Als het Belgisch puntensysteem toe zou laten om kleine snelheidsovertredingen te begaan of andere fouten te maken zonder onmiddellijk aan je punten te zitten liggen de kaarten inderdaad anders. Maar heeft het dan nog zin? Je moet dan al een zware overtreder zijn en recidivist om je rijbewijs kwijt te geraken.
Juist daarom heeft een puntenrijbewijs zin, het D-rijbewijs op punten is daar toch het bewijs van.
Een toevallige vergissing kan dan inderdaad niet direct kwaad. Sommigen zullen hier natuurlijk gebruik van maken en steeds in de vergissing rijden waardoor er eigenlijk heel weinig zal veranderen. Als je 50 mag zullen ze nog steeds 70 willen rijden en komen duwen.
Ja en ? die betalen dan nog altijd een dikke boete zoals voorheen (als ze betrapt worden). En van
komen duwen heb ik zelden last, toch hier in Limburg niet; ze halen me dan gewoon in of ik stoor me er niet aan.
Handhaving veiligheidsafstand heeft wel weinig met snelheid of traagheid te maken.
Ik weet natuurlijk niet juist wat jij doet als er iemand voor je trager wil rijden als jezelf,
ben jij dan dé komen-duwer
? Sommige artikels spreken mekaar gewoon tegen. Het komt er dan gewoon op aan om het juiste artikel in de juiste context te gebruiken om veroordeeld te worden of niet.
Dat weten we hier allemaal toch @ mazda, men wil toch al lang een nieuwe wegcode maken en uiteraard moeten dan de plaatsingsvoorwaarden en hun toepassing ook serieus opgefrist worden, zachtjes uitgedrukt. En dan moet er een serieuze boetecatalogus opgemaakt worden (bvb ook afstand-bumperplakken in stappen en andere) op alle zware verkeersovertredingen naargelang echte gevaarlijkheid, en dan moet de handhaving ook navenant zijn... enz...
En dan pas kan een puntenrijbewijs tot resultaten leiden. Duitsland heeft er bijna 40 jaar puntenrijbewijsevolutie opzitten, daar kan men alleen maar van profiteren hoe dat zij het doen.