Auteur Topic: Kent u alle gas boete's?  (gelezen 2377 keer)

Offline jo

• Meer dan expert
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Kent u alle gas boete's?
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 05 juni 2013 - 13:29:17 »
Terug naar de Middeleeuwen, toen er ook in elke stad andere regels golden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Rechter zorgt voor eerste vrijspraak na GAS-boete
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 22 juni 2013 - 15:39:00 »
Citaat van: GVA
Rechter zorgt voor eerste vrijspraak na GAS-boete

In Haacht heeft een politierechter een GAS-boete voor geluidsoverlast ongedaan gemaakt. [...]

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1408360/rechter-zorgt-voor-eerste-vrijspraak-na-gas-boete.aspx

Eindelijk.

Let op een belangrijk zeer terecht onderdeel van de motivering van de rechter:

Citaat
[...] de dag van vandaag, gelet op de toenemende onverdraagzaamheid en de algemene verzuring, [..]

Bedroevend.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 22 juni 2013 - 17:44:25 »
En het onderdeel waarin hij verwijst naar de willekeur waaraan we overgeleverd zijn, is ook terecht.

Hier kregen we vorig jaar een briefje in de brievenbus aangaande een feestje dat gepland was.  Er stond een telefoonnr. op, just in case de muziek mss toch wat te luid zou staan.  Een telefoontje zou volstaan, om de muziek stiller te zetten.

Wij wonen er vlak naast, met drie kleine kindjes.  En we sliepen met de ramen wagewijd open die avond/nacht.  Niet de minste last gehad.  Dito voor hun buren aan de andere kant.  's Anderendaags desondanks toch vernomen dat zij de politie aan de deur hebben gekregen, met de dringende vraag de muziek stil te zetten.  Het was datte, of de GAS-ambetantenaar zou langskomen.  1, yep: welgeteld 1 zuurpruim in de ganse straat, en je hebt 't aan je rekker.  Tof!
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: zondag 23 juni 2013 - 12:55:32 »
Wij hebben hier onlangs iets gelijkaardigs beleefd. Met een toerist (een noodzakelijk kwaad) uiteraard.

Een Entertainer speelt buiten, doch houdt daarom telkens stipt om 22:00 u. op.

Die dag komt er al om 21:00 u. een toerist zich beklagen dat men hem tot aan de andere kant van het dorp hoort. Waarop de entertainer hem antwoordt: "Toch een fantastische installatie die ik heb, hé. Het verheugt me dat U er ook daar gratis kunt mee van genieten."

Offline jo

• Meer dan expert
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #6 Gepost op: zondag 23 juni 2013 - 21:19:35 »
Citaat
"Dit soort willekeur van een ambtenaar die soms wel en soms geen GAS-boete uitschrijft, gaat leiden tot een hoop klachten van mensen. En waar gaan die klachten terechtkomen? Bij het gerecht, waar ze in de eerste plaats afwilden van dit soort verhalen rond overlast."

In de eigen schoen schieten, of hoe noemen ze dat ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone