Mrja, met zo'n rottende massa, is het sowieso altijd vreselijk opletten geblazen. Dat kan grellig beginnen gisten.
Toen ik nog bij het vilbeluik reed, ben ik zo 's vierklauwens naar Denderleeuw gemoeten. Ze hadden me naar een broederij gestuurd, waar ik onder een silo moest rijden. Daar toegekomen, zou het maar om twee ton gaan. Ikke dus de kraan naar voren gedraaid, over de cabine, en vervolgens achteruit onder die silo gereden. Eenmaal zo'n silo openstond, was het sowieso ineens alles erin. Efkes terug dichtzetten, ging niet. De quasi lege laadbak, zat ineens behoorlijk vol. Dus beduidend méér dan twee ton. Dus: zeiltjes rap dichtgelegd, en gemaakt dat ik in Denderleeuw stond. Net op tijd. De overige kadavers zijn toen pas op maandag geladen.
Ook de wagens die in DDL stonden, om 's nachts te worden gelost door de nachtploeg van de fabriek, werden in de buurt van de loshal geparkeerd met geopende zeilen in de zomer. Zoniet, liep men het risico dat door het gistingsproces, de zeilen kapot zouden gaan. Geregeld gezien hoe op die plein er ene stond waar de darmen en ander slachtafval naast begonnen te vallen. Niet dat ze daar veel mee in zaten. Die wagen werd dan meteen gelost, de afvallen op de bodem opgeschept met de bulldozer, en nog 's met een grote brandslang eroverheen. Klaar was kees.