Auteur Topic: Voor rechter wegens te traag  (gelezen 5050 keer)

Offline Paprieka

• Expert
Re: Voor rechter wegens te traag
« Reactie #15 Gepost op: vrijdag 14 juni 2013 - 14:25:55 »
Citaat
De vrouw verklaarde dat ze altijd 40 à 50 kilometer per uur rijdt omdat ze dat veiliger vindt en ook beter voor het milieu.

Blijkbaar is trager rijden plots beter voor het milieu.   Bij mijn weten rijd je zuiniger aan 70 dan 30 per uur ...

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
« Reactie #16 Gepost op: vrijdag 14 juni 2013 - 16:12:39 »
Citaat
Een kandidaat die zijn rijexamen aflegt, wordt er zelfs grandioos voor gebuisd als hij niet/onvoldoende aan het verkeer deelneemt.

Gaan we dan nu geen gebuisde kandidaten krijgen die dit aanvechten aan de hand van dit vonnis?

Een precedent? Dat denk ik niet. Het betreft immers slechts een eenmalige uitspraak in eerste aanleg, en dan nog maar van een politierechter. Dat kan uiteraard geen gangbare rechtspraak genoemd worden; veeleer betreft het wat men in het Frans "un accident de parcours" noemt. Bovendien is enkel een arrest van het Hof van Cassatie bindend voor alle lagere rechtbanken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #17 Gepost op: vrijdag 14 juni 2013 - 16:52:37 »
Blijkbaar is trager rijden plots beter voor het milieu.   Bij mijn weten rijd je zuiniger aan 70 dan 30 per uur ...

Traag rijden / ecologisch rijden is idd bijlange begot niet hetzelfde, maar probeer het hen maar 's bij te brengen. 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #18 Gepost op: vrijdag 14 juni 2013 - 18:41:55 »
Citaat
De vrouw verklaarde dat ze altijd 40 à 50 kilometer per uur rijdt omdat ze dat veiliger vindt en ook beter voor het milieu.

Blijkbaar is trager rijden plots beter voor het milieu.   Bij mijn weten rijd je zuiniger aan 70 dan 30 per uur ...

Een economische snelheid op gewone wegen in 2001 was zelfs ~ 76 kmh, wetenschappelijk berekend:
http://forum.christophoros.be/index.php/topic,2473.msg28458.html#msg28458  (link studie bestaat niet meer)

zelfs de 70-door-de-strot-limiet is dus oneconomisch.

Citaat
Berekende optimale snelheden, hoofdzakelijk rekening houdend met 4 "kostencomponenten": rijtijdkosten, ongevalkosten, brandstofkosten en schaadstofkosten; en dit met de prioriteit op:
1. Economie : benzine- | dieselauto
bebouwde kom:       49 |  48,8
gewone weg:       75,8 |  75,9
snelweg:            124,7 |  128,4
« Laatst bewerkt op: vrijdag 14 juni 2013 - 18:49:58 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #19 Gepost op: zaterdag 15 juni 2013 - 05:22:43 »
70 km/h is inderdaad een rotlimiet. Van zodra op vlakke weg de snelheidsmeter van onze Volvo S60 onder 80 km/h zakt, schakelt de automaat terug naar 5de versnelling.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #20 Gepost op: zondag 16 juni 2013 - 00:38:20 »
Als het vlak genoeg is dan blijft mijn automaat bij 80 km/u in 7de steken. De motor draait dan echt traag. Het zal allemaal wel bekeken zijn in de fabriek, maar persoonlijk zou ik niet in zo'n lage versnelling rijden.

In het algemeen blijven de toeren zeer beperkt, het is pas boven 120 km/u dat bij constante snelheid het toerental boven de 2000/min stijgt. Het verbruik gaat trouwens pas echt merkelijk omhoog vanaf een goede 120 km/u. Beneden de 70 km/u gaat dat verbruik licht omhoog.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #21 Gepost op: donderdag 11 juli 2013 - 11:28:37 »
de rechtspraak kan echter ook geheel anders uitpakken:

Déze bejaarde wordt bvb voor 1/3 mee aansprakelijk gesteld voor het ongeval, mede omdat hij te traag reed:

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130710_00654851&utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #22 Gepost op: donderdag 11 juli 2013 - 14:56:28 »
En die man reed dan tegen 45 km/h nog 50% sneller dan hogervermelde vrouw.

Goed zo.

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #23 Gepost op: zondag 15 september 2013 - 14:01:18 »
Rij-ongeschikte personen komen er in België zelfs voor de rechtbank mee weg ...

Vorige week had ik er zo eentje voor me.
Antieke nummerplaat.
10-15 km/u in zone 30.
Afremmen - zelfs vanop die snelheid, ja ... -  op de meest onverwachte momenten en voor volstrekt niets.

Denk je dat de achteropkomende flik op zijne moto ook maar iets deed ???
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder