Auteur Topic: antwerpen bant oude diesels  (gelezen 2357 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
antwerpen bant oude diesels
« Gepost op: zondag 15 september 2013 - 12:42:53 »
http://www.deredactie.be/permalink/1.1728498

Watch my words :

Antwerpen gaat nog 's dezelfde stommiteit begaan, als toen met het quad-verbod in de binnenstad.  Er zijn toen ook een aantal vrijspraken gevolgd.  Pas daarna kwam Schouppe-zot De Wever ter hulp, door een nieuw verkeersbord te voorzien in de wegcode.  Ik begin zo precies een déjà-vu gevoel te krijgen.  Ze gaan weer een verbod uitvaardigen op basis van een (nog) onbestaand verkeersbord.  En dat verkeersbord zal pas in de wegcode voorzien worden, na de nodige vrijspraken.

Some things will never change .....  (Naja, ze hebben nog drie jaar den tijd om zo'n bord uit te vinden en te voorzien in de wegcode).
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: antwerpen bant oude diesels
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 17 september 2013 - 17:07:47 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: antwerpen bant oude diesels
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 17 september 2013 - 17:15:51 »
Tja,... Tobackograd.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: antwerpen bant oude diesels
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 17 september 2013 - 17:44:42 »
Leuven doet 'beter': http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20130916_00744736

Zeer wslk meer aaneengesloten voetgangerszones, is dus helemaal niets nieuws.

vb een relatief kleine stad in D: Freiburg en zijn oude stadskern.
http://www.kis.uni-freiburg.de/fileadmin/user_upload/kis/kontakt/anfahrtsweg/plan_kis_gross.jpg

Als men voor de nodige parkeerplaatsen zorgt en een degelijk verkeersmanagement is dat toch geen probleem, Freiburg heeft ca. 15 parkeerhuizen of parkeergarages. maakt x.000 parkeerplaatsen.
http://de.wikipedia.org/wiki/Freiburg_im_Breisgau#Stra.C3.9Fenverkehr




http://www.freiburg.de/pb/,Lde/231355.html
Gele kleur zijn aaneengesloten voetgangerszones.

Hoeveel parkeerplaatsen rond de stradskern heeft Leuven er ? Best per inwoners rekenen, Freiburg is meer als 2 x Leuven  ;)
Natuurlijk speelt het OV vervoer ook een grote rol (stippelijn), maar qua voetgangerszone had Freiburg de allereerste in 1970...

« Laatst bewerkt op: dinsdag 17 september 2013 - 17:58:00 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: antwerpen bant oude diesels
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 17 september 2013 - 18:08:37 »