Auteur Topic: Verboden parkeren voor fietsen  (gelezen 2693 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Verboden parkeren voor fietsen
« Gepost op: vrijdag 19 juli 2013 - 21:25:06 »
Het bord dat men hier gebruikt is dat eigenlijk wettelijk?
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130718_060



Ik zie in de wegcode precies enkel staan dat men van de algemene regel kan afwijken door middel van een bord P met onderbord fiets.  En dat is natuurlijk aanduiden dat je net daar wel je fiets mag stallen.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Verboden parkeren voor fietsen
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 20 juli 2013 - 10:47:31 »
Het "Ganse plein", waar ligt dat?
Denk dat elk pv of gasboete wel aan te vechten is zelfs zonder advocaat.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Verboden parkeren voor fietsen
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 20 juli 2013 - 10:49:20 »
Citaat
Wie zijn fiets op een plaats parkeert waar het niet hoort, zelfs al is het slechts vijf minuten bijvoorbeeld bij de bakker of de beenhouwer,
Stilstaan, laden en lossen, uitstappen van reizigers mag wel.  ;D ;D ;D
Tobback is zich heel sympathiek aan 't maken.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 20 juli 2013 - 10:53:43 door e49Memling »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Verboden parkeren voor fietsen
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 20 juli 2013 - 17:34:37 »
Dat bord is uiteraard niet wettelijk en kan enkel ontsproten zijn uit het eencellige brein van een uilskuiken.

Bovendien is een fiets een rijwiel en bepaalt AR 2.15.1 dat het niet bereden rijwiel niet als voertuig beschouwd wordt, zodat bepalingen met betrekking tot parkeren er niet kunnen op toegepast worden.

Citaat
Stilstaan, laden en lossen, uitstappen van reizigers mag wel.

Let op met dat stilstaan. Volgens de wegcode is een stilstaand voertuig een voertuig dat niet langer stilstaat dan nodig is voor het in- of uitstappen van personen of voor het laden of lossen van zaken. Volgens deze definitie is een motorfiets waar iemand opstapt of afstapt dus geen stilstaand voertuig, doch een geparkeerd voertuig.

Een dier is geen persoon. Als ik mijn hond in de wagen zet, dan ben ik dus een zaak aan het laden. Maar als hij zelf in de wagen springt, dan is mijn wagen geen stilstaand voertuig meer.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Verboden parkeren voor fietsen
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 24 augustus 2013 - 13:29:34 »
Een dier is geen persoon. Als ik mijn hond in de wagen zet, dan ben ik dus een zaak aan het laden. Maar als hij zelf in de wagen springt, dan is mijn wagen geen stilstaand voertuig meer.

Je hond Boyke het commando geven om zélf in de wagen te springen, is dus geen manier om die "zaak" te laden ?  (Sorry als de term "zaak" hier wat oneerbiedig tav je trouwe viervoeter mocht overkomen)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Verboden parkeren voor fietsen
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 24 augustus 2013 - 15:46:03 »
Je hond Boyke het commando geven om zélf in de wagen te springen, is dus geen manier om die "zaak" te laden ?

Het probleem is dat Boyke daartoe meestal niet op een commando wacht, hij laadt zich zelf in, zodat de bestuurder niet aan het laden of lossen is...  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Verboden parkeren voor fietsen
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 24 augustus 2013 - 17:07:24 »
Je hond Boyke het commando geven om zélf in de wagen te springen, is dus geen manier om die "zaak" te laden ?

Het probleem is dat Boyke daartoe meestal niet op een commando wacht, hij laadt zich zelf in, zodat de bestuurder niet aan het laden of lossen is...  :D

Allé dan: hem de kans geven in te stappen,  is géén goederen laden dus ?  :D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Verboden parkeren voor fietsen
« Reactie #7 Gepost op: zondag 25 augustus 2013 - 01:05:18 »
Je hond Boyke het commando geven om zélf in de wagen te springen, is dus geen manier om die "zaak" te laden ?

Het probleem is dat Boyke daartoe meestal niet op een commando wacht, hij laadt zich zelf in, zodat de bestuurder niet aan het laden of lossen is...  :D

Allé dan: hem de kans geven in te stappen,  is géén goederen laden dus ?  :D

Het in- of uitstappen betreft enkel personen, geen goederen. Men heeft er niet bij stilgestaan dat ook een hond, die juridisch een zaak is (wat een totaal gebrek aan respect voor dat dier), kan in- of uitstappen.

Maar nu ik erover nadenk:

Citaat
AR .2.22. "Stilstaand voertuig" een voertuig dat niet langer stilstaat dan nodig is voor het in- of uitstappen van personen of voor het laden of lossen van zaken.

Dat laden of lossen van zaken hoeft dus niet door de bestuurder uitgevoerd te worden. Als mijn hond zichzelf laadt of lost, is mijn voertuig dus ook een stilstaand voertuig.

Jongens... wat is de Duitse regeling eenvoudiger: wie zijn voertuig verlaat of langer dan 3 minuten laat stilstaan, parkeert.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Verboden parkeren voor fietsen
« Reactie #8 Gepost op: zondag 15 september 2013 - 15:06:32 »
In Tobbackograd mag je nérgens een fiets plaatsen, tenzij waar zijne éénvuldigheid het toelaat.

Probleem is natuurlijk dat alle verordeningen inzake verkeer met de gepaste verkeerstekens moeten bekend gemaakt worden .... en dat kan dus niet.


Er komen ook geen zware straffen voor het gebruik van onregelmatige verkeersborden, of onregelmatige plaatsing van toegelaten verkeerstekens, want wie daarover in BXL beslissen, zijn net de overtreders op lokaal vlak ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder