Auteur Topic: Touring klaagt over vuilniswagens die verkeer doen opstoppen  (gelezen 2293 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Touring klaagt over vuilniswagens die verkeer doen opstoppen
« Gepost op: vrijdag 14 juni 2013 - 16:37:27 »
Citaat van: GVA
Touring klaagt over vuilniswagens die verkeer doen opstoppen

Touring wil dat steden en gemeenten hun vuilniswagens en kuisvoertuigen tijdens de spits weghouden van drukke wegen.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1403558/touring-klaagt-over-vuilniswagens-die-verkeer-doen-opstoppen-tijdens-de-spits.aspx

Ter verduidelijking: "kuisvoertuigen" heten in het Nederlands "schoonmaakvoertuigen".

Akkoord: dergelijke voertuigen moeten wegblijven uit de spits.

Maar volgens Touring hebben zelfs enkele minuten onvoorziene verliestijd op de weg "zeer verstrekkende gevolgen"... Mensen, in wat voor een wereld leven jullie daar in België? Hebben jullie daar nog tijd om te ademen?

Hier stoppen twee bestuurders die elkaar kruisen, naast elkaar om een babbeltje te slaan. En de achteropkomenden wachten gewoon en genieten intussen van de muziek op de radio of op een goede CD. Toch wordt hier veel harder gewerkt dan in België. Iedere voltijdse werknemer heeft een arbeidscontract van 40 uur per week, doch niemand werkt minder dan 48 uur per week, sommigen zelfs 60 uur per week. En als ze dan toch maar 40 uur per week moeten werken, dan zoeken ze wel een nevenjob. Er woont hier momenteel tijdelijk een Hongaar bij ons in. Hij doet een eerste job van 8:00 tot 17:00 en een tweede job van 17:00 tot 22:00. Daarna komt hij bij ons douchen en gaat hij slapen.

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
Re: Touring klaagt over vuilniswagens die verkeer doen opstoppen
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 14 juni 2013 - 16:57:27 »
Bwa, ik vind het toch een goeie beslissing van Antwerpen om om op de Deurnebaan en de Bischoppenhoflaan het vuilnis idd 's nachts op te halen.  Geen gezever met slenterende vuilniswagens in volle spits meer.  En veiliger voor de betrokken werknemers ook.  Toen ze daar overdag nog ophaalden, heb ik geregeld gezien hoe ze moesten wegspringen voor hun leven door een ongeduldige achterligger.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 15 juni 2013 - 05:09:03 »
Bwa, ik vind het toch een goeie beslissing van Antwerpen om om op de Deurnebaan en de Bischoppenhoflaan het vuilnis idd 's nachts op te halen.

Fantastisch moet dat zijn als je daar bij een hittegolf met een open venster wil slapen: het lawaai van de vrachtwagenmotor met bijbehorende stank vanwege de langzame verplaatsing, het oranje zwaailicht, het lawaai bij het samenpersen van de vuilnis, het geroep en gevloek van die gasten als de bestuurder wat te ver rijdt of wat te vroeg vertrekt, enz.

Citaat
En veiliger voor de betrokken werknemers ook.  Toen ze daar overdag nog ophaalden, heb ik geregeld gezien hoe ze moesten wegspringen voor hun leven door een ongeduldige achterligger.

Die werknemers hebben niet meer rechten dan andere voetgangers, en moeten bijgevolg voorrang verlenen aan de bestuurders alvorens zich op de rijbaan te begeven. Als ik mij zomaar lukraak op de rijbaan begeef, kan het ook best zijn dat ik moet wegspringen voor mijn leven. Maar die gasten denken natuurlijk dat ze wat meer mogen omdat ze met een vuilnisophaalwagen op schok zijn.

Daarbij overtreedt de bestuurder onophoudelijk de wegcode wanneer de ophalers achteraan op een trede van de ophaalwagen staan:

Citaat
AR 44.3. Het is verboden personen te vervoeren op de uitwendige delen van de carrosserie van een voertuig.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 15 juni 2013 - 06:03:07 »
Eigenlijk is dat lijstje ver van af ; wegmarkeringsschilders, groenwerkers, ....
Het moet allemaal in de spits gebeuren....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 15 juni 2013 - 06:46:12 »
Fantastisch moet dat zijn als je daar bij een hittegolf met een open venster wil slapen: het lawaai van de vrachtwagenmotor met bijbehorende stank vanwege de langzame verplaatsing, het oranje zwaailicht, het lawaai bij het samenpersen van de vuilnis, het geroep en gevloek van die gasten als de bestuurder wat te ver rijdt of wat te vroeg vertrekt, enz.

En zij die met de nachtshift staan, hebben dat probleem anders overdag, inclusief lawaai van de file erachter ....  Qua hittegolf: hoe doen ze dat dan pakweg in Spanje?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 15 juni 2013 - 15:33:15 »
Qua hittegolf: hoe doen ze dat dan pakweg in Spanje?

siësta  ;)
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 15 juni 2013 - 18:55:40 »
M'n schoonzus gaat ook jaarlijks op vakantie in Spanje, ze huren daar dan een huisje.  En daar wordt het vuilnis al jàààrenlang 's nachts opgehaald.  Niemand die daar een probleem mee heeft qua nachtrust.  Dat bedoelde ik ....

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 15 juni 2013 - 21:12:37 »
En zij die met de nachtshift staan, hebben dat probleem anders overdag, inclusief lawaai van de file erachter ....

Wie voor nachtwerk kiest, kiest nu eenmaal voor een ongezond beroep, met alle daaraan verbonden nadelen.

Sommige (maar lang niet alle) van die beroepen zijn evenwel 's nachts helaas onmisbaar. Wie om middernacht een hartaanval krijgt, kan niet tot 's morgens op een ziekenwagen wachten. Maar auto's zouden niet 's nachts in elkaar moeten geschoten worden als we niet zouden willen dat ook de vuilnisophaler met een Porsche kan rijden.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 15 juni 2013 - 21:15:04 »
M'n schoonzus gaat ook jaarlijks op vakantie in Spanje, ze huren daar dan een huisje.  En daar wordt het vuilnis al jàààrenlang 's nachts opgehaald.  Niemand die daar een probleem mee heeft qua nachtrust.

's Nachts in de disco en overdag maffen op het strand misschien?  :D

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 15 juni 2013 - 23:13:27 »
's Nachts in de disco en overdag maffen op het strand misschien?  :D

Nee, die tijd is al lang voorbij.  Ze hebben een gezinnetje met 2 jonge kindjes....