Auteur Topic: Aardappelpulp E34: "Was meteen uw auto!"  (gelezen 1349 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Aardappelpulp E34: "Was meteen uw auto!"
« Gepost op: woensdag 10 juli 2013 - 15:49:27 »
Citaat van: GVA
Aardappelpulp E34: "Was meteen uw auto!"

De E34 in Turnhout lag er dinsdagmiddag spekglad bij nadat een tank van een vrachtwagen met aardappelpulp was ontploft. [...]

http://www.gva.be/regio-kempen/turnhout/aardappelpulp-e34-was-meteen-uw-auto.aspx
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Aardappelpulp E34: "Was meteen uw auto!"
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 10 juli 2013 - 17:22:20 »
Citaat
"Bestuurders kunnen eventuele schade aan hun auto's laten vaststellen door een garagist", weet hoofdinspecteur Guy De Clercq nog. "De schade kan via de verzekering worden verhaald op de firma van de tankwagen."

Alleen vraag ik mij dan af hoe je dan nog gaat bewijzen dat de geclaimde schade idd het gevolg is van door die aardappelsmurrie te rijden.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Aardappelpulp E34: "Was meteen uw auto!"
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 10 juli 2013 - 20:34:53 »
Mrja, met zo'n rottende massa, is het sowieso altijd vreselijk opletten geblazen.  Dat kan grellig beginnen gisten. 

Toen ik nog bij het vilbeluik reed, ben ik zo 's vierklauwens naar Denderleeuw gemoeten.  Ze hadden me naar een broederij gestuurd, waar ik onder een silo moest rijden.  Daar toegekomen, zou het maar om twee ton gaan.  Ikke dus de kraan naar voren gedraaid, over de cabine, en vervolgens achteruit onder die silo gereden.  Eenmaal zo'n silo openstond, was het sowieso ineens alles erin.  Efkes terug dichtzetten, ging niet.  De quasi lege laadbak, zat ineens behoorlijk vol.  Dus beduidend méér dan twee ton.  Dus: zeiltjes rap dichtgelegd, en gemaakt dat ik in Denderleeuw stond.  Net op tijd.  De overige kadavers zijn toen pas op maandag geladen. 

Ook de wagens die in DDL stonden, om 's nachts te worden gelost door de nachtploeg van de fabriek, werden in de buurt van de loshal geparkeerd met geopende zeilen in de zomer.  Zoniet, liep men het risico dat door het gistingsproces, de zeilen kapot zouden gaan.  Geregeld gezien hoe op die plein er ene stond waar de darmen en ander slachtafval naast begonnen te vallen.  Niet dat ze daar veel mee in zaten.  Die wagen werd dan meteen gelost, de afvallen op de bodem opgeschept met de bulldozer, en nog 's met een grote brandslang eroverheen.  Klaar was kees.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Aardappelpulp E34: "Was meteen uw auto!"
« Reactie #3 Gepost op: zondag 28 juli 2013 - 06:08:58 »
Dat men het in de buurt over "het stinkkot" heeft hoeft dan ook geen verdere uitleg. ;)