Auteur Topic: troonsafstand  (gelezen 3132 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
troonsafstand
« Gepost op: woensdag 03 juli 2013 - 16:14:59 »
Zelfs de koning lijkt ons landje beu te worden .....  vanavond zou hij het volk toespreken over zijn troonsafstand.

Is Bert Bibber ons landje beu, of wordt 't te warm onder poepeke ......
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: troonsafstand
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 03 juli 2013 - 17:35:01 »
"Bert Bibber": kort na zijn troonsbestijging dachten velen dat hij aan de drank was, omdat er zoveel whiskey aan het paleis geleverd werd. Maar dat kwam gewoon omdat hij zoveel morste door te beven.

Warm? Gaat zijn troonsafstand het minder warm maken voor hem? Het is mij niet bekend of de koning ook na zijn troonsafstand al dan niet onschendbaar blijft.

Gaan de Flup en tante nonneke het beter doen? Ik denk het niet. Wat denken jullie?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: troonsafstand
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 03 juli 2013 - 20:07:19 »
Geert Hoste zal content zijn.  Maar subiet geen herhaling van de herhaling van de herhaling van .... FC de Kampioenen door dat circus, vrees ik.  's Minder datte ....    :D

Oh ja, nog een clown die aankondigt ermee te stoppen:

http://www.hln.be/hln/nl/944/Celebrities/article/detail/1662478/2013/07/03/Clown-Bassie-stopt-ermee.dhtml

Toeval ?

Gaan de Flup en tante nonneke het beter doen? Ik denk het niet. Wat denken jullie?

Hmm, hij oeweet dat ij er klaar voor ies.

 Enfin, hier alvast een bloemlezing van stoten die hij al gedaan heeft:

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130703_00645706&utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Kortom, neen volgens mij gaat hij niet veel beter doen.
« Laatst bewerkt op: donderdag 04 juli 2013 - 10:46:04 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: troonsafstand
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 06 juli 2013 - 00:10:11 »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: troonsafstand
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 06 juli 2013 - 12:11:15 »
Filip kan nog geen koning worden http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1415554/filip-kan-pas-koning-worden-na-nieuwe-verkiezingen.aspx

Dat gaan ze toch volledig naast zich neerleggen. Hebben ze toch ook gedaan als het grondwettelijk hof BHV als ongrondwettelijk en discriminerend verklaarde.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: troonsafstand
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 06 juli 2013 - 13:24:07 »
Filip kan nog geen koning worden http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1415554/filip-kan-pas-koning-worden-na-nieuwe-verkiezingen.aspx

Dat gaan ze toch volledig naast zich neerleggen. Hebben ze toch ook gedaan als het grondwettelijk hof BHV als ongrondwettelijk en discriminerend verklaarde.
Waaruit dan weer blijkt dat iedereen niet gelijk is hier.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: troonsafstand
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 06 juli 2013 - 15:58:53 »
Het begint al: prins Filip wordt koning Philippe (op zijn Frans dus).

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1416178/prins-filip-wordt-koning-philippe.aspx

Op zijn geboorteakte zou "Philippe" staan, maar volgens dit artikel zou er op zijn doopakte "Filips" staan.

Ach ja, waarom zou men rekening houden met die meerderheid van 60% Vlamingen in België.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: troonsafstand
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 06 juli 2013 - 16:17:19 »
Filip kan nog geen koning worden http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1415554/filip-kan-pas-koning-worden-na-nieuwe-verkiezingen.aspx

Dat gaan ze toch volledig naast zich neerleggen. Hebben ze toch ook gedaan als het grondwettelijk hof BHV als ongrondwettelijk en discriminerend verklaarde.

Dat Art 95 is niet relevant, stond in andere kranten (ook in de mijne van papier).
De troon is namelijk niet onbezet. Die definitie van een onbezette troon staat namelijk ook in de Grondwet.

Waren er dan in andere landen (vb recent NL) verkiezingen nodig ?
« Laatst bewerkt op: zaterdag 06 juli 2013 - 16:27:18 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: troonsafstand
« Reactie #8 Gepost op: zondag 07 juli 2013 - 11:02:08 »
Op zijn geboorteakte zou "Philippe" staan, maar volgens dit artikel zou er op zijn doopakte "Filips" staan.

Filips de goed
Filips de stoute
En nu Filips de...

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: troonsafstand
« Reactie #9 Gepost op: zondag 07 juli 2013 - 18:13:37 »
En nu Filips de...

... Filips het Flupke misschien?

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: troonsafstand
« Reactie #10 Gepost op: maandag 08 juli 2013 - 17:11:38 »
Hij is al op staatsbezoek geweest in Londen, en was er onder de indruk van het links rijden.  Toen men hem daar vroeg, of dat niks voor België was, antwoordde hij: "Ja, maar eerst op proef.  Eerst de vrachtwagens.  En als de resultaten na drie weken proef goed zijn, breiden we het uit naar de personenwagens."
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: troonsafstand
« Reactie #11 Gepost op: maandag 08 juli 2013 - 17:58:41 »
 ;D

Da's al een oude, hoor Bert, maar nog altijd wel een goeie.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: troonsafstand
« Reactie #12 Gepost op: maandag 08 juli 2013 - 19:00:56 »
Het is nog veel ouder dat links rijden, stamt nog uit de middeleeuwen toen de ridders allemaal rechtshandig waren, rechts had je je zwaard vast dus moest je langs links de andere voorbijrijden.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: troonsafstand
« Reactie #13 Gepost op: maandag 08 juli 2013 - 20:24:40 »
Het is nog veel ouder dat links rijden, stamt nog uit de middeleeuwen toen de ridders allemaal rechtshandig waren, rechts had je je zwaard vast dus moest je langs links de andere voorbijrijden.
Links kruisen bij een gevecht met een frontaal tegemoetrijdende ridder (duel van rechtshandigen).  ;)
« Laatst bewerkt op: maandag 08 juli 2013 - 20:31:52 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: troonsafstand
« Reactie #14 Gepost op: maandag 08 juli 2013 - 21:16:49 »
Oeps, vast te wijten aan de warmte, nu nog 26 graden hier op het terras.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien