correct aan toe vergeleken met 20 jaar geleden.
Men ziet het ook aan de daling van hun verkeersdodencijfers... wie weet hadden ze het puntenrijbewijs veel eerder ingevoerd (zoals D) waren ze nog een pak veiliger en haalden ze het niveau van D.
Ik ben nog altijd niet overtuigd dat een rijbewijs met punten gaat leiden tot een betere wegcode en een betere naleving van de plaatsingsvoorwaarden.
Waar schreef ik dat ?
Ben ik zo onduidelijk ?
Natuurlijk moet het BE-wegbeheer eerst op punt gezet worden, tesamen met de wegcode, dat gaat dus een win-win-win-maatregel worden als men ooit een puntenrijbewijs invoert in BE...
Jullie gaan er vanuit dat bestuurders die onterecht beboet werden gelijk zullen krijgen op de rechtbank.
Meestal toch, denk ik zo (hangt van de rechter af...). Denk jij van niet ?
Ik ben nog altijd voorstander van zuivere situaties waarbij dan een puntensysteem past en niet andersom.
Bedoelde ik iets anders ?