Auteur Topic: Vlaming kraakt kwaliteit Vlaamse snelwegen af  (gelezen 2339 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Vlaming kraakt kwaliteit Vlaamse snelwegen af
« Gepost op: dinsdag 11 juni 2013 - 12:02:04 »
Citaat van: GVA
Vlaming kraakt kwaliteit Vlaamse snelwegen af

De helft van de Vlamingen vindt de zichtbaarheid op Vlaamse autosnelwegen bij regenweer en 's nachts slecht tot zeer slecht. [...]

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1401474/vlaming-kraakt-kwaliteit-vlaamse-snelwegen-af.aspx
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Vlaming kraakt kwaliteit Vlaamse snelwegen af
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 11 juni 2013 - 19:13:03 »
Dat is een heel vertekend beeld aangezien de helft nooit rechts rijd.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Vlaming kraakt kwaliteit Vlaamse snelwegen af
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 12 juni 2013 - 10:12:58 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Vlaming kraakt kwaliteit Vlaamse snelwegen af
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 12 juni 2013 - 18:20:02 »
Alvast na iedere winter laat ik hier de ruitenwisserbladen vervangen.

Je kunt de auto in de winter nog zo zorgvuldig vrijmaken: zo nu en dan veegt er een ruitenwisser toch nog eens over een stukje ijs. En vanaf dan trekt hij op die plaats een streep over de ruit.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Vlaming kraakt kwaliteit Vlaamse snelwegen af
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 12 juni 2013 - 20:16:19 »
Nieuwe ruitenwissers maken op Belgische wegen niks uit hoor. Na een regenbui blijf je nog altijd het opspattend water van de voertuigen voor je hebben en daar kunnen je ruitenwissers niks aan doen.

Wat wel helpt is ZOAB, maar hier blijft men koppig SMA aanleggen dat absoluut geen water door laat en bijgevolg je nog uren na een bui kan nagenieten van de regen.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Vlaming kraakt kwaliteit Vlaamse snelwegen af
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 12 juni 2013 - 20:29:38 »
Yep een gevulde ruitensproeiertank is hier meer nodig.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Vlaming kraakt kwaliteit Vlaamse snelwegen af
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 13 juni 2013 - 09:29:46 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Vlaming kraakt kwaliteit Vlaamse snelwegen af
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 13 juni 2013 - 15:36:30 »
Yep een gevulde ruitensproeiertank is hier meer nodig.

De ruitensproeiertank van onze Volvo S60 heeft een inhoud van 5 liter. En met die verplichte sproeiers voor de Xenon-lampen erbij vebruikt die wagen soms meer sproeivloeistof dan diesel.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Vlaming kraakt kwaliteit Vlaamse snelwegen af
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 13 juni 2013 - 20:09:52 »
Ik gebruik regelmatig anti-rain, of rain-X of zoiets, op beide auto´s; mijn vrouw trouwens ook voor de huisvensters enzo, dat heet Shinezall.  ;)
« Laatst bewerkt op: donderdag 13 juni 2013 - 20:15:02 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Vlaming kraakt kwaliteit Vlaamse snelwegen af
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 13 juni 2013 - 22:06:12 »
Yep een gevulde ruitensproeiertank is hier meer nodig.

De ruitensproeiertank van onze Volvo S60 heeft een inhoud van 5 liter. En met die verplichte sproeiers voor de Xenon-lampen erbij vebruikt die wagen soms meer sproeivloeistof dan diesel.

Dat neem ik er graag bij. Xenon-lampen wil ik echt niet meer missen. Eindelijk heb ik licht voor me! Ik heb trouwens altijd enkele liters sproeivloeistof in mijn koffer. In de winter is dit eigenlijk een must! Als je zonder valt op een weg waar nog wat zout op ligt zie je niks meer!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Vlaming kraakt kwaliteit Vlaamse snelwegen af
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 14 juni 2013 - 03:02:37 »
Ik gebruik regelmatig anti-rain, of rain-X of zoiets, op beide auto´s; mijn vrouw trouwens ook voor de huisvensters enzo, dat heet Shinezall.  ;)

Heb ik niet nodig.

Ons huis is in typische Alpenstijl gebouwd: het dak reikt tot een eind voorbij de gevels.

De vensters staan daardoor nooit bloot aan regen of zon, en het is ook bij een hittegolf nooit te warm in huis. Bovendien staat ons huis een heel eind van de straat verwijderd, zodat we ook geen vervuiling door het verkeer hebben. Twee keren per jaar de vensters schoonmaken volstaat dan ook.

Dagelijks flink doorluchten is evenwel de boodschap om schimmelvorming te vermijden.

Als het bewolkt is, hebben we in de woonkamer meestal kunstlicht nodig op ogenblikken waarop we dat in België niet nodig hadden.

In de winter daarentegen hebben we binnen meestal geen kunstlicht nodig: de sneeuw reflekteert voldoende licht naar binnen. En sneeuw ligt er hier gemiddeld 5 maanden per jaar.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."