Auteur Topic: trager op de snelweg  (gelezen 5751 keer)

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: trager op de snelweg
« Reactie #15 Gepost op: vrijdag 16 maart 2007 - 00:08:15 »
Je hebt het blijkbaar niet hoog op met dieselrijders.
Uiteraard!!
Ze zorgen er voor dat ik meer fijnstof in mijn longen krijg en dat terwijl Diesel volstrekt overbodig en nutteloos is, er zijn genoeg betere alternatieven.
Als iemand mij vergiftigd ben ik niet happy, als iemand mijn longen vergiftigd met fijnstof uiteraard ook niet. Niemand heeft het recht om mijn longen te beschadigen met een nutteloos product ofdat het nu Diesel is of tabak. Helaas rijden ook de rijscholen bijna altijd met diesel, zeker omdat de Belgische overheid het aanmoedigt. Daaraan zie je dat het milieu geen prioriteit is voor de Belgische overheid.
Spijtig :'(

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #16 Gepost op: vrijdag 16 maart 2007 - 08:48:50 »
Diesel rijden is ook gemakkelijker voor beginnende chauffeurs. De diesel is wat toleranter naar schakelfouten en problemen met de ontkoppeling.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #17 Gepost op: vrijdag 16 maart 2007 - 12:19:57 »
En voor mensen die veel kilometers afleggen (handelsreizigers, taxi's, enz.) biedt een dieselmotor ook het voordeel dat hij langer meegaat dan een benzinemotor.

Toen ik mijn eerste Mercedes 200D verkocht, stonden er 343.000 km op de teller, en kon hij volgens de chef van de werkplaats gemakkelijk 450.000 km halen zonder revisie.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #18 Gepost op: vrijdag 16 maart 2007 - 12:53:43 »
De huidige benzinewagens doen het ook stukken beter. Mijn eerste autootje, een 1.6 l zal nu ongeveer 400 000 km gedaan hebben, het is al een paar keer van eigenaar gewisseld maar blijkt nog steeds rond te bollen. Ik ken iemand die begin jaren negentig met zijn Mercedes CE300 750 000 km heeft gedaan.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519